Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » zo 29 jan 2012, 14:22
Even als voorbeeld hoe mijn oogkleppen zitten. Let niet op de pretbek van mijn Madam

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
nanneke
Bericht
door nanneke » zo 29 jan 2012, 19:35
even een late update,
vandaag ruim 3 kwartier gereden. het aantrekken en stilstaan gaat al een stuk beter. ook de bochten en wendingen doet ze nu heel netjes en de verharde wegen met verkeer e.d. gaat ook erg goed. de zandpaden blijven lastig als de wagen gaat hobbelen en ook de geluiden van de wagen blijven nog een beetje eng. de komende week gaan we hier nog veel mee aan het werk en ook wanneer ze weer terug is zal ze hier nog veel mee moeten oefenen. zodat alle geluiden en bewegingen 'normaal' gaan worden voor haar.
wij hebben de oogkleppen bij de ervaren paarden ook wat wijder staan, bij paarden die beleerd worden hebben we ze bewust wat smaller staan zodat er minder afleiding is. iedereen heeft hiervoor zijn eigen manier denk ik.
-
Anna
Bericht
door Anna » ma 30 jan 2012, 01:26
Wat fijn dat het nu weer een beetje beter gaat met aantrekken en stilstaan, ik zal met haar ook flink gaan oefenen bij ons in de bak (als ik een wagen heb) en op het land. Bij ons hebben in de buurt bijna geen zandpaden, alleen maar verharde weg.
Ik hoop alleen dat er volgende week niet enorm veel sneeuw ligt want ik mis haar echt wel hoor hier op stal.

Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 30 jan 2012, 09:16
Wat heerlijk dat het zo goed gaat. Tasja leert het allemaal wel!
Even een vraag. Op de foto's lijken jullie met name over de verharde weg te rijden, wellicht een moment opname, maar hoe doen jullie dat. Draven op het harde is voor een paard dat dit niet gewent is een behoorlijke belastig (ondanks dat er geen ruiter op zit). Hoe bouwen jullie dat op? Of rijden jullie eigenlijk veel op het zand en zijn toevallig alleen de foto's op de weg?
Puur interesse.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
nanneke
Bericht
door nanneke » ma 30 jan 2012, 17:28
@ilonka
we rijden idd ook veel op de zandpaden (maar omdat die bij ons vrij smal zijn is dat lastig om foto's te maken

dan moet ik helemaal de struiken in

) en verder bouwen we het draven op de verharde weg elke dag een klein beetje uit, afgewisseld met regelmatig stappen. hier hebben we nog nooit problemen mee gehad. maar inderdaad zou je meteen een flinke afstand draven met een pony die dat niet gewend is dan kan ik me voorstellen dat je problemen met pezen en spieren gaat krijgen.
-
nanneke
Bericht
door nanneke » ma 30 jan 2012, 17:32
even weer een update van vandaag.
lekker eindje gereden met Tasja. vandaag voor het eerst voor onze marathonwagen.
ze was heerlijk ontspannen dus we hebben wat industrie terrein opgezocht en weer de drukke wegen met veel verkeer daarbij ook 2 keer een spoorweg overgang meegenomen en dit deed ze weer helemaal prima. vandaag dus een hele goede dag gehad. Ben alleen in de ontspanning vergeten om foto's te maken

sorry. zal het morgen goed maken!
-
Anna
Bericht
door Anna » ma 30 jan 2012, 17:49
Ze gaat met sprongen vooruit dus, ik ben al druk bezig om een geschikte wagen te vinden ik wordt hier helemaal hyper van.

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 30 jan 2012, 17:55
Nanneke dank je voor de uitleg, ik was gewoon nieuwsgierig.
Helemaal leuk Anna dat je zo'n veelzijdige leergierige pony hebt.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » ma 30 jan 2012, 18:38
Jaaaa, Anna wordt enthousiast! Karretje kopen, voor je het weet heb je een andere trailer en ga je op wedstrijd

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
siets
-
Contacteer:
Bericht
door siets » ma 30 jan 2012, 20:22
Wat leuk, ik heb Tasja van de week gezien! Ik zag haar al aan komen, en ben bewust langzamer gaan rijden.
Natuurlijk ook om haar even goed te kunnen bekijken

. Wat doet ze het goed zeg! Erg leuk ook om mijn
vertrouwde omgeving terug te zien op foto's!
Dag lieve, lieve Trix...

