even voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nina1993

Re: even voorstellen

Bericht door nina1993 » za 24 okt 2009, 06:54

Hoi, welkom hier. Ik ben Yvonne en in het bezit van Nina, een 16 jarige Orsta merrie die in november de zadelproef gaat lopen. Daarnaast hebben we haar halfzusje Zhellie van 6 jaar. Deze grijze dame gaat de men en trekproef doen. Zhellie heeft in 2008 een dochter gekregen: Kjaere met als vader Kunar. Gisteren is besloten dat zij ook definitief bij ons blijft. Zhellie heeft dit jaar een grijze hengst gekregen van Timor. Fjellko is inmiddels verkocht aan Foss hier op het forum.

Omdat Nina en Zhellie uit logeren zijn voor de proeven was Esther zo lief om mij Jeskim uit te lenen. Die staat hier nu dus lekker op de wei en daar kan ik heerlijk mee het bos in.

Verder hebben we nog 2 shetlanders. Jolanda is hier 22 jaar geleden geboren uit onze stammerrie en Fokke is hier als jaarling naartoe gekomen en is inmiddels alweer 18.

Tot besluit hebben we nog een groot zwart monster in de vorm van een Duitse dog. Hij helpt volop met de paarden. Samen waterbakken versjouwen en ook een paard meenemen aan het halstertouw wil hij graag voor me doen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Esther

Bericht door Esther » za 24 okt 2009, 12:15

Ik stond bijna naast je inderdaad met Tea.. Ik en Mieke hadden het nog over Sven, had al gehoord dat hij lang niet zo op de andere Maikels leek en dat was dus ook zo, hihi.. Hebben nog even extra gekeken of dat hem dan wel was, maar het klopte wel!!

Dacht ook al dat jij van deze sven was, maar daarom vroeg ik ook naar de afstamming..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
harsan

Bericht door harsan » za 24 okt 2009, 12:47

Welkom Cynthia! :wave:

Mijn naam is Sandra, 41 jaar, heb een vriend, een dochter en 3 katten en ben sinds kort de trotse eigenaar van Daantje (Timor x Reinar).
In mijn vrije tijd (die nu wat ruimer is omdat ik sinds 1 juni werkeloos ben) ben ik te vinden op stal Moravita (http://www.moravita.com), een klassieke trainingsstal en fokkerij (Lipizzaners en Frederiksborgers)

Ik wens je heel veel plezier toe op FW!!!!
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 24 okt 2009, 14:42

Welkom op FW!!!

Ik ben Lisette, 26 jaar en sinds een half jaar in het bezit van de 3 jarige ruin Cas

Veel plezier hier en wij willen foto's :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » za 24 okt 2009, 21:48

Hallo Cynthia,welkom op Fw!
Ik ben Annett(40) en ik heb een fjordenruin Ché(3).
Mijn dochter heeft een dravermerrie Amber en mijn zoontje een mini paardje Aron.
Veel plezier hier op het forum!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Eros

Bericht door Eros » za 24 okt 2009, 21:51

Welkom!

Ik ben Yvanka (18jr) en in het bezit van een fjordenruin (1,5jr) & een mini shetlander (3jr).

Heel veel plezier op het forum.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 27 okt 2009, 19:08

Hey Cynthia leuk je hier ook te zien ;)

Alles goed met de knappe man?
Ik hoef me niet meer voor te stellen toch ;)

