wie weet raad

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Esther

Bericht door Esther » ma 26 nov 2007, 20:46

Als het zadel niet goed zit, zou hij dan niet juist moeten reageren op het opzadelen, ik denk dan eerder dat hij iets tegen het ruitergewicht heeft, dat hij het eng vindt, het extra gewicht, iets dat beweegt en geluid maakt boven op hem..

Tea of Jeskim zullen niet bokken, maar die hebben wel duidelijk eens ergens geen zin in, dat is vaak als het hun te moeilijk wordt.. Ik denk dat een paard niet gemeen zal bokken als het niet echt terecht is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wanja

Bericht door Wanja » ma 26 nov 2007, 21:49

colunder schreef:ik ben echt niet zo maar wat aan het klooien hoor!!!!
ik ga al 30 jaar met paarden om en heb al wel meer paarden beleerd en altijd met een goed resultaat.
mijn vorige fjord was ook niet een van de makkelijkste,daar durfde in het begin ook bijna niemand op.
een paar jaar later vond iedereen hem fantastisch.
met hem en nog een andere fjord ben ik M dressuur geweest.
ik weet er echt wel iets vanaf.
ik ben ook een keer kampioen bestgaande geweest en ook kampioen in de M dressuur.
ik vraag gewoon tips omdat ik daar misschien ook wat van kan leren en juist wil voorkomen dat ik hem verpest
Je vraagt tips en die krijg je toch ook ;) . Er zal hier niemand beweren denk ik dat je er niets vanaf weet. Je geeft alleen zelf aan dat je een bepaald probleem hebt en je wil adviezen/meningen. M-dressuur zijn zegt natuurlijk niet iets over of iemand een paard al dan niet kan inrijden, daar komt heel andere kennis bij kijken (nu niet in de verdediging schieten, want ik val je niet aan). Bovendien is ieder paard anders met inrijden en kun je soms vast lopen waarbij hulp van een ander soms heel goed kan helpen.
colunder

Bericht door colunder » ma 26 nov 2007, 23:36

vandaar dus mijn vraag hier op fw
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Kelly

Bericht door Kelly » di 27 nov 2007, 07:40

akci schreef:
Wanja schreef:Een paard bokt nooit zonder reden
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Mijn eerste pony(hafflingerxwelsch cob.....lees heethoofd)bokte wel zonder reden.(En ik was toen al heel streng en consequent.)

EDIT;even uitleg...alles was bij deze pony ook nagekeken en het kwam er op neer dat ik misschien te weinig deed met haar en dat ze zich verveelde.
Ik reed toen dus elke dag zo'n 3 kwartier.
Na lang wikken en wegen toch besloten haar te verkopen.
Ze staat nu op een manege waar ze bijna 2 tot 3 uur per dag iets met haar doen en ook veel buitenritten.
Het schijnt dat de kleine meisjes ruzie hebben wie erop mag.
En ze heeft nooit meer een pas verkeerd gezet.
Dus deed ze het niet zonder reden ;)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 27 nov 2007, 08:15

Kelly schreef:
akci schreef: Ben ik het niet helemaal mee eens.
Mijn eerste pony(hafflingerxwelsch cob.....lees heethoofd)bokte wel zonder reden.(En ik was toen al heel streng en consequent.)

EDIT;even uitleg...alles was bij deze pony ook nagekeken en het kwam er op neer dat ik misschien te weinig deed met haar en dat ze zich verveelde.
Ik reed toen dus elke dag zo'n 3 kwartier.
Na lang wikken en wegen toch besloten haar te verkopen.
Ze staat nu op een manege waar ze bijna 2 tot 3 uur per dag iets met haar doen en ook veel buitenritten.
Het schijnt dat de kleine meisjes ruzie hebben wie erop mag.
En ze heeft nooit meer een pas verkeerd gezet.
Dus deed ze het niet zonder reden ;)
ja,oke :D maar ze deed het ook uit joligheid
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 27 nov 2007, 11:19

zou het niet kunnen zijn dat Alex die eerste keer (waar die foto's van zijn gemaakt en op PP staan) als slechte ervaring heeft ervaren? De ruiter zit heel erg naar achteren en geeft hem heel weinig ruimte met de teugels, misschien dat hem dat niet zo goed bevallen is?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 27 nov 2007, 11:28

Ziggy schreef:zou het niet kunnen zijn dat Alex die eerste keer (waar die foto's van zijn gemaakt en op PP staan) als slechte ervaring heeft ervaren? De ruiter zit heel erg naar achteren en geeft hem heel weinig ruimte met de teugels, misschien dat hem dat niet zo goed bevallen is?
Deze foto's zijn niet gemaakt van de eerste keer dat er ruitergewicht op zijn rug kwam. Ik heb er even over nagedacht en denk echt dat het gewoon wat te snel voor hem gaat allemaal. Hij heeft bij mij natuurlijk lekker staan freewheelen al die tijd en heeft een hoop verandering gehad de laatste maand. En daarmee bedoel ik de verhuizing, het wennen aan zijn nieuwe baasje en het aan het werk gaan voor de kost. Alex is een lieverd hij is gewoon echt niet gemeen. Wel is het er een die nadat hij op zijn falie heeft gehad niet echt onder de indruk is, er zit dus wel een portie karakter in.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 27 nov 2007, 13:10

ok dat wist ik niet, maar het kan idd weleens aan al die veranderingen liggen, het is natuurlijk niet niks wat ie de laatste periode allemaal aan veranderingen heeft meegemaakt
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
colunder

Bericht door colunder » di 27 nov 2007, 16:38

marijke,
deze foto's waren wel van de eerste keer en het feit dat daisy haar benen zo naar voren heeft was omdat alex het in het begin eng vond als ze zijn buik aanraakte dus hield ze ze eerst van zijn buik.
wat later kon ze ze wel tegen zijn buik houden.
deze foto's waren van de allereerste minuten dus het was nog even aftasten.
ik ga voorlopig heel rustig met hem aan de gang en er niet meer op (voorlopig).
dan kijk ik over een poosje wel hoe het gaat en anders laat ik hem misschien wel ergens beleren.
de tijd zal het leren
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 27 nov 2007, 18:12

Ik dacht dat die foto's van de tweede keer waren....sorry..Mijn vergissing dan.

Ik bedacht me net ineens is het niet een idee hem eerst te leren wat te trekken? Daar worden ze ook sterker van en zo krijgt hij wel zijn africhting qua een aantal hulpen. Die belasting is natuurlijk een andere belasting dan de ruiterbelasting. Doordat hij nog zo smal is vind hij het opstappen misschien ook wel eng omdat hij zijn balans nog niet goed kan houden.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
colunder

Bericht door colunder » za 01 dec 2007, 09:43

ik heb niks meer om hem te laten trekken,ik heb destijds mijn wagen en tuig verkocht.
sorry voor de late reaktie maar het internet lag er een paar dagen uit.
Plaats reactie