Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » wo 22 okt 2008, 07:22
Zozo, dat ziet er echt super netjes uit!
Ze staat heel mooi voor de kar.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com!
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 22 okt 2008, 07:27
@Charret: Stiekem?? haha jij hebt t m toen toch ook gezegd? (en geloof dat alexandra ook al eens)
@Daphne: Ze stond in het begin vrij rustig. Later begon ze wat te hinniken en zweten, maar heb haar s nachts niet gehoord.
@Annette: Heel soms, maar we hebben een bakhek, dus dat remt uiteindelijk (en meestal is dat ook 1x en dan hebben ze heel snel door dat dat ook niet bepaald prettig is). Bart is niet snel bang, heeft veel ervaring en pakt dus ook rap door. Als een paard te sturen is, dan gaat het vaak goed.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Leentje
Bericht
door Leentje » wo 22 okt 2008, 07:41
wat en plaatje zeg,ziet er echt goed uit,zeker voor de eerste keer!
er waren hier vorige week nog 2 dierenartsen(belgs stel) Zij had altijd op Ansgar gereden,toen hij in Belgie stond.
ze vonden het erg leuk omn te horen,dat hij nu in Nederland staat.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
DaphneT
Bericht
door DaphneT » wo 22 okt 2008, 18:06
Fijn te horen dat ze zo rustig is geweest zonder de veulens! Ze zal het ook wel een beetje gehad hebben

Kan echt blijven kijken naar die foto's. Vind ze echt geweldig!
Charret schreef:En wat een maat zeg. Maar ze is nooit klein geweest he

Inderdaad, ze is geen kleintje. Alhoewel ze op de keuring gemeten is op 1.48, niet eens extreem dus, maar ze toont ook ontzettend groot.
Weet iemand al wanneer de ABOP-dagen zijn. Dan kan ik vrij gaan vragen op het werk. Hoop echt dat dat gaat lukken!
Oh zie net de dagen staan in een ander topic...
-
mirretje
Bericht
door mirretje » ma 27 okt 2008, 13:47
Hoi,
ziet er goed uit zeg, mooie merrie. Wat ik me afvroeg. Hoe is jullie voorbereiding voor jullie ze daadwerkelijk voor de kar zetten? Zijn ze dan al beleerd onder het zadel? Hoe groot is de ruimte waarin jullie mennen, gewoon 20 x 40 m of is het groter?
Groeten van Mirjam
-
Viv
Bericht
door Viv » di 28 okt 2008, 05:21
Wauw en dat voor een eerste keer, dat belooft wat voor de toekomst!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » di 28 okt 2008, 10:03
mirretje schreef:Hoi,
ziet er goed uit zeg, mooie merrie. Wat ik me afvroeg. Hoe is jullie voorbereiding voor jullie ze daadwerkelijk voor de kar zetten? Zijn ze dan al beleerd onder het zadel? Hoe groot is de ruimte waarin jullie mennen, gewoon 20 x 40 m of is het groter?
Groeten van Mirjam
Op de site hebben we het al redelijk uitgelegd, maar tegenwoordig hebben we deze sulky waardoor we al sneller uitwijken naar de bak, ipv over het erf.
Er komen zowel paarden onder het zadel hier als compleet groen waar mee gewerkt wordt. Bart loopt er eerst achter, zodat hij het gevoel kan toetsen. Hoe nemen ze het bit aan, hoe reageren ze. Als hij dat gevoel te pakken heeft en het vertrouwd dan gaat de sulky er achter in de bak, terwijl iemand m aan de longeerlijn houdt. Als dan ook het paard goed te sturen is (en dat heeft Bart haast akelig te pakken), dan gaat hij los.
We rijden in een ca. 20 x 40 bak, afmeting wijkt heel iets af.
Geluk is de vrucht van intens werk