Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
adanco
Contacteer:

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door adanco » wo 12 jan 2011, 10:14

Knnen jullie die reclame van een of ander kraslot (volgensmij issie niet meer op tv) waar een vrouw zegt: Jeanet wille gij nog een kopje muntthee? Met dat geld wat uit die kraan komt.
Dan moet ik altijd aan Suzanne denken van Leo.
Prachtig accent..
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 12 jan 2011, 11:58

Hihi, ken de reclame ja. Idd, klinkt wel als Suzanne.

Je laarzen zijn in bestelling? Had je Anneruth of Truusje. Ik heb ze door Truusje aangemeten gekregen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 12 jan 2011, 12:49

Moet ik toch eens geld gaan vragen nog aan die maatschappij. Of kijken of ze die kraan bij mij kunnen installeren waar ze geld uit laten stromen.... Ik maak nog steeds reclame voor hen dus. In ieder geval bij Carolien. *o/*
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 12 jan 2011, 23:39

Maar dat had k je ook al een keer verteld he haha..

Ja, heb ze aan laten meten!! Door Anneruth. Superaardig! Zij zegt dat ze in April gewoon klaar zijn, dus daar ga ik dan maar van uit. Ben helemaal verliefd op ze. Denk ik.. eerst zien!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Charret

Bericht door Charret » do 13 jan 2011, 13:18

Ik ben stiekem ook bang dat je ze dan eindelijk hebt en ze een maat te klein zijn ofzo, hahaha.

Heb wel een beetje medelijden met mijn A'tje. Liesje is een paard dat niet perse iets hoeft te doen, vindt ze zelf he :P Terwijl wanneer je erop zit ze alles voor je doet. Mijn Fries wordt echt een klier wanneer hij te lang stil staat en niks te doen heeft zeg maar. Alies maakt het niet uit. Maar de sneeuw is weg en de vorst ook dus ja..we gaan weer aan de bak. Pff..dat vond ze volgens mij niks aan. Hahaha.
Gisteren voor het eerst sinds bijna 4 wkn. er weer opgezeten. Ik wilde het lekker rustig aan doen. Niet overvragen. Maar ze was best ongehoordzaam. Dus al met al zat ik er toch een uur op. En echt alleen basis werk. Loswerken, achterhand er onder enz. Ze wil graag diep en op de voorhand dus het is bij haar na zo'n lange tijd weer even opnieuw beginnen. Maar je stapt ook niet van een paard dat doet waar ze zelf zin in heeft.
Vandaag stormt het hier iets, maar ze moest toch wel aan het werk. Helemaal na gisteren. Maar ze was chagrijnig. Oei, haha. Ze bleef keurig staan met zadelen, maar ik hoorde 2 keer hap in de lucht. Tuurlijk spierpijn..maar we moeten er even doorheen. Vandaag was ze alweer wat fijner te werken en geen geklier. Dus het gaat wel weer over.

Maar het blijft even een bittere pil zo na de vakantie weer je eerste werkdagen :+
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 14 jan 2011, 07:51

Hehe,tsja weer an die arbeit voor Alies. Altijd even wennen ja.

Anka ging gisteren alweer voor de 4e keer an die arbeit. Rijd keurig om de dag en dat gaat prima. We hebben gisteravond zaalig gelest in de buitenbak van mijn instructrice *o/* . Mooie 30x60 bak zonder heining, dus rechtrichten is een must :+ . Ging heel goed, Anka wel wat druk in de galop eerst maar we zijn er voor zondag wel aardig klaar voor. En het was 9 graden en droog, heerlijk weertje.

En zo aardig, mag Anka zaterdag bij mijn instructrice wassen. Die heeft poetsplaats onder dak met warm water. Dus Anky gaat morgen in bad. En daarvoor nog even loswerken voor zondag, bedoel als we er toch zijn slaan we even rijden in die fijne bak niet over natuurlijk 8-) .

En Anka is zo thuis op stal, echt schattig :+: . Als stalgenoot 's morgens komt ligt Anka bijna altijd te slapen. Stalgenoot schrok de eerste keer, die dacht peerd is niet goed :n . Anka kwam nl ook niet direct in de benen maar keek haar alleen aan zo van goeiemoggel }-o whahaha. Past echt bij Anka's relaxte karakter dit. En als Anka het er aan toe heeft staat ze op gaapt eens en wacht tot ze buiten gezet wordt :P .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » vr 14 jan 2011, 08:58

Maf he dat mensen vaak schikken wanneer een paard ligt. Ik kijk ook 2 keer zo goed wanneer ik er 1 zie liggen. Op de wei vind ik het soms ook zo'n 'naar' gezicht wanneer er 1 helemaal plat ligt. Dan moet ik altijd even checken.

Oe fijn dat Anka zo goed gaat. En je start toch? :D Ik heb mijn wedstrijd met Jouk voor morgen afgezegd. Ik heb 2 keer weer kunnen rijden en opzich kan hij zat een nette proef rijden, maar de frisheid is er nog niet vanaf. We moeten weer even lekker in het ritme komen.

Wij hebben hier ook een 20x60 bak zonder omheining en dat is zeker een goede oefening. Maar zelfs dan weten ze waar de hoefslag ligt hoor. Dus wij rijden hier ook altijd nog op de binnen hoefslag.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 14 jan 2011, 10:39

Ik start wel ja. Anka is volgens mij de meeste frisheidskriebels wel kwijt, weet je nooit helemaal zeker natuurlijk, maar dinsdag en donderdag ging super. Als ik zaterdag rijd heb ik voor de wedstrijd 5 keer kunnen rijden. Ben benieuwd wat het zondag wordt.
Charret

Bericht door Charret » vr 14 jan 2011, 22:37

Is het trouwens gebruikelijk bij jullie 1 keer te starten per wedstrijd?

