pavo care4live
Re: pavo care4live
Nee dat schiet dan niet op.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Sandra: na hoeveel tijd merkte je dat Jimmy niet meer zo relaxed was?
Hay krijgt het sinds begin van de week onder z'n oude voer gemengd (wist ik pas sinds gisteren). Ik heb zelden zo'n onprettig paard mee gehad op buitenrit als donderdag
Hij is altijd wel relaxter met gezelschap, maar normaal gezien is hij wel braaf te rijden alleen. Nu schrok hij van de normaalste dingen op een rondje dat we al tig keer gedaan hebben. Ben zelfs een keer moeten afstappen omdat ik hem niet voorbij een wei met koeien kreeg. Die zijn er altijd al geweest en ze lagen allemaal te dutten. Geen idee waarom het nu zo eng was. Hij stond echt te trillen als een rietje. Valt niet onder de categorie aanstellen
Toen wist ik dus nog niet dat hij dit voer kreeg en dacht dat ik hem dringend meer aan het werk moest zetten, maar nu ik de verhalen lees en weet dat hij dit voer ook krijgt komen de twijfels toch...
Dat hij fris is zal best aan het weer liggen, dat we niet zoveel doen de laatste tijd en dat hij nu met de blub z'n ei niet kwijt kan in de paddock, maar dat extreem schrikkerige ken ik echt niet van hem.
Vraag me af of dat al zo snel een effect kan zijn van het eten?
Hij eet het overigens wel heel goed vanaf de 1ste voerbeurt. Maar ik ken hem dan ook niet anders dan alleseter
Het ruikt ook heel lekker en het ziet er veel kwalitatiever uit dan het vorig voer.
Hay krijgt het sinds begin van de week onder z'n oude voer gemengd (wist ik pas sinds gisteren). Ik heb zelden zo'n onprettig paard mee gehad op buitenrit als donderdag

Hij is altijd wel relaxter met gezelschap, maar normaal gezien is hij wel braaf te rijden alleen. Nu schrok hij van de normaalste dingen op een rondje dat we al tig keer gedaan hebben. Ben zelfs een keer moeten afstappen omdat ik hem niet voorbij een wei met koeien kreeg. Die zijn er altijd al geweest en ze lagen allemaal te dutten. Geen idee waarom het nu zo eng was. Hij stond echt te trillen als een rietje. Valt niet onder de categorie aanstellen

Toen wist ik dus nog niet dat hij dit voer kreeg en dacht dat ik hem dringend meer aan het werk moest zetten, maar nu ik de verhalen lees en weet dat hij dit voer ook krijgt komen de twijfels toch...
Dat hij fris is zal best aan het weer liggen, dat we niet zoveel doen de laatste tijd en dat hij nu met de blub z'n ei niet kwijt kan in de paddock, maar dat extreem schrikkerige ken ik echt niet van hem.
Vraag me af of dat al zo snel een effect kan zijn van het eten?
Hij eet het overigens wel heel goed vanaf de 1ste voerbeurt. Maar ik ken hem dan ook niet anders dan alleseter

Het ruikt ook heel lekker en het ziet er veel kwalitatiever uit dan het vorig voer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb ook een zak meegenomen van de week, maar alleen omdat de dieetmix op was .. Merk nog geen verschil bij beide paarden.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik heb reactie van de voerresten die ik opgestuurd heb naar de PAVO.
Ff gekopierd:
"Hallo Anouska
Om te beginnen allereerst de allerbeste wensen voor 2013!!
En bedankt voor het opsturen van de voerresten van je Fjord.
We hebben even een kleine analyse gedaan van de resten onder de microscoop.
Het betreft voor het grootste deel de fijne kruiden. Daarnaast zien we wat luzerne haksel en een enkele soyaboon terug. Het fijne gedeelte van de kruiden is echter de hoofdmoot.
Als dit overblijft na 6 voerbeurten -> 6 * 220 gram is 1320 gram voer
Restant wat we gewogen hebben is 70 gram
Na uitzeven van de fijne fractie -> is dit nog 52 gram
In de 1320 gram voer zit 4,6% kruiden is 61 gram
Kortom het lijkt erop dat de Fjord een groot deel van de kruiden laat liggen
Nogmaals bedankt voor het opsturen."
