Barefoot
Re: Barefoot
Die zijn inderdaad nieuw!! die had ik ook nog niet gezien.. Naja, dan kan het dus wel!!
Ik heb een zadel geprobeert bij Equixantos in Beilen, heb hem wel zelf opgehaald en teruggebracht, maar prima service!!
Ik zou overigens een pad met gewoon bont nemen, die met sympanova willen nog wel eens wat schuren!!
Ik heb een zadel geprobeert bij Equixantos in Beilen, heb hem wel zelf opgehaald en teruggebracht, maar prima service!!
Ik zou overigens een pad met gewoon bont nemen, die met sympanova willen nog wel eens wat schuren!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik zou inderdaad ook bont nemen. Mijn gewone pad is met sympanova, maar niet alle paarden kunnen daar tegen (in de zin van gebroken haartjes en schuurplekjes)
Op Bidonja had ik 'm altijd bloot op de rug, maar nadien heb ik eigenlijk altijd een dekje er onder gedaan voor de bescherming.
Op Bidonja had ik 'm altijd bloot op de rug, maar nadien heb ik eigenlijk altijd een dekje er onder gedaan voor de bescherming.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik loop ook al heel lang te denken aan een boomloosje.
Ik denk dat ik van het voorjaar maar een leenzadel regel bij dat bedrijfje in Beilen. Ik sjees geregeld bij deze mensen voor de deur langs. Dus das makkie.
Maar tot welk gewicht zou je nog op een boomloos kunnen?Ik ben beetje bang dat ik wat te zwaar ben
Ik denk dat ik van het voorjaar maar een leenzadel regel bij dat bedrijfje in Beilen. Ik sjees geregeld bij deze mensen voor de deur langs. Dus das makkie.
Maar tot welk gewicht zou je nog op een boomloos kunnen?Ik ben beetje bang dat ik wat te zwaar ben
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik heb een maat 42/44 en zit ook gewoon in een maat 1.rowenna schreef:Ik heb normaal maat 40 en ik geloof dat maat 1 voor 36/40 is, dus 1 zou moete kunnen, maar heb ook gehoord dat omdat de lexington dieper is je eigenlijk ook een maat groter moet hebben.Jilly schreef:Wat ik me er van herinner is het wel een redelijk lang zadel ja. Weet niet of je maat 1 of 2 nodig hebt? Ik heb toen op maat 2 gezeten en dat vond ik eigenlijk echt een overdreven massaal zadel. Denk dat Udo daaronder verdwijnt
Wil prima

Wij hebben de barefoot cheyenne en wij vinden het heerlijk rijden!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Goeie tip Esther dat ik beter een pad met bond kan nemen.Esther schreef:Die zijn inderdaad nieuw!! die had ik ook nog niet gezien.. Naja, dan kan het dus wel!!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
De nieuwe barefoots kunnen heel wat gewicht verdelen. Maar tot wat voor gewicht ze precies kunnen hebben zou ik zo ook niet weten.
Ik ga zaterdag de lexington halen uit Beilen, ben benieuwd!
Ik ga zaterdag de lexington halen uit Beilen, ben benieuwd!
Ctje 

@Yvonne: Maximaal gewicht zou ik ook zo niet durven zeggen. Blijft ook een moeilijk iets omdat het natuurlijk altijd ook afhankelijk is van hoe je rijdt (net als de hele discussie over maximaal gewicht in het algemeen) en hoe intensief. 'Hang' je nogal op je stijgbeugels dan kun je bij een boomloos (barefoot-achtig) eerder last van puntdruk krijgen op de plek van de stijgbeugelophanging.
Er zijn natuurlijk ook nog meer merken/soorten boomloosjes dan alleen barefoot. De trekker en startrekk bijvoorbeeld hebben wél kussens (en hoef je dus ook geen speciaal dekje onder) en zitten gewoon heel anders in elkaar.
Op de site van green distance is trouwens een linkje te vinden naar een duitse test die drukverdeling van verschillende boomloosjes heeft vergeleken met een pad met sensoren, misschien is dat interessant voor je?
@Miekjuh: spannend! ben benieuwd naar je ervaringen
Er zijn natuurlijk ook nog meer merken/soorten boomloosjes dan alleen barefoot. De trekker en startrekk bijvoorbeeld hebben wél kussens (en hoef je dus ook geen speciaal dekje onder) en zitten gewoon heel anders in elkaar.
Op de site van green distance is trouwens een linkje te vinden naar een duitse test die drukverdeling van verschillende boomloosjes heeft vergeleken met een pad met sensoren, misschien is dat interessant voor je?
@Miekjuh: spannend! ben benieuwd naar je ervaringen

Ik zie dat jij in Beuningen woont. In Boven Leeuwen zit een verkoper van Barefootzadels. Volgens mij komt zij ook aan huis. Ik heb wel eens iets bij haar besteld en ze is heel klantvriendelijk. Je zou haar eens kunnen mailen. Haar site is becidor.nl
Heb zelf overigens naar alle tevredenheid een Cheyenne

