Ja dat is wel heel jammer inderdaad. Eran slurpt een hoop geld op aan dierenartsen, speciaal beslag, speciaal voer, medicijnen, chiropractor en fysio. Dus dan blijft van sparen niets over. Ik ben met fundraising bezig in het kader van het zadel. Zodra hij gereden kan worden hoop ik het geld bij elkaar te hebben en een zadel aan te kunnen laten meten. Binnen een paar weken krijgt hij de eerste chiropractorbehandelingen. De verwachting is dat hij over een jaar weer goed gereden kan worden.
Zijn rug is zo slecht doordat hij verkrampt is gaan lopen vanwege hoefbevangenheid waardoor zijn hoeven zeer pijnlijk zijn geworden en chronische schade hebben. Als jonkie had hij een ontstoken zaadleider en door die pijn is hij zijn lendewervels op gaan trekken. Die zitten vast en belemmeren hem ook in de groei en spieropbouw. Daarnaast werkt koliek ook niet mee. Daardoor is zijn rug nog harder gaan verkrampen. De neurologische reflexen zijn slecht en hij gaat vaak met zijn achterhand onderuit. Maar dat terzijde. In de E-tjestopic staat meer over zijn gesteldheid.
Complex zadelprobleem
Re: Complex zadelprobleem
Succes met de behandelingen, ik zou er als ik het zo lees iets langer voor uittrekken dan een jaar. Mentaal moeten ze ook geherprogrammeerd worden dat ze geen pijn meer hebben. Sterkte ermee!
Re: Complex zadelprobleem
Dank. Het staat zeker niet vast op een jaar, maar dit is waar ik mij op richt. Vooral niet haasten en veel aan het pard overlaten.