-
nanneke
Bericht
door nanneke » ma 30 jan 2012, 21:39
gelukkig zijn er nog mensen die wel langzamer gaan rijden als ze een pony tegen komen!
heb je in Didam gewoond dan?
-
Anna
Bericht
door Anna » di 31 jan 2012, 01:21
Pablo schreef:Jaaaa, Anna wordt enthousiast! Karretje kopen, voor je het weet heb je een andere trailer en ga je op wedstrijd

Nou Roos andere trailer nee en op wedstrijd ook niet hoor

ik doe het gewoon voor de afwisseling voor Tasja en voor het plezier voor mijzelf omdat ik niet meer zoveel kan rijden met mijn whiplash.
En wat voor instructeur had jij eventueel nog voor mij zodat ik lekker thuis kan lessen

?
Ik wil natuurlijk wel goed leren mennen.

-
Anna
Bericht
door Anna » di 31 jan 2012, 01:22
siets schreef:Wat leuk, ik heb Tasja van de week gezien! Ik zag haar al aan komen, en ben bewust langzamer gaan rijden.
Natuurlijk ook om haar even goed te kunnen bekijken

. Wat doet ze het goed zeg! Erg leuk ook om mijn
vertrouwde omgeving terug te zien op foto's!
En Siets wat vond je van haar, wat is ze braaf he

-
siets
-
Contacteer:
Bericht
door siets » di 31 jan 2012, 09:03
Ja! Ik dacht nog: Het kan toch bijna niet, zó snel al op de weg, voor de kar? Maar er was geen twijfel over mogelijk,
ik herkende het koppie van Tasja meteen. Ze reden net het erf van Belfjor af, en eigenlijk wilde ik nog even stoppen
om het na te vragen aan een meneer die buiten bezig was. Toch niet gedaan omdat ik dat dan onzin vind, maar achteraf
gezien had ik dat wel moeten doen

.
Dag lieve, lieve Trix...

-
nanneke
Bericht
door nanneke » di 31 jan 2012, 16:11
en alweer een update.
wat was het onzettend koud vandaag!
een uurtje gereden vandaag. weer geoefend met aantrekken en stilstaan. dit gaat heel goed. ook het rijden over de verharde wegen gaat heel erg lekker. vandaag ook weer zandpaden gereden maar dit blijft toch wel erg lastig voor haar. het hobbelen van de kar is iets waar ze zich toch nog wel druk om maakt. vandaar ook dat we nu af en toe op de verharde weg met twee wielen in de berm rijden zodat ze went aan het geluid en het gevoel.
even nog een paar plaatjes waarbij Tasja de wind in de manen had

-
Anna
Bericht
door Anna » di 31 jan 2012, 16:32
Wat staat ze hier mooi voor zeg, ik ben nu ook hard op zoek naar een mooie tweede handse wagen. Ik heb al diverse mooie wagens gezien op marktplaats waardoor ik weer begin te twijfelen welke ik moet nemen. Cavelier, Kelders, Leon etc.

-
nanneke
Bericht
door nanneke » di 31 jan 2012, 18:41
die van ons is van 'emotion on wheels' en bevalt echt super goed! en voor een fjord vind ik dit echt het perfecte formaat. hoop voor je dat je er snel een vind!
-
Anna
Bericht
door Anna » wo 01 feb 2012, 02:19
nanneke schreef:die van ons is van 'emotion on wheels' en bevalt echt super goed! en voor een fjord vind ik dit echt het perfecte formaat. hoop voor je dat je er snel een vind!
Ik heb even gezocht naar deze wagen maar klopt het dat Divoza dealers is, kan namelijk geen wagens vinden op de site van Divoza

-
nanneke
Bericht
door nanneke » wo 01 feb 2012, 15:18
ja dat klopt dat Divoza daar dealer van is. wij hebben hem van een kleinere dealer hier in de buurt.
maar als je kijkt naar www. emotiononwheels.com vind je ze ook.
-
nanneke
Bericht
door nanneke » wo 01 feb 2012, 15:26
update!
weer een lekker koude dag, uurtje gereden.
aantrekken en stilstaan gaat elke dag beter!
veel geoefend met het hobbelen en geluid van de wagen en andere geluiden achter zich. dit ging vandaag een klein beetje beter.
verder is ze gewoon lekker braaf en de kindjes hier zijn al gek op d'r!