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Bedankt, ga gelijk even op die side kijken.DeeDee schreef:Ik zie dat jij in Beuningen woont. In Boven Leeuwen zit een verkoper van Barefootzadels. Volgens mij komt zij ook aan huis. Ik heb wel eens iets bij haar besteld en ze is heel klantvriendelijk. Je zou haar eens kunnen mailen. Haar site is becidor.nl
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- ukoldaatje
Testen!! Kan ook via www.boomloosrijden.nl
Ikzelf heb in 2009 de overstap gemaakt naar een barefoot cheyenne.
Ukolda liep meteen stukken ruimer. Al moest ze de eerste dagen wel wennen aan mij.
Niet alleen jijzelf voelt je paard stukken beter, ook je paard voelt jou stukken beter.
Ik vind het heerlijk zo n zadel. Zou het liefst niets anders meer willen voor mezelf.
Al weet ik natuurlijk niet wat Gandhi ervan vindt. Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat jou en je paard het beste bevalt.
Zelf heb ik 2 cheyenne pads, met dubbeldikke inlagen. Dat was omdat Uk zo breed was, om een beetje een A-vorm te creeren wat dus een boomzadel doet. Anders zat ik in de spagaat.
Die pads zijn erg duur en ik vind het jammer dat je niet van die vlotte pads hebt, soort van polo of ..ben even de namen kwijt (vermoeidheid) owja Scapa...die vind ik zo gaaf en die kunnen niet onder mijn zadel.
Misschien wel met die halfpad overigens hoor!!
Maar die combi heb ik nooit uitgeprobeert.
Ikzelf heb in 2009 de overstap gemaakt naar een barefoot cheyenne.
Ukolda liep meteen stukken ruimer. Al moest ze de eerste dagen wel wennen aan mij.
Niet alleen jijzelf voelt je paard stukken beter, ook je paard voelt jou stukken beter.
Ik vind het heerlijk zo n zadel. Zou het liefst niets anders meer willen voor mezelf.
Al weet ik natuurlijk niet wat Gandhi ervan vindt. Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat jou en je paard het beste bevalt.
Zelf heb ik 2 cheyenne pads, met dubbeldikke inlagen. Dat was omdat Uk zo breed was, om een beetje een A-vorm te creeren wat dus een boomzadel doet. Anders zat ik in de spagaat.
Die pads zijn erg duur en ik vind het jammer dat je niet van die vlotte pads hebt, soort van polo of ..ben even de namen kwijt (vermoeidheid) owja Scapa...die vind ik zo gaaf en die kunnen niet onder mijn zadel.
Misschien wel met die halfpad overigens hoor!!
Maar die combi heb ik nooit uitgeprobeert.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- ukoldaatje
Die discussie jheb ik op Bokt heel vaak voorbij zien komen. Maar of je nu overgewicht hebt op een boomzadel of op een boomlooszadel, dat blijft hetzelfde. Tegenwoordig is de vps en de inlages gewoon al zo goed dat je zeker met flink wat gewicht erop kan klimmen.truus1970 schreef:ik loop ook al heel lang te denken aan een boomloosje.
Je kan bijna 2 meter zijn en 95kg wegen zonder een grammetje overgewicht, of 160cm zijn en 75kg wegen (zoals ik zei de gek)...dus je kan dat niet zo goed zeggen hoor.
Het ligt vooral aan hoe je kan rijdne. Iemand met overgewicht die super kan rijden zit zijn paard niet in de weg, iemand van 60kg die niet kan rijden, kan een hele rug verknallen door het gebonk erop.
Wat ik vooral zo fijn vind aan deze zadels is dat ze zich aanpassen aan de bespiering van je paard, of het buikje. Je hoeft niet perse telkens een zadelmaker te laten komen om je zadel aan te laten passen naar gelang je paard zal veranderen.
Het draagvlak van een boomlooszadel is je eigen zitvlak. Dus je kont. Mocht je in een maatje 2 zitten en het steekt nog iets uit over de lendenen is geen probleem, daar komt geen druk op.
Het vraagt wel een behoorlijke onafhankelijke zit van de ruiter, want het is in het begin erg wiebelig. Ik heb daarom ook gekozen voor fenders en western beugels om iets meer grip te krijgen, in de hoop dat ik die later dan om kan wisselen met gewone beugelriemen.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- pjotr_nientje
- Contacteer:
@Mieke; hoe beviel de lexington??
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Barefoot is me met Nisko slecht bevallen. Wat ik ook deed, de drukverdeling bleef gewoon niet goed. Ze kreeg witte plekken ter hoogte van de buegelophanging, zowel met de London als de Cheyenne. Ik begin er dus niet weer aan. Maar goed, zoals een boomzadel niet past op elk paard zo past een barefoot ook niet op elk paard. Gewoon testen. Ik heb toen uit Beilen de testzadels gehaald.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik heb het zqdel gister even op celinde gelegt maar het ligt echt ontzettend hoog, van achter komt het zadel ook omhoog. Verder is het zadel veel te groot voor celinde, tis meer van zadel waar ga je met mijn paard naar toe? Heb er dus ook niet op gezeten. Vandaag zal Lisa m even uitproberen op alinde dacht ik.
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
En heb je dan een maat 1?
Maat 1 ja, en doordat deze zit zo raar is maar tot mt 38 zit ik met net te bedenen, volgens mij past Lisa daar ook niet in
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Nou....dan hoeven wij die denk ik dan ook niet uit te proberen.
Maat 2 is voor Cindy ook alweer te groot,maat 1 van de cheyenne ligt precies goed.
En we hebben nog geen idee hoe garfield gaat uitgroeien of dat hij ook een korte rug krijgt.
Maat 2 is voor Cindy ook alweer te groot,maat 1 van de cheyenne ligt precies goed.
En we hebben nog geen idee hoe garfield gaat uitgroeien of dat hij ook een korte rug krijgt.
- ukoldaatje
Ik zie hier heel veel vooroordelen langskomen die te weerleggen zijn, maar ik ben niet degene die dat kan doen, dan moet je echt contact opnemen met een wederverkoper, zie op de lijst www.boomloosrijden.nlukoldaatje schreef:Die discussie jheb ik op Bokt heel vaak voorbij zien komen. Maar of je nu overgewicht hebt op een boomzadel of op een boomlooszadel, dat blijft hetzelfde. Tegenwoordig is de vps en de inlages gewoon al zo goed dat je zeker met flink wat gewicht erop kan klimmen.truus1970 schreef:ik loop ook al heel lang te denken aan een boomloosje.
Je kan bijna 2 meter zijn en 95kg wegen zonder een grammetje overgewicht, of 160cm zijn en 75kg wegen (zoals ik zei de gek)...dus je kan dat niet zo goed zeggen hoor.
Het ligt vooral aan hoe je kan rijdne. Iemand met overgewicht die super kan rijden zit zijn paard niet in de weg, iemand van 60kg die niet kan rijden, kan een hele rug verknallen door het gebonk erop.
Wat ik vooral zo fijn vind aan deze zadels is dat ze zich aanpassen aan de bespiering van je paard, of het buikje. Je hoeft niet perse telkens een zadelmaker te laten komen om je zadel aan te laten passen naar gelang je paard zal veranderen.
Het draagvlak van een boomlooszadel is je eigen zitvlak. Dus je kont. Mocht je in een maatje 2 zitten en het steekt nog iets uit over de lendenen is geen probleem, daar komt geen druk op.
Het vraagt wel een behoorlijke onafhankelijke zit van de ruiter, want het is in het begin erg wiebelig. Ik heb daarom ook gekozen voor fenders en western beugels om iets meer grip te krijgen, in de hoop dat ik die later dan om kan wisselen met gewone beugelriemen.
Je kan de pommels in het zadel veranderen. Als je zadel van achteren omhoog komt, dan is de pommel te wijd, want dan zakt het over de schoft naar beneden. Is de pommel te smal, dan komt het zadel aan de voorkant omhoog.
Als de drukverdeling niet oke is, kan dat heel goed te maken hebben aan je eigen houding, hier wordt je dan idd extra mee geconfronteerd, dus tijd voor extra zitlessen

