Wanneer kunstmest strooien?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
truus1970
Contacteer:

Re: Wanneer kunstmest strooien?

Bericht door truus1970 » wo 17 mar 2010, 11:01

daar weet ik niks van. Soms is het beter om onwetend te blijven :)ddd
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 17 mar 2010, 18:44

Lovemischa schreef:Ik zie er niet tegenaan met de hand te strooien hoor, dat kleine stuk. Op mijn werk hebben we een hectare voederbieten met de hand gerooid, daar is dit bij vergeleken een makkie :D Maar nou hoorde ik weer dat alles gereigstreerd wordt, waar de mest heen gaat, op welk land en hoeveel paarden je hebt?
Wij krijgen enkele dagen na het injecteren altijd een briefje van het loonbedrijf hiervan in de bus. Bij bepaalde hoeveelheden stikstof in kunstmest wordt ook om je adres gevraagd, maar niet als het gehalte lager is.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
colunder

Bericht door colunder » do 18 mar 2010, 11:53

Ik heb vandaag het weitje bij de stal met kunstmest bestrooid.
Ze zeggen dat het vandaag en morgen gaat regenen dus dat kan dan mooi vast oplossen.
Ik strooi ook altijd met de hand,heb ong. een halve hectare.
De andere wei wordt ook altijd geinjecteerd, daar moet dan weer andere kunstmest over.
Het weitje bij de stal is te klein voor de trekker met injector.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
rowenna

Bericht door rowenna » wo 24 mar 2010, 15:26

Ik strooi zelf ook met de hand, heb net koeien mest uit gereden en over twee weken komt er een beetje kunstmest bij, mijn paarden schuren wel als ik te veel kunstmest strooi, dus niet te veel en daarna nog wat kalk, werkt ook tegen te veel onkruid.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » wo 24 mar 2010, 15:30

Lovemischa schreef:Ik zie er niet tegenaan met de hand te strooien hoor, dat kleine stuk. Op mijn werk hebben we een hectare voederbieten met de hand gerooid, daar is dit bij vergeleken een makkie :D Maar nou hoorde ik weer dat alles gereigstreerd wordt, waar de mest heen gaat, op welk land en hoeveel paarden je hebt?
Als je mest van een boer koopt moet dat inderdaad geregistreerd worden, maar dit word door de boer gedaan, jij moet dan wel een handtekening zetten, zo gaat dat bij ons tenminste, en kunst mest kunnen wij zo halen, maar moeten we wel registreren, omdat wij een fruit bedrijf hebben en de kunst mest ook daar voor gebruikt word.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 25 mar 2010, 06:55

ok. Nou, het gaat over met de kunstmest. Vrijdag gaat de mestbult weg en degene die het uit gaat rijden wil ook wel wat over onze weilanden verspreiden. Probleem is dat niet alle weilanden kunnen omdat we de paarden nog in 2 groepen hebben lopen. Maar dan doen we de overgebleven weilanden wel in het najaar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » do 25 mar 2010, 17:24

Lovemischa schreef:ok. Nou, het gaat over met de kunstmest. Vrijdag gaat de mestbult weg en degene die het uit gaat rijden wil ook wel wat over onze weilanden verspreiden. Probleem is dat niet alle weilanden kunnen omdat we de paarden nog in 2 groepen hebben lopen. Maar dan doen we de overgebleven weilanden wel in het najaar.
Dat is wel het grote nadeel van opfok.. Toen Eachann, Elvis en Eros hier liepen was dat ook wel een probleem.. Je kunt een stuk land niet laten liggen om te bewerken of gras op te laten groeien, je zit sowieso met 2 groepen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 25 mar 2010, 20:16

hier is vandaag kunstmest op het land gegaan.. de paarden mogen nu een week niet op de weide. maar alles voor t goede doel, GRAS
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie