JKK

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Pamba
Contacteer:

Re: JKK

Bericht door Pamba » ma 01 jun 2009, 20:47

Hier gelukkig nog niet gezien, wel langs de berm van de spoorlijn die aan mn weiland grenst, en waar mijn paard oo graag van eet, maar dat word alweer bijna gemaaid.. eerst hadden we er een beetje van maar dit heeft mijn vader gelukkig op 1 of andere manier weten uit te roeien.
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 02 jun 2009, 13:18

Het groeispuitmiddel MCCP doet wonderen !
Wel spuiten als de plant klein is, geeft het beste resultaat in het voorjaar. Op goed bemestte grond doet hij het ook niet, dus je kanten ook bemesten. Ik heb wel eens een jaar last gehad van klein kruiskruid, ben nu extra allert. Als ik onkruid ondek zet ik een stuk wei af en spuit dit met MCPA en/of MCCP. In mijn gras vind ik alleen paardenbloem en klaver o.k.
Ook moet je er op letten dat je weiland geen kale plekken krijgt want daar groeid het ook veel makkelijker. Ook intensief beweide wei is gevoeliger voor onkruiden.
Goed weidebeheer is het halve werk.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Ootje

Bericht door Ootje » di 02 jun 2009, 16:41

Wij hebben er ook flink last van gehad. Een paar jaar geleden zijn we begonnen met steken, er is gespoten en de gemeente werkt ook aardig mee. Als het in de bermen staat, worden die gemaaid. Nu is het toch al een stuk minder hier.
Odette&Fenna
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 02 jun 2009, 19:38

pas op pamba dat hij het gemaaide langs de spoorlijn dan niet eet.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 03 jun 2009, 06:47

Jankeke schreef:DeeDdee@ Ragfork is dat die speciaal voor JKK ontwikkelde "riek"? Werkt die werkelijk zo makkelijk of is en blijft het zwaar.
Misschien dat het JKK dan niet echt verdwijnt door het uitsteken maar de zaadjes kunnen alvast niet voor een JKK explosie zorgen!!!
Met zo'n ragfork gaat het vrij eenvoudig. Ik heb er twee. Oud en nieuw model. Persoonlijk vind ik de oude wat fijner om mee te werken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie