Wat voor dressuurzadel geschikt voor Fjorden?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Fran

Re: Wat voor dressuurzadel geschikt voor Fjorden?

Bericht door Fran » zo 15 nov 2009, 18:08

Ik heb zelf een Kieffer (dressuur). Erg fijn zadel en volgens onze zadelmaakster ligttie goed. Zit erg lekker, heb met dat zadel de Eper paarden4daagse gereden en nergens last van gehad.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 15 nov 2009, 18:13

Hmm dan wordt het toch echt tijd voor een ander zadel hier.. Ik dacht dat ik de laatste weken rug en schouderpijn had omdat ik zo moe was en niet zo lekker sliep maar misschien komt het ook wel van mijn zadel..heeft iemand hier wel eens onderrugpijn gehad van een zadel?

Ik heb dat nooooit eerder gehad..ook niet na uren rijden maar dat was altijd op een ander zadel..wel een moe lijf maar niet pijnlijk.. Ik rijd sinds een week of 2 wat intensiever..3 kwartier en dan 4 of 5 keer per week..eerder was dit 2 of 3 keer per week maximaal een half uurjte.. Rugpijn is toen wel begonnen..raaarrr..
priztwir

Bericht door priztwir » zo 15 nov 2009, 18:16

Fran schreef:Ik heb zelf een Kieffer (dressuur). Erg fijn zadel en volgens onze zadelmaakster ligttie goed. Zit erg lekker, heb met dat zadel de Eper paarden4daagse gereden en nergens last van gehad.
Okey.:)

Ik heb ook een Kieffer een Wien DL. En heb ook een buitenrit van 3 uren ongeveer gemaakt en had verder ook nergens last van gehad, alleen spierpijn.xD Maar voor de rest niks.:) Toen ik het zadel kocht lag het super op haar, maar nu niet meer want het wipt. Vorig jaar ook al. Maar ik wacht nog even want haar spieren moet nog even iets beter worden.:p Eigenlijk wil ik wel een ander zadel hebben. := :$ Soms heb je dat wel eens dat je eigenlijk een ander zadel wilt. :=

@kristelhans: Heb je een zadel met een diepe zit, misschien komt het daar van. Mijn broer kreeg laatst ook last van onze fries haar zadel, maar die is dat nooit gewend zo'n zadel.xD
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht

Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 15 nov 2009, 18:27

Nee, ik heb geen diepe zit...ook niet heel plat..gewoon normaal geloof ik..maar tis denk ik ook net als met schoenen..of je vindt het wat of niet..Daaleman en ik zijn misschien niet de ideale combinatie haha.. Nou, ik ga gewoon lekker op zoek en dan vinden we hopelijk wel wat!
Claudje

Bericht door Claudje » zo 15 nov 2009, 19:07

Het is altijd fijn om te weten wat andere mensen als zadel op hun Fjord hebben liggen, echter blijft het wel zo dat het een kwestie van passen is.
Fjorden mogen dan enigzins op elkaar lijken onderling, er is nooit garantie dat het ene zadel dat op de ene Fjord past ook op de andere past.
(zoals met alle paarden eingelijk) Ik zou een goede zadelmaker zoeken die verschillende merken zadels heeft (wel aangeven dat je een Fjord
hebt) Zo heb je de meeste kans dat je een goed passend zadel vind voor jou en je Fjord.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 15 nov 2009, 19:10

Voor de diverse massimo types kun je ook kijken op de site van www.greendistance.nl er zijn meerdere dealers die o.a. op www.bluebalance.nl vermeld staan.

Ik welke prijsklasse zoek je?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
roos

Bericht door roos » zo 15 nov 2009, 19:17

Ik heb een KN voor Danc.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
priztwir

Bericht door priztwir » zo 15 nov 2009, 20:06

nina1993 schreef:Voor de diverse massimo types kun je ook kijken op de site van http://www.greendistance.nl er zijn meerdere dealers die o.a. op http://www.bluebalance.nl vermeld staan.

Het is nog lang niet zeker dat ik een ander zadel ga kopen.;)
Nou jah ik wil wel een andere maar mijn moeder is het denk ik niet helemaal met mij eens denk ik.xD 8)7
Maar als ik een ander zadel zou kopen denk ik toch tot en met de 500 ongeveer. ;)

Fran

Bericht door Fran » zo 15 nov 2009, 21:11

www.happyhorseadvies.nl dat is onze zadelmaakster, erg aardig en ze heeft ook wel zadels van 600 ofzo. Heb zelf geen idee of dat ook fijne zijn want die heb ik niet gepast. Maar zag er wel goed uit.

@ Kristel: jaa, dat kan zeker dat je daar last van hebt. Op de manege waar ik werk rij ik ook een fjord in de les en die had eerst een ander zadel maar die viel echt uit elkaar, en sinds hij zijn nieuwe zadel heeft heb ik altijd last van me, ja hoe noem je dat, rug spieren ofzo. Ik zit daar niet lekker op. Dus zelfde paard, alleen ander zadel.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 15 nov 2009, 22:44

Iemand die idd verstand van zadels hebt erbij halen is wel een slim idee. En om te vertellen dat je een fjord hebt ook. Maarre... je hebt ook mensen met vooroordelen. Ik heb dit eens aangegeven bij een zadelmaker en die gaf aan dat hij maar 1 zadel had liggen, met een verstelbare boom, wat je zelf kon verstellen. Dat was het enige wat goed zou zijn voor een fjord. Nou... tot ziens dan maar, als hij er geen moeite voor wilt doen om geld te verdienen, betaal ik ze liever aan iemand die dat wel wilt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Viv

Bericht door Viv » ma 16 nov 2009, 06:19

nina1993 schreef:Voor de diverse massimo types kun je ook kijken op de site van http://www.greendistance.nl er zijn meerdere dealers die o.a. op http://www.bluebalance.nl vermeld staan.

Massimo's zijn fijne zadels, al zou ik er nooit meer een bij genoemde bedrijven kopen. Maar das meer qua aanmeten. Maar hij hangt hartstikke mooi in de kast :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 16 nov 2009, 06:28

Ik heb voor Nan sinds kort een prestige top dressage. Zit perfect en ligt ook super bij haar.

Hiervoor had ik een euroriding maar die lag niet meer goed en kon niet meer aangepast worden helaas.

Maar de prestige is 17 inch en de andere was 18. Ik merk wel dat 17 beter zit.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 16 nov 2009, 06:37

Ik heb ook een Massimo (alleen de Trail en niet een dressuur) gekocht bij Herman de Bunt van County Mill in Nijkerk. Erg tevreden, over de service, het aanpassen, de pasvorm etc.

Viv je kan bij Bluebalance ook geen zadels kopen, Jeanet is alleen importeur voor NL, zij verspreid ze richting de winkels.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 16 nov 2009, 07:53

Lijkt me logisch om iemand erbij te halen met verstand maar tot die tijd ga ik me wel gewoon orienteren.. Heb helaas niet alleen maar goede ervaringen met 'gerenomeerde' zadelmakers..soms moet je ook een beetje op je eigen instincen vertrouwen...
Zipper

Bericht door Zipper » ma 16 nov 2009, 07:58

Ik heb een rocky zadel en die zit heerlijk, hij was voor Zipper maar hij heeft er niet lang gebruik van gemaakt. was heel bang dat ik op zoek moest naar iets anders voor Ursula maar het zadel ligt prima op haar. dit is een dressuur en voor mijn haflinger heb ik een rocky veelzeidigheid. heerlijke zadels!!
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 16 nov 2009, 08:03

zadels en zadel aanmeters zijn zo persoonlijk denk ik.

ten eerste gewoon je budget vaststellen, dan aantal zadels daarin bekijken. zelf ben ik juist meer van de onafhankelijke zit. Dus juist niet te diep en te veel wrong. Maar dat is heel persoonlijk.

En bij onze gele bolletjes passen idd heel veel zadels niet. Ik heb voor benji een Gaston Mercier zadel en zou meteen er weer een bestellen als het op Zoef zou passen.... Maar die is toch wel wat breder. Ooit maar hopen dat GM bredere boommaten gaat voeren.
---
priztwir

Bericht door priztwir » di 17 nov 2009, 17:45

Ik ben dus nu ala aan het sparen, want mijn moeder zei ja tegen mijn schoonzus: Ja ze is aan het sparen voor een nieuw zadel. Dus ze weet het al. xD En volgens mij vind ze het niet heel erg.:p Maar ik zal eerst maar eens goed door sparen, en dan zadel maar verkopen ofzo iets. hihi:p

Anouska

Bericht door Anouska » di 17 nov 2009, 19:46

Ik heb sinds februari een Thorrowgood T6 koudbloed dress. Bevalt me goed, hebben ook o.a. Massimo gepast maar lag niet. Vergeet niet: Elk paard is verschillend en wat bij de 1 past, hoeft bij de ander niet te passen! Laat tzt een deskundig zadelmaker komen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
priztwir

Bericht door priztwir » wo 18 nov 2009, 12:16

Ik zal eens gaan kijken bij een paar ruitersportzaken en dan ook nog naar een zadelmaker die misschien wat zadels mee kan brengen>:):p Dan kan die gene ook meteen kijken als het goed ligt.:) Ik ken wel iemand die altijd kan zien als het zadel goed ligt en voelt dan aan wat dingetjes enzo.xD Maar een zadelmaker heeft denk ik toch iets meer verstand.;)

nina1993

Bericht door nina1993 » wo 18 nov 2009, 12:26

Anouska schreef:Ik heb sinds februari een Thorrowgood T6 koudbloed dress. Bevalt me goed, hebben ook o.a. Massimo gepast maar lag niet. Vergeet niet: Elk paard is verschillend en wat bij de 1 past, hoeft bij de ander niet te passen! Laat tzt een deskundig zadelmaker komen.
Welke zadelmaker had jij dan? Moetvoor Zhellie weer op jacht aangezien dit zadel niet goed aangemeten is.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie