elke dag rijden?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dorothea

Bericht door Dorothea » di 11 sep 2007, 10:29

Ik zit ongeveer 2x per week op Kobus en Oliver.
Maar vaak red ik zelfs dat niet eens.
Gelukkig mogen de mannen de hele dag samen op de wei spelen dus aan beweging en aandacht (ook van ons) geen gebrek. Godzijdank kun je op deze twee zo weer opstappen en wegrijden en worden ze dus niet vervelend als ze wat langer niet gereden worden.
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » di 11 sep 2007, 10:36

Dorothea schreef:Ik zit ongeveer 2x per week op Kobus en Oliver.
Maar vaak red ik zelfs dat niet eens.
Gelukkig mogen de mannen de hele dag samen op de wei spelen dus aan beweging en aandacht (ook van ons) geen gebrek. Godzijdank kun je op deze twee zo weer opstappen en wegrijden en worden ze dus niet vervelend als ze wat langer niet gereden worden.
Dat kan ik niet bij Belle hoor. Want die is dan echt chago als ze een dag niets gedaan heb. Na een dag rust (op zondag want dan is de terrein gesloten) dan longeer ik haar of ga ik met haar de weg op, want in de bak is niet te rijden..
jolita

Bericht door jolita » di 11 sep 2007, 14:23

Ik rijd ook 2 keer in de week. Maar Jo staat ook dag en nacht op het land. Verder ben ik weer begonnen met longeren en gooi ik haar af en toe los.
Jolita
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 14:36

Cratos beginnen we net mee, max 2x in de week en Alex doet nog helemaal niets. Rosco zo'n 3 a 4 keer per week denk ik. Maar als de dagen weer korter worden neemt dat meestal af. 4x in de bak rijden vind ik geen feestje en Rosco ook niet. Scheelt wel dat ze bij ons dag en nacht de benen kunnen strekken en niet in een box van 3 x 3 hoeven staan.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ydel

Bericht door Ydel » di 11 sep 2007, 14:39

ydel loopt nu nog fulltime buiten zeg maar...
momenteel ben ik echt superdruk met dingen regelen en doen...
heb nu ook nog een taak om die shet te doen...
dus ben vaak al druk op stal bezig met alleen maar regelen :(
maar ja...
komt straks verbetering in.
Dus nu rij ik af en toe, Jes rijdt wel (glucklich) en ik longeer haar meestal voor de conditie ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Jowien

Bericht door Jowien » do 13 sep 2007, 06:34

Orlinde staat 's zomers dag en nacht op de wei met vriendjes. Ze krijgt bijna elke dag beweging. Dat vindt ze leuk. Als ze een poos minder doet (veel vrije dagen) wordt ze echt minder vrolijk.
Niet elke dag even intensief. Soms gewoon een rustig uurtje stap-draf, en een paar keer per week meer aan het werk bv dressuur of mennen. Als er wedstrijden in het vooruitzicht zijn (dressuur, endurance, TREC) dan zijn we fanatiek bezig.

In de winter staat ze overdag in de paddock en 's nachts op stal. Dan probeer ik wel echt elke dag wat met haar te doen, anders vindt ze het gauw saai zo elke dag alleen maar staan te staan.
Plaats reactie