Heel veel succes!!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 15 jan 2011, 11:25

Bij kleine accommodaties is in de winter 1x starten gebruikelijk. Daarom rijd ik soms wel eens wat verder voor een grotere accommodatie, daar kun je vaak in de winter wel 2x starten.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 15 jan 2011, 14:04

He he, ik heb ook weer eens sinds vorig jaar op Anca gezeten..... Alleen maar gestapt, want het is één blubberzooi in de wei. maar het begin is er weer en het viel me niet tegen.
Charret

Bericht door Charret » za 15 jan 2011, 22:44

Wat klinkt dat lang he, sinds vorig jaar :P
Ik haat dit weer :j

Oh oke, Annemarie. Dat is hier niet, maar bij jullie kunnen er dan meer starten neem ik aan. Hier zit het al gauw vol. Er zijn zelfs maneges waar mensen maar 2 maanden van te voren mogen opgeven en die gewoon tot 12 uur 's nachts wachten om als eersten te zijn :=
foss

Bericht door foss » zo 16 jan 2011, 04:46

Ik ben ook blij dat de sneeuw weg is kunnen we weer lekker rijden door de bossen.

Gisteren waaide het erg hard bij ons en er waren overal rood/witte linten gespannen die gingen wapperen nou dan weet je niet wat je hoord.
Toen ook nog een cross motor door het bos die geen rekening hield met paarden nou daar gingen we bijna, ik denk dat Annelisa dacht dat kan ik ook.
Ik hoop dat het vandaag beter weer is om een rustig ritje te maken al denk ik het niet want we gaan ergens naar toe waar ik nog niet geweest ben met Annelisa en we moeten een groot viaduct over ben benieuwd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 16 jan 2011, 16:16

Dat het gisteren waaide heb ik ook geweten. Ik ging gister tegen kwart over 5 nog even rijden in de mooie grote bak bij mijn instructrice. Het waaide zo knoeterhard dat uit de bosjes vooral in die ene hoek nogal rare geluiden kwamen volgens Anka. Boswoezel zeker :)) . Nou was het ook wel heel wild weer en met kunstlicht heb je leuke schaduweffecten.

Maar onze training was niet voor niks, na 4 weken niet rijden en in 9 dagen om de dag rustig opbouwen vandaag 185 punten en 2e plek. Zeer tevreden mee en mevrouw gedroeg zich uitermate keurig. De wedstrijdring lag in een hal die aan 1 kant open is. Geeft leuk effect met de golfplaten als daar de wind onder komt :+ . Gelukkig vond Anka het best en kon ik het kleine beetje spanning weg laten vloeien.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 16 jan 2011, 16:48

super annemarie! jullie stiefelen voort!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 16 jan 2011, 16:52

We gaan gestaag verder ja, nog 2 en we mogen al L1. Gaat veel sneller dan ik ooit gedacht had. Anka lijkt een geboren wedstrijdpaard. Makkelijk op vreemd terrein en in de ring zeer gehoorzaam. Vond wel jammer dat ik net wedstrijd had op zo'n prachtige dag, ff buitenrijden had me ook leuk geleken na lange tijd. Maar ja, kan me niet doormidden knippen met Anky en Nisko mist helaas een ijzer sinds gisteren.

Jij nog lekker buiten gereden?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 16 jan 2011, 16:54

jazeker, gister een dik uur, vandaag even eenhalf uurtje, had geen zin meer,haha, hoe kan het hé! zoveel wekenniets gedaan, mag en kan je weer, heb je geen zin..
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 16 jan 2011, 17:00

Tamara schreef:jazeker, gister een dik uur, vandaag even eenhalf uurtje, had geen zin meer,haha, hoe kan het hé! zoveel wekenniets gedaan, mag en kan je weer, heb je geen zin..
Heb ik soms ook wel hoor. Heb deze week di en do-avond weer les. Maar dat kost zo veel tijd met de trailer dat ik ook wel eens denk bwegh, geen zin 8)7 . En het is voor mij helaas nog niet lang genoeg licht om direct na het werk te gaan rijden bij huis dus tis nog ff doorbikkelen in de winter. Maar as zaterdag ga ik ff rondje dorp met Anky tenzij het stortregent. Ff wt anders dan bakhobbelen. Ik heb nu 5 keer sinds onze winterstop getraind in de bak. Vind ik echt veel achter elkaar. Normal rijd ik tussendoor altijd ok wel eens buiten. Volgens mijn instructrice maak ik mij er te druk om als ik even een tijdje niet buitenrijd maar ik vind het zelf wel leuk keer buiten en paard ook. Maar goed, het wordt al weer iets langer licht inmiddels *o/* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 16 jan 2011, 17:03

kom je bij mij boshobbelen!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 16 jan 2011, 17:17

Ik heb vandaag een kort buitenritje met Anca gemaakt. Leo liep met Evita mee en dat merk je op sommige stukken wel. Rustig naar beneden, ontspannen. Maar dat zijn kleine stukjes. Alle beetjes helpen. Alleen kunnen de dames elkaar wel opnaaien!
Ik zei al tegen Leo dat dat een pittig 2spannetje zal gaan worden.
Plaats reactie