Ja ja, het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat Doortje zou zwemmen maar ze deed het uit vrije wil!!!

Ze is drachtig, dus loopt ze met zo'n dikke buik te waggelen, ik vond het daarom zielig als ik haar moet dwingen te gaan zwemmen ofzo. Had ook niet verwacht dat ze dat zou doen....
Een vriendin en ik hadden niks te doen en zijn met Doortje naar het Emstergat (recreatieplas) gewandeld, ons hondje ging ook mee. Het was hardstikke mooi weer!
Ik dacht: "das wel even lekker voor Doortje, lekker even met de voetjes in het water!" En het water was helemaal niet koud meer.
Maar toen ik dieper met haar ging liep ze heel gewillig mee en ze ging uit zichzelf zwemmen!!!!

En ze vond het nog leuk ook!!!!

En ik kan gewoon meelopen omdat ze zo klein is. Dus het is ook niet gevaarlijk omdat ik haar aan het halstertje vast heb.
Nou ja, daar moesten natuurlijk een heel aantal foto's van gemaakt worden!

Ik vond het echt een super ervaring dat Doortje er zo van genoten heeft en dat ze dit uit vrije wil heeft gedaan!!! Net zoals bij Mabel een aantal jaren geleden toen ik voor het eerst met haar ging zwemmen. Dat gevoel kan ik echt niet omschrijven hoe het is om voor het eerst met je paard te zwemmen..... Helemaal geweldig gewoon!!!!!
Eerst mocht Wenny even op Mabel zitten. Ze heeft haast nog nooit op een paard gezeten en vond het helemaal het einde op Mabel!!!

Toen Wenny dan eindelijk uitgetuttelt was met Mabel

Moeten jullie Doortje zien genieten, alleen van de wandeling al...

Eenmaal bij het Emstergat aangekomen heeft Wenny het fotograveren van mij overgenomen en ben ik met Doortje te water gegaan!
Eerst even rustig wennen aan de temperatuur van het water:

En toen liep Doortje uit zichzelf steeds dieper het water in:

Jammer dat deze foto zo wazig is maar hier zwemt ze dus echt!!! Kijk dat bekkie en die neusgaten dan!

En thuis staat je fjordbeest er dan zo bij als je ff met de kleine shet weggeweest bent..... (zeiknat van het zweet dus.....

En ik dacht dat Doortje wel helemaal kapot zou zijn eenmaal thuis. Want én ze is zwanger én ze heeft een eind gewandeld én ze heeft gezwommen.
Maar nee hoor, madam had van het zwemmen zoveel energie gekregen dat ze in de wei een gekte aanval kreeg!

Ze heeft nog een half uur door de wei geraced.......
Groetjes Jessica