Ik vergelijk/vergeleek wel degelijk mijn paarden met elkaar.
Toen ik op zoek ging naar de opvolger voor Ilonk zocht ik eigenlijk ook weer dat oertype, donker oranje neus, mooie donkere benen (vind ik prachtig!). Ik zocht ook perse een paard zonder eczeem en met goede voeten want die heeft Ilonk niet. Die laatste twee zijn gelukt, maar daar staat nou mevrouwtje pluiskuif bij me in de wei, lichte benen, lichte vacht.
In alles anders dan Ilonk. Brass is veel temperament voller, veel sneller boos, veel vrolijker en véél minder evenwichtig dan Ilonk. Vooral toen het slecht ging met Brass vergeleek ik enorm. Ilonka deed dit en dat wel of juist niet.
Nu vergelijk is nog wel, ze zijn zó anders! Maar ik ben zó blij dat ik niet Ilonka twee heb gevonden. Er is maar één Ilonka en dat is oké. Als Ilonk er niet meer is heb ik heel lang van haar mogen genieten. Ik geniet ook met volle teugen van Brass nu. Het is zo'n leuk ding dat mevrouwtje Pluiskuif. Ze doet zo haar best, wil zo graag hard voor je werken, laat zo extreem merken wat ze wil. Ja ik ben blij met mijn twee héél verschillende Fjorden.
Zou ik er weer eentje moeten/willen kopen dan ga ik ook zeker niet voor een copy van Ilonk of Brass maar gewoon voor een paard waar ik een goed gevoel bij heb.
Vergelijken
- Ilonka
Re: Vergelijken
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.