hooibalen op het land

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
JoyceNan

hooibalen op het land

Bericht door JoyceNan » zo 18 jun 2006, 09:56

Vraagje:

Heeft er iemand ervaring met hooibalen op het land?

De stal waar Nan nu staat hebben we niet zo heel veel wei. Wat voro Nan niet zo uitmaakt overigens die blijft redelijk op gewicht zo.
Nu is het land bijna kaal na een maandje erop te hebben gestaan met zo'n 14 paarden.
De planning is nu op er hooibalen op te zetten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat tussen paarden onderling. Oke dat overal anders maar wie heeft het ook gedaan. En wat voor consequenties zal dat hebben voor het eten. Eten die paarden er dan de hele dag van of wat?

ben benieuwd
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ellebel

Bericht door Ellebel » zo 18 jun 2006, 10:06

Op de camping tijdens de 4daagse werden de pony's van de boer ook zo gevoerd. Er was een lanndje met 4 en een landje met 5 pony's. Gezamelijk aten ze van de bult kuil. Er werd wekelijks een pak ingezet. Mij viel het op dat de tinker in een van de landjes echt steeds aan het bikken was :D. Onderling was absoluut geen dedonder en ze namen ook zeker wel wat pauzes wat betreft het eten.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 18 jun 2006, 10:28

Ik heb de ervaring dat als ze onbeperkt aan het hooi kunnen knabbelen dat ze op een gegeven moment niet meer zo fel erop zijn en ook de "mietjes" van de groep kunnen eten :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 18 jun 2006, 10:35

Ja, als het goed is regelt dat zichzelf. De leider zal eerst eten en als die genoeg heeft gehad komen ook de lageren aan bod.
Is zou wel kiezen voor hooi, liefs tweede snee, als ze onbeperkt erbij kunnen lijkt het me dat kuil wat te rijk voer is.. Ik weet dit niet als feit, maar klinkt voor mij logisch..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
anika

Bericht door anika » zo 18 jun 2006, 10:54

Op de manege waar ik liep stonden er een stuk of 20/25 paarden op het land en 2 grote kuilbalen.

Af en toe wat gedonder, maar ze hebben tijd zat om wat te bikken te halen.
De ene stond er de hele dag door bij, maar de meeste hadden na een tijdje hun buikje vol en dropen af.
Murphy :+: Ysha
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 19 jun 2006, 15:05

tnks voor de verhalen.

Die van ons krijgen idd ook hooi hoorde ik zeker omdat kuil te rijk is. Dan hebben wij binnen een paar dagen zieke paarden dat moeten we niet hebben.

haha nan is een beetje een mietje dus ik ben benieuwd.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Plaats reactie