Oke even voor de digitale spiegelreflex camera owners hier!!
Ik zit er nu echt aan te denken om er een aan te schaffen!! Het lijkt me supergaaf en een stuk goedkoper, uiteindelijk.. Een spiegelreflex wel te verstaan!!!
Waar moet ik op letten?
Wat zijn handige dingen om erop te hebben?
Wat voor merk is goed en ook te betalen?
Waar hebben jullie hem gekocht?
Ik heb zelf al een goede lens, kan je hem ook kopen zonder lens?
Verder nog opmerkingen??
Ik hoop op veel reacties, zodat ik een goede keus kan maken, als ik het geld bij elkaar heb..
Groetjes Esther..
Digi camera!!
Digi camera!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb een Nikon D50...net als Annabel hierzo
Erg fijn voor een eerste spiegelreflex. Makkelijk te bedienen, ligt goed in de hand enz. Zelfs m'n vader en zus kunnen er mee overweg
Heb 'm met kitlens gekocht omdat we geen lenzen hadden. Deze is qua scherpte, bereik en snelheid niet ideaal, maar wel lekker om mee te oefenen. Ik weet niet van welk merk/mount jouw lens is? Is zeker handig als het een goede is, om een body van hetzelfde merk te kopen. Scheelt ook weer geld omdat je de kitlens dan toch niet nodig hebt.
Waar je op moet letten bij het kopen van een D-SLR, is of hij goed in de hand ligt...kan nogal verschillen per merk/type. Verder weet ik zo gauw niet iets..
Ik heb mijn D50 met kitlens bij fotovideoboom.nl gekocht voor 595 euro.

Waar je op moet letten bij het kopen van een D-SLR, is of hij goed in de hand ligt...kan nogal verschillen per merk/type. Verder weet ik zo gauw niet iets..
Ik heb mijn D50 met kitlens bij fotovideoboom.nl gekocht voor 595 euro.
Waarom is hij met scherpte bereik en snelheid niet goed, zit er tijd tussen het knopje indrukken en het eigenlijke afdrukken??
Ik heb een soort universele lens, een Tamron. Die zit nu op mijn Minolta camera, maar past op meerdere toestellen.
Bedankt in ieder geval, groetjes Esther..
Ik heb een soort universele lens, een Tamron. Die zit nu op mijn Minolta camera, maar past op meerdere toestellen.
Bedankt in ieder geval, groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Bereik gaat maar tot 55 mm, staat ongeveer gelijk aan 3x optische zoom op een digitale compact, dus je komt er niet zover mee
Scherpte is niet ideaal omdat de maximale scherpte op f8 zit, waardoor je dan een minder mooie scherptediepte is. Snelheid valt soms tegen als je focust, dus niet de afdruksnelheid. Afdruksnelheid wordt bepaald door de sluitersnelheid.
De tamron is volgens mij niet universeel. Tamron maakt 1 type lens voor meerdere merken. Ze hebben dan wel een verschillende mount, canon past alleen op canon en nikon op nikon (en fuji). Als je tamron op je minolta past, moet je dus op zoek gaan naar een digitale spiegelreflex van minolta (of sony).

De tamron is volgens mij niet universeel. Tamron maakt 1 type lens voor meerdere merken. Ze hebben dan wel een verschillende mount, canon past alleen op canon en nikon op nikon (en fuji). Als je tamron op je minolta past, moet je dus op zoek gaan naar een digitale spiegelreflex van minolta (of sony).