HK, gezocht gozer voor Sjol.
Re: HK, gezocht gozer voor Sjol.
Gnist vond ik ook al een absolute NO-match ook al staat die 10 km verderop.
Aan gezelschap met dekken doorgaans nog geen gebrek gehad, maar ik hou je in gedachten.
Was altijd wel grappig, mensen mee die nog nooit een natuurlijke dekking hadden gezien.
Meesten stonden met mond open van verbazing te kijken.
(ik wel, aangezien ik dek en schouwhengstje arabiertje 3 jaar gereden en verzorgd had)
Aan gezelschap met dekken doorgaans nog geen gebrek gehad, maar ik hou je in gedachten.
Was altijd wel grappig, mensen mee die nog nooit een natuurlijke dekking hadden gezien.
Meesten stonden met mond open van verbazing te kijken.
(ik wel, aangezien ik dek en schouwhengstje arabiertje 3 jaar gereden en verzorgd had)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Als je voor massa gaat lijkt me Kunar beter dan karant. Hoewel Karant natuurlijk op zich een correcte goede hengst is. Nakomelingen van Hermansen zijn geloof ik ook niet echt smal en Herman zelf heeft nogal een brede borst, al is zijn kontje wat meer bescheiden. Qua beweging zit het dan weer wel goed. Hij was in Noorwegen bewegingstopper op de keuring.
Orsta geeft geloof ik wel wat pittige werkkarakters. Weet alleen dat ik er tegenwoordig nogal wat van zie in de sport.
Bren vind ik zelf te zwaar in de hals voor een rijtype. Wel een leuke hengst verder.
Succes met beslissen.
Orsta geeft geloof ik wel wat pittige werkkarakters. Weet alleen dat ik er tegenwoordig nogal wat van zie in de sport.
Bren vind ik zelf te zwaar in de hals voor een rijtype. Wel een leuke hengst verder.
Succes met beslissen.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Overigens zou ik nog een jaartje wachten als je favoriete hengst te ver weg staat. Zou zelf nooit voor een tweede keus gaan eigenlijk.
Is ook pas een jaarling, dus tenzij je alle keuringen vorig jaar af bent geweest, kan het goed kloppen dat je hem niet kent.Jet&Erna schreef:Helemaal niet gek hoor dat de leuze zo moeilijk is wat wil je met al die goeduitziende hengsten. Ed ken ik eigenlijk niet![]()
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Hey dominique, twijfel je nu nog steeds.
Jij moet je hart gaan volgen.
Jij vroeg wie er nog reist met de hengst. Rien reist nog steeds maar ik weet niet hoe ver jij uit de buurt zit.
Succes met het afwegen van al je voor en nadelen.(moeilijk he)
Jij moet je hart gaan volgen.
Jij vroeg wie er nog reist met de hengst. Rien reist nog steeds maar ik weet niet hoe ver jij uit de buurt zit.
Succes met het afwegen van al je voor en nadelen.(moeilijk he)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ik zou eerlijk gezegd ook niet voor een 2e keus gaan. Hoe vaak zo je moeten reizen voor een hengst. als je o tijd begint met dekken, en het lukt niet, dan kan je nog vaak zat in het seizoen reizen. je hebt zelf een trailer toch?anders is het mischien een optie sjol bij de hh te laten voor een tijdje? je wilt een veulen voor je zelf, uit de meest ideale combi. die zou ik dan nie laten schieten omdat de hengst ver weg staat.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Zoals ze zelf al aangeeft wil ze haar niet laten staan bij de HH.(wat ik wel kan voorstellen als er aleens iets is mis gegaan)Tamara schreef:ik zou eerlijk gezegd ook niet voor een 2e keus gaan. Hoe vaak zo je moeten reizen voor een hengst. als je o tijd begint met dekken, en het lukt niet, dan kan je nog vaak zat in het seizoen reizen. je hebt zelf een trailer toch?anders is het mischien een optie sjol bij de hh te laten voor een tijdje? je wilt een veulen voor je zelf, uit de meest ideale combi. die zou ik dan nie laten schieten omdat de hengst ver weg staat.
En als een merrie goed hengstig is dan kan het zo gebeurt zijn maar als er problemen woor doen dan kun je het hele dekseizoen op en neer blijven rijden. In een hengstigheid is het gemiddeld 2 en soms 3 keer.
Tel maar uit wat een tijd daar in gaat zitten.
Maar ik ben heter mee eens dat je niet een hengst moet kiezen omdat hij makkelijk bereikbaar is. Het moet wel jou keuze zijn.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Hermansen staat voor mij op 3 kwartier rijden, dus zeer goed te doen.
Weet niet of het nog zo is, maar Sjol paar jaar geleden altijd maar 1 dag, goed hengstig zodat ze zich liet dekken.
Overigens kan ze dat goed timen, dag later was altijd het ei weg. Dag later laat ze zich ook niet meer dekken!
Baasje moet dan echter wel verrektes goed opletten! anders mist ze het.
Ga inderdaad Sjol niet bij een HH neerzetten.
Bovendien, Bren is dan misschien nu mijn eigenlijke eerste keus, maar wat nakomelingen betreft natuurlijk ook een enorme gok!
Ik denk en droom verder en hou het nog even uit praktische overwegingen op Hermansen.
Bovendien wie weet hoe het hengstenfonds ooit nog gaat schuiven en wie weet fok ik nog wel een keer een veulen.
(Als het deze keer al zou lukken, want tja, dat moet je ook maar afwachten)
Weet niet of het nog zo is, maar Sjol paar jaar geleden altijd maar 1 dag, goed hengstig zodat ze zich liet dekken.
Overigens kan ze dat goed timen, dag later was altijd het ei weg. Dag later laat ze zich ook niet meer dekken!
Baasje moet dan echter wel verrektes goed opletten! anders mist ze het.
Ga inderdaad Sjol niet bij een HH neerzetten.
Bovendien, Bren is dan misschien nu mijn eigenlijke eerste keus, maar wat nakomelingen betreft natuurlijk ook een enorme gok!
Ik denk en droom verder en hou het nog even uit praktische overwegingen op Hermansen.
Bovendien wie weet hoe het hengstenfonds ooit nog gaat schuiven en wie weet fok ik nog wel een keer een veulen.
(Als het deze keer al zou lukken, want tja, dat moet je ook maar afwachten)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011