Nu heb ik een mail terug gestuurd met met de vraag welke kruiden het zijn (vrees dat het ze allemaal zijn).
Ff gekopierd:
"Hallo Anouska
Om te beginnen allereerst de allerbeste wensen voor 2013!!
En bedankt voor het opsturen van de voerresten van je Fjord.
We hebben even een kleine analyse gedaan van de resten onder de microscoop.
Het betreft voor het grootste deel de fijne kruiden. Daarnaast zien we wat luzerne haksel en een enkele soyaboon terug. Het fijne gedeelte van de kruiden is echter de hoofdmoot.
Als dit overblijft na 6 voerbeurten -> 6 * 220 gram is 1320 gram voer
Restant wat we gewogen hebben is 70 gram
Na uitzeven van de fijne fractie -> is dit nog 52 gram
In de 1320 gram voer zit 4,6% kruiden is 61 gram
Kortom het lijkt erop dat de Fjord een groot deel van de kruiden laat liggen
Nogmaals bedankt voor het opsturen."
Nu heb ik een mail terug gestuurd met met de vraag welke kruiden het zijn (vrees dat het ze allemaal zijn).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Eigenlijk wist je dat al toch..
Ik stap weer over op cavalor strucomix sensitive. Vind dr op de pavo te mat . Op de cavalor is ze prettig energieker.
Ik stap weer over op cavalor strucomix sensitive. Vind dr op de pavo te mat . Op de cavalor is ze prettig energieker.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik geef Nis en Ank sinds vorige week dit voer. Ze vreten erin als bootwerkers maar Anka is heel druk en hippig sindsdien. Soms schrikkig. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat het van het PAVO spul komt, zit ja niks geks in. Ik dacht dat Anka druk was van het winderige weer en misschien oud en nieuw drukte. Heb geen seconde aan het voer gedacht eerlijk gezegd. Aan Nis merk ik niks. Nooit trouwens, daar kun je alles in gooien zonder dat je wat merkt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Het is toch iets wat je redelijk vaak leest Annemarie...
Denk dat het toch iets met (een van) de kruiden te maken heeft.
Hay is nu weer redelijk in zijn normale doen. In de bak is hij lekker vlot, maar niet schrikkerig of loperig en buiten in groep is hij ook heel braaf. Alleen hebben we niet meer geprobeerd.
Denk dat het toch iets met (een van) de kruiden te maken heeft.
Hay is nu weer redelijk in zijn normale doen. In de bak is hij lekker vlot, maar niet schrikkerig of loperig en buiten in groep is hij ook heel braaf. Alleen hebben we niet meer geprobeerd.
Kan ool van de gluco(iets)samine wat er in zit komen. weet zo niet wat precies maar schiknt dat paarden druk kunnem worden van glucosamime.dingen hihi
Klopt Tamara, eigenlijk wist ik dat al. Ik ben nu toch weer bezig om mijn eigen muesli samen te stellen.
Dat drukke kan ook door de olie komen, olie geeft langer energie als bij de suikers.
Dat drukke kan ook door de olie komen, olie geeft langer energie als bij de suikers.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Nooit geweten, zo hoor je nog eens wat. Nou, ik houd het wel bij Subli en Havens vooer geloof ik.Tamara schreef:Kan ool van de gluco(iets)samine wat er in zit komen. weet zo niet wat precies maar schiknt dat paarden druk kunnem worden van glucosamime.dingen hihi
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Drinken die van jullie ook zoveel?
De afgelopen weken stond Hay heel vaak bij de drinkbak als ik aankwam. Leek me niet dat het steeds toevallig was.
Pensioneigenaresse zei ook dat zijn stal veel natter, dus hij drinkt en plast duidelijk veel meer.
Heb gelezen dat het na 3 weken beter zou moeten zijn. Ben benieuwd.
De afgelopen weken stond Hay heel vaak bij de drinkbak als ik aankwam. Leek me niet dat het steeds toevallig was.
Pensioneigenaresse zei ook dat zijn stal veel natter, dus hij drinkt en plast duidelijk veel meer.
Heb gelezen dat het na 3 weken beter zou moeten zijn. Ben benieuwd.
Wel interessant dit mee te lezen ben heel benieuwd hoe het uit eindelijk uit de bus komt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Jilly het natriumgehalte is hoger in dit voer. Dat verklaart meer drinken
Dat had ik gelezen... Vraag me af of dat dan niet belastend is voor de nieren.
Pavo gaf volgens mij als reactie dat het meer drinken kwam door de kruiden, maar als het komt door het natrium dan lijkt me dat meer drinken iets blijvend, toch?
Pavo gaf volgens mij als reactie dat het meer drinken kwam door de kruiden, maar als het komt door het natrium dan lijkt me dat meer drinken iets blijvend, toch?
Maar zoveel hoger is het geloof ik niet, zag er op bokt ook al zoiets over.
Mijn paarden drinken niet meer dan anders.
Wel plasten ze in het begin meer, maar dat kan dan weer komen door het afvoeren van afval stoffen, want dat was vrij snel weer over. Fimke is enorm door gaan glanzen, dus voor de vacht werkt het ook top. Fim krijgt het wel als extra er bij , omdat ze nog in de groei is en ze bij dit voer dan toch wat te kort komt, maar Uud en James krijgen alleen maar care4live.
Morgen ga ik nieuwe halen, want ben er doorheen.
Hoop dat ik nog een keer van die 2 euro korting gebruik kan maken.
Mijn paarden drinken niet meer dan anders.
Wel plasten ze in het begin meer, maar dat kan dan weer komen door het afvoeren van afval stoffen, want dat was vrij snel weer over. Fimke is enorm door gaan glanzen, dus voor de vacht werkt het ook top. Fim krijgt het wel als extra er bij , omdat ze nog in de groei is en ze bij dit voer dan toch wat te kort komt, maar Uud en James krijgen alleen maar care4live.
Morgen ga ik nieuwe halen, want ben er doorheen.
Hoop dat ik nog een keer van die 2 euro korting gebruik kan maken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb het Ewald de afgelopen weken gegeven, maar sinds een aantal dagen eet hij het niet meer. Hij krijgt nu duss gewoon zijn normale brok weer. De shetlanders vinden het ook niet zo lekker. Hij is oom wel drukjes, maar dat weid ik meer aan de winter denk ik zo.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ik voer het Bjorn niet meer. Met het laatste beetje wat ik nog heb, verwen ik de 35+ pony op stal. Ze vindt het nu nog lekker en zo krijgt ze ook extra aandacht. Kortom het komt wel op hier.
Het vele drinken komt idd door de reiniging van het lichaam, wat rowenna zegt. Duurt ongeveer 2 a 3 weken.
Het vele drinken komt idd door de reiniging van het lichaam, wat rowenna zegt. Duurt ongeveer 2 a 3 weken.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- SandraJimmy
Jilly, dat was na ongeveer 1,5 week.
- Tante Flavie
- Contacteer:
Ik heb toch ook wel een lange tijd glucosamine gevoerd... daar heb ik toch nooit één reactie bij gezien waarbij blijkt dat Winnie er "hyper" of "schrikkerig" van werd. Natuurlijk is het ene paard het andere niet...Annemarie schreef:Nooit geweten, zo hoor je nog eens wat. Nou, ik houd het wel bij Subli en Havens vooer geloof ik.Tamara schreef:Kan ool van de gluco(iets)samine wat er in zit komen. weet zo niet wat precies maar schiknt dat paarden druk kunnem worden van glucosamime.dingen hihi
- nancy imka
@ Dapnhe wat heb jij ervoor betaald? Ik was laatst bij Beelen hier en die wilde het wel bestellen. Heb hem wel gezegt dat ik nu voorlopig weer voldaan ben met mn zak natures best maar hij zei dat het een euro of 14/15 zou zijn dacht hij.
Ik voer Imka ook al een tijdje glucosamine en die word er niet druk van
Ik voer Imka ook al een tijdje glucosamine en die word er niet druk van