Jeskim's nieuwe deken!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Jeskim's nieuwe deken!!

Bericht door Esther » ma 03 jul 2006, 10:14

Ik heb helaas nog geen foto's, mijn ouders hebben de digi mee op vakantie!!

Bij de divoza mijn deken dus geruild voor een grotere, jawel maatje 185!! En hij paste.. Gelukkig maar!!

Gisteren de paardjes lekker gewassen, het was lekker warm, dus dat kon!!
Jeskim lekker ingezeept met tea tree shampoo, tegen jeuk.. Daarna sweet itch op de plekken gedaan, haar dekentje op gedaan en de rest in gespoten met anti daas!! Die kon er weer tegenaan.. Het douchen vond ze ook nog best leuk, maar ze moest natuurlijk wel eerst een poosje uit de slang drinken, hihi..
Toen weer lekker is het land en wat bleek, de kleur van de deken was niet goed, nee, i.p.v. glimmend paars moest hij mat bruin worden, hihi.. Dat was ook wel te verwachten, ik was alleen zo stom om er niet aan te denken 8)7

Toen Jennefer gedouched!! Die raakt altijd in paniek als ze de anderen moet verlaten, het is dan ook een knotjespaard!! Nou, ja, snel wat afgespoeld en maar weer de wei in met een stevige beschermingslaag..

Na ja, toen moets Bente nog, maar die zal het vertikken om de wei uit te komen.. Dus mijn zus erachter met een zweepje en dat werkte wonderen.. Eerst even voorzichtig haar benen, ze kent het niet, afspoelen met de slang, maar ze vond het niet erg en ik kon haar rug ook gewoon doen. Haar hals vond ze niet zo leuk, maar goed dat moet ze dan maar leren.. Toen nog even wat rondjes over het plein gedaan en mijn zus erbij met een zweepje.. Dat ging best goed, maar de volgende keer geen slippers aan doen, bijna auw!!!!

Groetjes Esther!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 03 jul 2006, 10:21

Wat voor een deken heb je voor Jeskim gekocht dan? of waarom doe je hem op? :D Ik spuit Alies met dit weer iedere dag wel af. Niet dat mevrouw het altijd even leuk vindt, maar ze kan toch niks anders;)

Met de slippers naar de manege. Die fout heb ik van de week ook gemaakt. Moest de stal nog uitmesten...:P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » ma 03 jul 2006, 12:09

Vliegendeken!!! Anders hoeft ze echt geen deken op met dit weer!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 03 jul 2006, 14:19

Haha, ja zo'n nieuwe deken blijft natuurlijk nooit schoon, helemaal niet als je zelf net ook gewassen bent :P Maar wat goed van Bente dat ze zo braaf was, leuk!
En ja, die slippers, dom, dom, dom :P Ik heb zelf die fout 10 jaar geleden ook eens gemaakt en Paula heeft de kans toen meteen waargenomen om een blijvend gedenkingsteken van haar op mn voet te zetten, zit nog altijd een groot litteken...
fjordido

Bericht door fjordido » ma 03 jul 2006, 15:57

slippers aan bij de paardne dat doe je idd madar 1x.. hahaha hier ook een ervaringsdeskundige.
ido heeft trouwens ook van dekens 185.. het klinkt groot vind ik voor een fjord, maar het komt denk ik door de brede borst ofzo.
enne nieuwe dekens moeten uiteraard meteen vies 8)7
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 03 jul 2006, 16:24

Lekker zo'n vliegen deken, zou voor Vinga ook wel wat zijn maar helaas geen centjes op dit moment.

Vinga heeft 195 van deken, behalve de zweetdekens hoor, die zijn 185. Ook inderdaad vanwege de brede borst :j
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Jilly

Bericht door Jilly » ma 03 jul 2006, 16:28

Wij hebben een slipperverbod bij de paarden gekregen O:) ik doe ze meestal wel aan om naar daar te gaan, m'n schoenen staan daar dan, en voor te zwemmen zijn m'n slippers ineens ook wel handig, maar ik mag er dus niet meer mee in de wei :P
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie