Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nadinefjorden

Re: Zomereczeem topic

Bericht door nadinefjorden » zo 01 aug 2010, 17:35

Wat ziet bo er goed uit! Lekker laten zo
yara kan haar deken in principe ook af alleen de vliegen zijn zo erg dat ik t wel lekker vind dat ze hem op kan, wel heb ik de hals eraf gesloot dus ze heeft de rambo deken maar dan zonder de hals.
En verder doe ik de deken eigenlijk alleen snachts om maar het gaat voorbeeldig goed dit jaar

dat van dat vanuit binnenuit klinkt interessant
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 02 aug 2010, 19:15

Het word nu echt een "harige" man.. :)
Wel fijn dat Yara het nu ook zo goed doet. Stoer dat je het denken overdag afdoet, ik durf dat nog niet... (ook wel omdat hij dag en nacht buiten staat, als het donker begint te worden zitten er zoveel beestjes in de lucht).
Als hij over een tijdje weer in de avond op stal staat, ga ik het denk ik ook proberen zonder deken. Hij heeft nu ook een binnenbox, en is het wat rustiger met beestjes.
Ik denk dat hij het dan wel red met zijn druppels.
Meneer heeft er nu ook een houtje van om zijn oren uit zijn deken te doen, zodat zijn voorpluk lekker kan luchten.. (niet te hard zeggen, maar die zit er nog op, hierom denk ik ook dat de druppels werken, omdat hij zijn voorpluk vorig jaar als eerste afschuurde met zijn staart)

Geeft jij yara verder nog iets (druppels, zalfjes, shampoo) of gaat het zo goed alleen met deken?

Ben benieuwd hoe lang yara haar manen zijn over een jaar :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 02 aug 2010, 19:30

Ik ben erg onder de indruk van Derfen, ja het stinkt en ja het is vies bruin maar ook ja Ilonka heeft nog geen open plekken, alleen wat kale plekken! Hoera!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 02 aug 2010, 19:30

het valt mij op dat Vera elk jaar iets anders te pakken neemt, vorig jaar was het haar staart en dit jaar haar manen. En 2 jaar terug waren het ook haar manen, heel raar eigenlijk. Haar staart ziet er nu echt super uit.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 03 aug 2010, 11:27

Yara staat sinds 1 maand op een andere stal met ander voer en het gaat geweldig, ik doe er helemaal niks meer aan, niet wassen (bijna niet) geen druppels alleen de deken zonder de hals.
Soms wat onrustige manen maar zo nu en dan gaat de deken dus af ze ziet er dit jaar goed uit en je zou niet zeggen dat ze ze heeft.
Bernadet ben jij toevallig op de keuring in lisse?
Jilly

Bericht door Jilly » di 03 aug 2010, 11:32

Hier gaat het relatief goed. De afgelopen dagen stikte het echt wel van de vliegen, vréselijk.
Toen heeft Hay helemaal ingepakt gestaan, incl. masker.

Maar zondagavond had ik 'm weer zonder hals gezet en er was geen haartje geschuurd aan de manen.

Twijfel af en toe om eens te proberen zonder deken, maar durft het toch niet aan. Wil iig zaterdag wel met z'n (redelijk) mooie staart pronken :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 04 aug 2010, 07:39

Een paar weken geleden zag hij er zo uit, goed he :D

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 04 aug 2010, 12:20

Breekt even in. Wat ziet Hay er super uit Jilly.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 04 aug 2010, 19:13

zeker weten, hij ziet er echt super goed uit +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 06 aug 2010, 06:44

super toch :)
ik ga denk niet naar de keuring, misschien even kijken maar wel zonder me peerd.
ga jij naar de keuring of met yara?
weet je toevallig al wat voor voer ze op je nieuwe stal voeren? ben stiekem wel erg benieuwd.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 06 aug 2010, 09:19

Ik lig nu al een week ziekjes op de bank maar als ik weer naar stal ga ga ik het vragen, het is een basisbrok en een granenmix
ik ga met yaar naar lisse, keuring heb ik me te laat voor opgegeven dus hopen dat ik er nog bij kan, maar doe wel mee met bestgaand en fjordsport b
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 10:34

ja kan op de dag zelf nog bijschrijven, moet je alleen betalen

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 06 aug 2010, 13:37

dat is balen!

leuk zeg meedoen kom jullie misschien wel even bewonderen :)
saskia
Moderator

Bericht door saskia » ma 16 aug 2010, 20:14

Nu het eind van de zomer nadert ;( even een Sjors na een zomer zonder deken en enkel smeren met de huidemulsie

Ik ben er zo ontzettend blij mee *o/* Natuurlijk heeft hij wel wat gedaan, maar dat is niets in vergelijking met andere jaren.
Afbeelding
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 17 aug 2010, 05:40

Tjonge wat ziet die er goed uit Saskia!
Ilonk gaat ook goed, hier en daar eens een piepklein plekje op haar buik, klein hapje uit een voorpoot maar niets ernstigs. Dagje smeren met Derfen en het is weer rustig.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 08:07

Wauw Sjors ziet er super uit zeg, geweldig!

Ik heb gisteren extra pilletjes gekregen van Louis, iets voor de lever dacht ik. Ben benieuwd of dat nog verbetering gaat brengen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 17 aug 2010, 16:18

Vera is ook weer stabiel nu ik het smeersel uit België weer gebruik, heeft helaas wel haar lange manen gekost, maarja nu met (lijkend op) boog ziet ze er best netjes uit al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 17 aug 2010, 18:21

Hier gaat het ook echt wonderlijk goed. Net als Jilly zit ik er aan te denken om de deken af te doen.. Maar ik durf ook echt niet, dus laten we deze lekker op.
Wij hebben Pybelien (v. Tunar) weer op stal te logeren, maar die gaat ook best goed en ook mooi slank. Behalve haar hoofd zit echt onder de plekken, das gewoon helemaal kaal.
Andere jaren was het echt heel verschrikkelijk met haar, ze heeft wel eens haar hele flanken, buik en manentop open gehad.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 23 aug 2010, 16:57

Zortin houdt zich ook nog steeds goed. Maar we wachten eerst september nog even af. Dat is meestal de maand dat hij zijn kuif nog even te grazen neemt.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Jowien

Bericht door Jowien » di 24 aug 2010, 15:56

Bij Orlinde werkt de deken (Boett) erg goed. Af en toe op haar hoofd jeuk, en daar smeer ik dan TKC op.
In de zomer staat ze op de wei in een groep merries en gaat alles goed met de deken. Maar oktober-april staat ze in een grote paddock met twee erg speelse ruinen. Heel gezellig, maar niet goed voor je dure deken. Gelukkig heeft een van mn stalgenootjes een goede verzekering, die dit voorjaar een nieuwe Boett heeft betaald nadat haar paard hem had gesloopt (en we hadden er expres al een draadje tussen gezet).
Die derfen klinkt ook erg goed, mischien ga ik die proberen vanaf oktober, dan zou ze misschien zonder deken kunnen en blijft ie heel.

@ nadinefjorden: Ik ben nog steeds benieuwd naar het voer dat ze bij jullie krijgen. Zou je het nog eens willen vragen?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie