Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Esther » zo 18 dec 2011, 10:13

Even op zand testen inderdaad. Hopelijk is het snel over bij Finnea!!
Je hebt ook spoelwormen aangepakt?? Dat wordt nog wel eens vergeten..

Fjellko naar maatje breed, hihi!! Nu al, dat wordt nog wat!! Ik heb voor Fjella op het moment het zadel van Jes liggen, die is ook aardig breed, ben benieuwd of dat gaat passen, Fjella heeft ook een redelijk ronde ribbenkast.
Fjella moet ook een nieuw halster, balen moet ik een nieuwe kopen!! :D

Fjell is ook echt wel een clown hoor, donderstraaltje maar op een leuke manier. Dat ze er dus laatst vandoor ging was mijn eigen schuld..
En dan die kop van haar erbij, die staat altijd op ondeugend!! Heerlijk paard hoor!! Als ze die clownerie maar wat achterwege laat als ik erop moet, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 18 dec 2011, 11:20

Kuurtje anti-zand is nooit weg, heb nu ook al preventief een aantal wat gekookt lijnzaad gegeven...beter het voor zijn dan te laat en met al die regen en modder...
Mocht ook dat niet helpen kan het altijd nog zijn dat ze een voorzichtig (influenza/griep) virusje onder de leden heeft, waar haar lichaam wel mee bezig is om te bestrijden, maar ze zich uiterlijk niet minder om voelt. Veel jonkies zitten nu ook in hun snif en snotterperiode.

Mijn Fje vermaakt zich nog goed op de bovenboer. Is geloof ik maatjes met andere Fje, Fleur. Vorige week haalden we drie paarden daar vandaan en zette er twee voor terug, met trailer in het land. Heb haar geloof ik tot drie keer toe de lege trailer weer uitgebonjourd...nieuwsgierig aagje...echt zo'n tweejarige op onderzoek uit, nergens bang van en overal het leven op stelten zetten := En ook geen interesse in het kuilvoer wat ze kregen..nee, pas toen 'het speeltje' weg was, was dat aan de orde, niet eerder.
Had er nog even over gedacht de camera mee te nemen en foto's te maken, maar oh...al die regen van de laatste tijd geeft weinig 'mooie plaatjes'....half natte paarden die bezig zijn een land langzaam om te ploegen O:) (zelfs daar op het hoge stuk is het nat)
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 18 dec 2011, 13:53

Pyrantel heeft ze afgelopen september nog gehad tegen spoelwormen :)
Heb de oorzaak al gevonden geloof ik...ze is aan het wisselen en flink ook. Mooi fietsenrek!!

Haha gekke Flam :D zal wel denken, dat is eens wat anders dan gras en soortgenoten ;)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
foss

Bericht door foss » zo 18 dec 2011, 13:58

Ha ha, Fjellko ook heeft geen voortanden meer maar een gat eten gaat ook bij hem wat moeilijker, en ja als je het vergelijkt met baby's waar tanden van door komen die zijn ook dan aan de dunne.

Zandclear of lijnzaad zal ik zeker geven kan nooit kwaad en is goed voor de darmen en de vacht.
Je kan ook vlozaad kopen dat kan je droog geven maar dan moeten ze wel goed drinken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » zo 18 dec 2011, 15:18

Van tandenwisselen kunnen ze inderdaad heel vreemde klachten krijgen :j.

Heb het er met mijn tandarts over gehad maar hij heeft zelf paarden gehad die kreupel liepen omdat ze tanden aan het wisselen waren :j.
Tis natuurlijk ook wel een vervelend iets :(:).

Wel goed in de gaten houden hoor, anders effe tandarts laten kijken :).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Tass

Bericht door Tass » zo 18 dec 2011, 15:19

Paardjes met een zadel op, wel lekker breed :=.

Fio en Aiden passen zover ik het kan zien Blonds zadel, dus dat is makkelijk :).
Laat er nog wel een zadelmaker naar kijken :D.

