Hoeveel voeren per dag?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Vera

Re: Hoeveel voeren per dag?

Bericht door Vera » vr 11 dec 2009, 10:57

hoe meer kracht voer je haar gaat geven, hoe magerder ze waarschijnlijk wordt. Het krachtvoer wat erin gaat moet er ook aan energie weer uit (werk) Dus meer krachtvoer heeft zoals claudia ook al zei toch geen zin.
Geef haar maar ektra ruwvoer (bieten, wortelen ed zijn ook ruwvoer) Ik geef ze in elk geval nog stro bij om te knabbelen. Mijn paarden krijgen maximaal een kilo krachtvoer op een dag (de meeste zitten maar aan een kwartje) en daarnaast nog grasbrok (is ook ruwvoer) en wortelen en onbeperkt stro en daarnaast goede kuil of hooi. Ze zijn allemaal baggervet.
ik zou in elk geval de tanden en de mest laten controleren.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 12 dec 2009, 10:32

Dank jullie voor de reacties,

Nu heeft yara natuurlijk weer een gebruiksaanwijzing.
Wegens haar luchtwegen geef ik liever kuil als hooi omdat ze anders weer aan de hoest gaat,
zo geef ik dus ook liever geen stro om op te knabbelen vanwege het hoesten,

Wortels en dergelijke voer ik liever niet vanwege zomereczeem, in de winter zou dit wel een optie zijn om wel wortels te voeren.

Yara is pas naar de tandarts geweest, mestonderzoek zou nog een optie kunnen zijn, kan nooit kwaad.

Slobber hebben we even stop gezet misschien dat ze daar slecht op reageerd, proberen kan altijd

Heb gewoon een raar paard want der nek groeit aardig maar de achterkant krimpt een beetje in..
Anouska

Bericht door Anouska » za 12 dec 2009, 16:12

Je kunt je hooi ook nat maken. Wij hebben in de winter vdk en zomer hooi. Hier ook een paar hoest paarden en die krijgen "nat" hooi. Maar net wat Clau en o.a. Sanderien zeggen, ruwvoer!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » zo 13 dec 2009, 08:04

nadinefjorden schreef:
Heb gewoon een raar paard want der nek groeit aardig maar de achterkant krimpt een beetje in..
Tea behoudt haar nek ook altijd, zelfs al is ze dan superschraal op haar rug en billen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 13 dec 2009, 11:09

Imka word helaas van de wind al dik. Die krijgt al ruim twee en halve maand echt minimaal te vreten en om nou te zeggen goh wat valt ze af nee niet echt! Imka krijgt geen krachtvoer helemaal niks! Ze heeft wel een rode liksteen die ze tegenwoordig aardig gebruikt! Wel krijgt ze wat natte zemelen zodat ze voo haar idee ook iets krijgt.

Emy daarin tegen, is een aardige vreetschuur hihi. Die eet een kilo podogrow en heel veel ruwvoer. En die blijft daar in mijn ogen netjes op. Volgens de hoefsmid kon er wel iets meer vlees op en dat proberen we ook maar of het gaat lukken...?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie