Lucerne dikmaker ?
Volgens mijn DA was dat 'gewoon' en geen dikmaker.. daarom voer ik nu Mais ?
bijvoeren?
Re: bijvoeren?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daarom zeg ik altijd, begin met de basis. Voer alleen hooi, eventueel met liksteen. Doen paarden het daar niet goed genoeg op (bv. arbeid leveren waardoor het niet voldoende is), dan begin je met een volledige basisbrok of voor dikkere paarden een ponybrok. Werkt dat niet, dan ga je weer verder kijken of schroef je de hoeveelheid wat op.shesannie schreef:
ik zie door de bomen het bos niet meer
Dat is het simpelste en vaak het goedkoopst. Begin je ook met apart voer en werkt dat niet dan weet je nog niet wat je dan moet gaan geven.
Luzerne vind ik ook geen dikmaker, tenminste niet echt, zit wel veel eiwit in. Ik zou het ook niet meteen aan paarden geven die al jeuk hebben..
Luzerne heeft ook weer een scheve verhouding, bevat veel calcium. Zou dus gemengd moeten worden met granen als je er flinke hoeveelheden van wilt geven. Twee handjes door de brok is denk ik geen probleem.
Als je paard dikker moet worden dan kun je beter lijzaad bij koken, mais of bietenpulp (zit weer veel calcium in!!) voeren.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ja dat artrose begon mijn dierenarts vorig jaar ook over, maar 21 is nog niet zo heel oud toch?
Jeskim is 22 en heeft het al een tijdje, maar ze hoeven er niet veel last van te hebben hoor!! Dat heeft Jeskim ook niet, die wordt gewoon gebruikt, al zetten ze haar niet meer voor de wagen, dat was wat te veel van het goede.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
heb vandaag de ponybrok bij de welkoop meegenomen, ben benieuwd