Kootje en Aiden samen :+:
Mijn Toppers:
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 18 dec 2011, 16:49

Ik zal even extra opletten
bij ons staan ze nog op de wei maar mega veel gras is er niet meer dus wat extra lijnzaad bijvoeren

Ik heb nog een foto van faay net nadat ze bij de hoefsmit is geweest
hoefjes zijn al vooruit gegaan, smit komt nu elke 4 weken voor de linkervoorhoef
tot ze drie is kijk ik het aan, ze loopt niet helemaal lekker op het harde dus misschien dan toch voorijzertjes als we wat gaan doen, maar ik wacht even rustig af wat haar graasvoetje gaat doen

Afbeelding

en morgen gaan we een zadel passen
de nieuwe isabel werth
qua boommaat moet ze het kunnen hebben dus hopen dat hij goed ligt
Afbeelding

Verder mijn ukie frontriem binnen
Afbeelding

Ik wacht helaas al 8 weken op mijn bruine lakhoofdstel maar goed heb m nog niet nodig
Appelbitje besteld, dus we zijn er bijna klaar voor

Heb een theoriecursus NH gehad en als het weer wat beter is gaan we ook een playday doen
als ik dit allemaal goed onder de knie heb wil ik er pas op
maaaaaar het beginnetje kan volgend jaar langzaam gemaakt worden

Gek dat ze volgend jaar allemaal drie worden
ben benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 18 dec 2011, 18:28

Bij Finnea zijn het ook haar voortanden, ziet er niet uit hihi. Gelukkig kwam ze met aardig wat reserves van de wei af, en ze ziet er nog steeds goed uit...wel is ze iets ingevallen bij d'r flanken maar dat is ook niet zo gek natuurlijk. Ik houd het goed in de gaten, volgende week even wat slobber en zandkuurtje halen, daar knapt ze vast van op :)
Had er zo snel niet bij stil gestaan, heb er bij Annelisa en Damaris nooit iets van gemerkt dat ze aan het wisselen waren. De een zal er misschien ook sneller last van hebben dan de ander.

Finnea heeft ook weer een nieuwe move bedacht: met d'r ene achterhoef onder op d'r kaak krabben. Waardoor ze daar nu een hele strook haar mist...verveling? Laat het snel droger worden, kunnen ze tenminste de wei weer op...

Finnea staat ook een heel klein beetje afwijkend met d'r ene voorbeentje, deze hoef slijt ook sneller/vierkanter af dan de andere. De hoefsmid kan het iedere keer mooi corrigeren. Heb hem er ook niet over gehoord dat het heel ernstig is. Woudina heeft het erger, tenminste, haar hoeven slijten standaard scheef af. De een vaak wat erger dan de andere. Binnenkort de hoefsmid maar weer bellen, de dames mogen allemaal weer een rondje.

Mooie spullen heb je voor Fayah *o/* Ik ga binnenkort ook maar speuren voor een hoofdstel voor Finnea. Had online een hele mooie gevonden, maar die viel me toch tegen in het echt := Heb nog geld van m'n verjaardag en voor kerst krijg ik er nog wat bij, dus daar maar iets moois van uitzoeken!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 18 dec 2011, 19:43

Wisselen ben ik nog onbekend mee
eigenlijk geen idee wanneer dat klaat is en hoe snel dit gaat
(miss toch maar eens verdiepen in het wisselen)
foss

Bericht door foss » zo 18 dec 2011, 20:52

Wisselen is heel makkelijk met ongeveer 2,5 jaar oud wisselen ze de middentand voor ons de voortand.
Met ongeveer 3,5 jaar oud de 2 tanden ernaast rechts en links van de middentand en met ongeveer 4,5 aar oud de tanden daarnaast.

Fjellko heeft een kompleet fietsenrek past bijna een brommer in alle 4 tegelijk :D
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 19 dec 2011, 06:16

Ik zal eens een mondinspectie doen haha (nooit op gelet)
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 19 dec 2011, 07:59

esther hoe krijgen ze het toch soms voor elkaar he :? _O- _O-
sjongejonge :+

en ik lees allemaal fietsenrekjes :D ze kunnen idd net als kindjes daar best ziekjes van geraken :j
ko vind het vooral stom dat het zo moeilijk appels en penen eten is :')
foss een hele brommer :') :')
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » ma 19 dec 2011, 15:21

Ja Koot wordt echt pist link als hij zijn peentje niet kan eten _O- :=...

Fio gooide laatst zijn wortel uit zijn voerbak en ging zijn muesli en spelt opeten :').
Toen heb ik zijn wortel maar in stukjes gebroken :D.
Mijn Toppers:
Esther

Bericht door Esther » ma 19 dec 2011, 17:31

Fjell laat haar worteltjes echt niet liggen hoor, mjum!! Ik moest even zeggen dat zij die van Fio ook wel wilde als hij ze niet hoefde!!
Ik zal haar ook eens in het waffeltje kijken, heb er nog niet op gelet..
Woensdag komt de pedicure weer. Mogen ze dinsdag weer in de stal, zal ze blij mee zijn, maar dan gaat Fjel in de box van Tea denk ik..

Verder ben ik voor Fjel echt helemaal nog niet bezig met dingen als zadels en hoofdstellen, maar heeft ook nog weinig zin denk ik, die gaat nog wel veranderen, is nog volop in de groei!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 19 dec 2011, 17:54

Haha ik zie het zo voor me, boze Kootje :D :')

Finnea houdt ook erg van worteltjes :j Gwynna nog erger, die eet ze op als een of ander konijn...ziet er niet uit, erg maf!

Vandaag is ze alweer 2,5 jaar oud. Heb twee foto's van vorige week naast twee foto's van 19-06-2009 gezet. Onvoorstelbaar hè :D
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9065_n.jpg
Erpel

Bericht door Erpel » ma 19 dec 2011, 18:13

Ik kom me hier ook melden met ons F-je! Vandaag is ie voor het eerst bij ons geknipt. Stilstaan is nog niet z'n hobby, hij is zo nieuwsgierig :D Hij heeft echt nog hele zachte manen vergeleken bij de stugge manen van Veer. Is dat bij die van jullie ook zo?
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
claudia

Bericht door claudia » ma 19 dec 2011, 18:57

Reinou, wat heb jij toch een prachtig paard. Ik ben geen merrie-mens maar zij is zo gaaf :~
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
foss

Bericht door foss » ma 19 dec 2011, 19:16

Reinou je heb echt een knapperd.
Ootje

Bericht door Ootje » ma 19 dec 2011, 19:37

@ Erpel: Leuk, weer een F-je erbij. Klopt het dat Floyd ook een Anton is?

Ik zal Fenna's mond ook een bekijken, nooit op gelet of ze aan het wisselen is.

Ik heb ook nog geen zadel en hoodstel voor Fenna. Het zadel van Odette is te breed, dus dat wordt niks. Eerst maar eens kijken hoeveel ze nog groeit.

Fenna houdt ook van wortels, maar ik voer ze niet meer i.v.m. haar eczeem :( . Zijn er eigenlijk dingen die ik wel kan geven, behalve bix? Odette krijgt appels, wortels, brood, koekjes en Fenna krijgt eigenlijk niks extra's meer.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » ma 19 dec 2011, 19:41

Erpel schreef:Ik kom me hier ook melden met ons F-je! Vandaag is ie voor het eerst bij ons geknipt. Stilstaan is nog niet z'n hobby, hij is zo nieuwsgierig :D Hij heeft echt nog hele zachte manen vergeleken bij de stugge manen van Veer. Is dat bij die van jullie ook zo?
Fjella heeft wel hele slappe manen, ik hoop dat dat nog wat stugger wordt, maar haar vader heeft ookniet een hele stevige bos, dus even afwachten..
Ik heb Floyd vast een keer geknipt, maar weet het niet meer goed, ik verwar hem nu steeds met Floris.. Maar het kan nog best wat stugger worden..

Finnea is echt veranderd, maar goed ook natuurlijk, hihi, maar het is echt een hele knappe dame!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten