Wat zou je doen als je jou trots niet meer kan berijden???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
DeeDee
Moderator

Re: Wat zou je doen als je jou trots niet meer kan berijden?

Bericht door DeeDee » di 15 feb 2011, 12:29

Vera schreef:
nadinefjorden schreef:yaar gaat ook niet weg maar kan gewoon niet op de wei door haar Zomereczeem
Het ligt er wel aan waar.
In een open polder met veel wind en zonder bomen en geen stilstaand water kan het lang an.
Bij ons waait het meestal en ook weinig vliegjes. Ik heb hier meerder eczeem paarden gehad (echt de ergste van de ergste) die gewoon zonder deken stonden. En dan zitten wij nog niet eens op de gunstigste plek.
Maar ik zou eerst even afwachten voor je hoe dan ook een beslissing neemt.
Mijn pony met zomereczeem staat gewoon het hele jaar in de wei hoor..in het bos. Maar dat vergt inderdaad wel veel werk, maar heb het er voor over.
Mijn paardjes blijven lekker bij mij voor zover ik nu kan zeggen, maar je weet nooit hoe het loopt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Sígur

Bericht door Sígur » di 15 feb 2011, 19:16

Ik riep altijd dat mijn paard zou blijven tot zijn dood, en dat is ook gebeurd. Ook als hij niet meer te berijden was, zou ik hem houden, heb ik altijd gezegd. Toen dat waarheid leek te worden, na ruim anderhalf jaar alleen nog maar buitenritjes maken en de laatste maanden in stap, was ik al plannen aan het maken met pakzadels en wandelvakanties...
Helaas bleek de artrose te agressief en is mijn lieve Bart uiteindelijk ingeslapen. Gebleven, bij mij, tot aan zijn dood dus.

Ik roep altijd dat ik geen dieren koop, om ze weer te verkopen. Dus alles wat wij aanschaffen of in huis halen, blijft. Bij paarden sta ik daar iets anders tegenover omdat een paard gemiddeld toch duurder is dan een kat of een hond :D en als de situatie zo is dat het voor het paard beter is om verkocht te worden door omstandigheden of conditie ruiter, a la. Maar dan handel je nog in het belang van het beestje...

Ik heb inmiddels een nieuwe aanwinst om te vereren en te vertroetelen :D (anders zou ik hier niet zitten op een fjordenforum met een haflinger :)) ) en die is echt niet aangeschaft met het idee dat hij weer verkocht gaat worden :+
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 18 feb 2011, 09:03

Als ik een bos of wei in de tuin had had ze daar allang gestaan, maar helaas
Plaats reactie