Een paard heeft best veel natrium nodig, en een groot deel daarvan kan makkelijk van een liksteen komen.
Maar waarom dan voornamelijk na het eten likken? (Of zien wij de andere lik-momenten niet?) Is het dat het krachtvoer-eten een zout-behoefte wakker maakt? Of is het lekker nasmakken/ likken na het krachtvoer? Als Orlinde niet bij haar liksteen kan, gaat ze aan het metalen randje van de box likken. En soms doet ze allebei. Ik weet het niet... maar of het nou een fysieke behoefte is of een psychische, maakt mij niet zoveel uit (al ben ik wel nieuwsgierig). Fysiek is wel belangrijk natuurlijk, ze moeten wel genoeg natrium binnen krijgen.
Waarom..
Re: Waarom..
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
- ukoldaatje
Re: Waarom..
Daar ben ik het helemaal mee eens.
DIe blokken hang je niet op voor niets, daar kunnen ze dan iets uithalen wat ze misschien nodig hebben.
Kan goed zijn natuurlijk dat hij het ook tussendoor doet, met de voermomenten ben ik er altijd bij, derest van de dag/nacht zie ik het natuurlijk niet.
Het valt alleen wel op dat hij het na het eten (ooK) doet.
DIe blokken hang je niet op voor niets, daar kunnen ze dan iets uithalen wat ze misschien nodig hebben.
Kan goed zijn natuurlijk dat hij het ook tussendoor doet, met de voermomenten ben ik er altijd bij, derest van de dag/nacht zie ik het natuurlijk niet.
Het valt alleen wel op dat hij het na het eten (ooK) doet.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..