Ik ben overigens niet tegen boomzadels hoor, wil heel graag een boomzadel naast mijn boomloosje hebben tzt. Maar voor erbij.
Maar nogmaals ik zie hier alle vooroordelen op een rijtje langskomen, denk dat het het beste is om met een wederverkoper in discussie te gaan.
pmarena@ bokt is de distributeur van nederland, ken haar persoonlijk inmiddels en kan je heel veel vertellen.
Die site die ik al meerdere malen heb opgeschreven is van haar Bianca.
Daarbij kan bv op jouw paard een barefoot heel rot liggen, maar een gosht daarentegen prima. Dat is hetzelfde verhaal als met boomzadels. Het ene merk zit wel lekker op een paard en het andere niet!
Helaas helaas, een boomloos gaat hem niet worden.
Op de pensionstal waar ik eerst gereden heb, heeft een meisje een london boomloos maat 1, maar zelfs die is te lang voor de rug van Udo.
Vond hem wel fijn zitten, maar hij moet ook goed op Uud liggen natuurlijk.
Het zadel wat ik nu heb kan nog maar net is zelfs nog 2cm korter.
Dus blijf ik in ieder geval voorlopig toch maar op mijn boomzadel door rijden.
Op de pensionstal waar ik eerst gereden heb, heeft een meisje een london boomloos maat 1, maar zelfs die is te lang voor de rug van Udo.
Vond hem wel fijn zitten, maar hij moet ook goed op Uud liggen natuurlijk.
Het zadel wat ik nu heb kan nog maar net is zelfs nog 2cm korter.
Dus blijf ik in ieder geval voorlopig toch maar op mijn boomzadel door rijden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
maar een Londen is ook wel meteen een heel groot model. Er zijn meerdere barefoot modellen ten slotte 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift