Fjordy, aangesterkt. Goed nu?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Vera

Bericht door Vera » di 27 mei 2008, 08:43

zo die is opgeknapt!

Ik zou hem niet vetter willen zien, vind hem best mooi zo.
Hooguit wat meer gespierd, maar dat kun je erop trainen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Krista

Bericht door Krista » di 27 mei 2008, 09:23

Hij ziet er prima uit Amber. Zeker voor het doel waar jij hem voor gebruikt, springen en crossen zou ik hem geen gram vetter laten worden.
Kijk maar naar de foto's die ik van onze Yanneke bij pics plaza heb gezet. Zij is ook niet mager, zij is afgetraind. Hij mag er als sportpony ook best afgetraind uitzien. Iets meer in de bespiering zou wel mogen, maar das een kwestie van trainen. Wel zorgen dat ie voldoende krachtvoer krijgt om spieren op te bouwen als je hem hard laat werken.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Kelly

Bericht door Kelly » di 27 mei 2008, 10:39

Bella schreef:Zijn hals en rond de schoft ogen nog wat enkel.
Dat komt denk ik door de manier van knippen :j
Het eind is wat abrupt.

Ik vind hem er zo goed uitzien Amber.
Net wat je zegt, hij moet nog wel over de hindernissen komen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Amber_

Bericht door Amber_ » di 27 mei 2008, 11:07

Ja het eind zeker ? Bij die pluk ? Ik moet er nog is voor gaan zitten hoe ik dat ga knippen, voor de rest zijn ze manen wel goed vind ik, alleen dat laatste stukje dat het weg is.

Je merkt idd echt aan hem wanneer hij wat dikker is, hij springt met minder overtuiging zeg maar O:).
Orion1996 schreef:Hij ziet er idd goed uit, maar zelf denk ik dat die nog ietsje voller mag. Ben bang dat je anders komende winter weer precies hetzelfde krijgt.
Ik zorg dat hij iets té vol de winter in gaat :j, Maar dan denk ik pas rond oktober na de wedstrijden.
Vera schreef:zo die is opgeknapt!

Ik zou hem niet vetter willen zien, vind hem best mooi zo.
Hooguit wat meer gespierd, maar dat kun je erop trainen.
Ja idd, sinds 3 weken loopt hij nu iedere dag even.
Vaak aan de longe, maar nu ook regelmatig paar uur naar buiten.

(En natuurlijk de crosstrainingen/wedstrijden :j.)
Krista schreef:Hij ziet er prima uit Amber. Zeker voor het doel waar jij hem voor gebruikt, springen en crossen zou ik hem geen gram vetter laten worden.
Kijk maar naar de foto's die ik van onze Yanneke bij pics plaza heb gezet. Zij is ook niet mager, zij is afgetraind. Hij mag er als sportpony ook best afgetraind uitzien. Iets meer in de bespiering zou wel mogen, maar das een kwestie van trainen. Wel zorgen dat ie voldoende krachtvoer krijgt om spieren op te bouwen als je hem hard laat werken.
Als hij hard heeft getraind, of flinke wedstrijd heeft gehad krijgt hij dag er voor en die dag wat extra brok. Zodat hij op hetzelfde blijft zeg maar ! :j Blijf ik idd op letten !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 27 mei 2008, 13:03

@Kelly: Bedoelde echt die deuken in zn lichaam. Maar ene is dus een vlek. (als dat echt een deuk was, dan is het verstandig goed naar het zadel te kijken, dat niet daar de huidcellen afsterven door beklemming...deuken bij de schoft horen niet)
Die andere even goed zitten kijken, bij zn hals, maar hij mist bovenhalsspier (kap)...kwestie van trainen dus.
Geluk is de vrucht van intens werk
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 27 mei 2008, 14:10

Zo, die ziet er een stuk beter uit.
Fjordy is een sportieve fjord die daar hoeft niet zoveel vet op 8-).
Het knippen van de boog mag beter, de boog mag niet eindigen voor de pluk maar pas aan het eind van de pluk.
De hooi en gras kwaliteit is idd erg belangrijk let op op terugval.
Soms is dat moeilijk om zelf te zien, ik laat meestal de smit meekijken [of ze niet te vet worden :D ].
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Plaats reactie