Groetjes Marije
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
svennieboy

Bericht door svennieboy » wo 28 okt 2009, 16:20

Ben weer terug van de Veluwe en hebben heerlijk genoten van de lange tochten. Echt super geweldig daar
en wat een berichten zeg . Super gezellig zeg Dank je wel allemaal. Kan ze niet allemaal beantwoorden maar vind dit geweldig
Bella@ Nu snap ik de link idd met Heidi een beetje meer, want wist idd wel van Eshter maar wist niet dat jij ook tot die familie behoorde :D
Anita@ wat super dat je ook een Michael hebt. Bestaan er gelukkig toch nog meer. Ben zo benieuwd naar de foto's ga binnenkort even kijken. Heb jij soms een soort pensionstalletje of zo, dat je zoveel logees krijgt.
Lotte@ wij hebben idd gezellig gekletst tijden onze vaste rondjes tijdens de Ck dus dat heb je helemaal goed.
Esther@ dus jullie hebben mijn paardje even goed bekeken en hoezo lijkt hij niet op de anderen dan, want ken er dus bijna helemaal geen een. Weet alleen dat de meesten donker zijn en Sven zijn hoofd is alleen wat donkerder. Vind ik wel jammer maar ja. En verder nog informatie :))
Vosse@dus jij bent hier ook lid wat leuk. Rijd je op het moment wel op een fjordje of op het moment helemaal niks
Het lijkt trouwens wel of iedereen elkaar hier ook persoonlijk kent, want de een heeft een paard bij die gekocht en die rijd voor de ander... het warrelt me helemaal
Foto's komen binnenkort als ik er achter ben hoe dat moet 8)7
Startgerechtigd voor de L1
We gaan ervoor!!!!!
Mir

Bericht door Mir » wo 28 okt 2009, 16:31

Welkom op FW!
Je zou op de zoekfuncties kunnen kijken op Tim ,dat is ook een halfbroer van jouw Sven en een heeeele knappe :D ! Tim is van Ellebel hier.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 28 okt 2009, 16:32

svennieboy schreef:Het lijkt trouwens wel of iedereen elkaar hier ook persoonlijk kent
De meeste kennen elkaar idd ook wel persoonlijk, ook kom je elkaar wel geregeld tegen op keuringen enzo.
(gewone, hengstenkeuring en of de centrale keuring) ;)

Hoi, en welkom hier,
Wij zijn janine (31) en Peter (28) en samen hebben we 2 fjorden.
Cindy van 3 (zelfgefokt uit m'n vorige merrie neidy) en Gerrit van 8.
Verder hebben we nog een beestenbende thuis :D

Ruinerwold ligt lekker in de buurt, heb tot mijn 17de in meppel gewoond en we willen graag weer die kant op verhuizen.
(zodra de crisis weer een beetje over is >;) )
Paarden staan er iig al :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 28 okt 2009, 16:37

svennieboy schreef: Vosse@dus jij bent hier ook lid wat leuk. Rijd je op het moment wel op een fjordje of op het moment helemaal niks
Rijd op het moment 1 dag in de week verder niet. We zijn weer bezig met een paard (veulen) maar dat giet niet zo hard ;)
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
svennieboy

Bericht door svennieboy » wo 28 okt 2009, 16:43

Tim ,dat is ook een halfbroer van jouw Sven en een heeeele knappe
Dat is dus ook de enigste die ik ken eigenlijk en dan houd het dus op
En die heeft idd die hele mooie kleur die er bij Sven jammer genoeg niet op is blijven plakken. Echt geweldig
Vosse@ Nee idd daar moet je het nog rustig aan mee doen maar je gaat gewoon een beetje door zoveel tijd zul je nu ook niet hebben denk ik?
Svennie gaat verder super mee. rommelen gewoon lekker door.
heb blijft een lekker dier
Startgerechtigd voor de L1
We gaan ervoor!!!!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 28 okt 2009, 21:44

svennieboy schreef:Anita@ wat super dat je ook een Michael hebt. Bestaan er gelukkig toch nog meer. Ben zo benieuwd naar de foto's ga binnenkort even kijken. Heb jij soms een soort pensionstalletje of zo, dat je zoveel logees krijgt.
Nee hoor, een pensionstal heb ik niet. We hebben alleen deze winter 3 hengstveulens te logeren om op te groeien met ons eigen hengstveulen van onze merrie Meline. Als het goed bevalt doen we het misschien volgend jaar wel weer, Meline is weer drachtig. Ik had zelf ook nooit gedacht dat ik nog eens 5 eigen Fjorden zou hebben in plaats van 1.
Overigens heb ik een kleindochter hoor van Michael, Fendora's moeder Tanja is een dochter van hem. Foto's van haar zijn hier te vinden: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=35859 en hier http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=35693
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 30 okt 2009, 11:35

Hoi welkom!

Ik ben Marjon, 21 jaar, woon in Vlissingen en Zierikzee (ouders/kamers).
Ben sinds Augustus de trotse eigenaresse van Ronan (Lenngard x Orsta), is voorheen van Leoensuzanne geweest.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Plaats reactie