onkruidverdelger

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 23 mei 2007, 06:19

Aurora schreef:
nobbygaard schreef: Dit klopt, Round-up doodt ook je gras.
Ik heb het ook gekocht en het staat duidelijk op de fles.
Wij hebben gisteravond alle onkruid met een bostrimmer plat gemaaid, op een hoop gegooid en die hoop met Round-up ingespoten. Zo krijgt het onkruid geen kans om hoog te worden en word het misschien nog door de paarden omgegeten omdat er alleen nog een paar stelen staan. :D
Vergeefse moeite ben ik bang daar wordt je onkruid alleen maar steviger van , de wortels zitten immers nog in de grond en die gaan nu dus ook erg goed hun best doen.
MCCP en MCPA zijn de beste oplossing.
Iedere beschadiging in de wei b.v. van racende paarden die remstrepen trekken daar kunnen onkruidzaden ontkiemen . Het is dus belangrijk om een gesloten grasmat te houden. In het vroege voorjaar je weiland goed slepen, dit i.v.m molshopen en oude paardenmest. Daarna je weiland als er beschadegingen zijn goed doorzaaien. Drijfmest laten uitrijden[krijg je nog geld toe] evnt nog bijmesten met kunstmest. Komt er te veel onkruid dan verdelgen met de bovenstaande middelen, houdt wel rekening met de weersomstandigheden en je onkruid mag natuurlijk al niet te groot zijn.
Nobby eet altijd gelijk de stengels op wanneer deze net boven de grond uitsteken. Denk niet dat ze de kans krijgen om groter te worden met mijn vreetmonster :D . We laten de paarden ook erg lang op een "kale" wei staan. Zo eten ze de meeste beginnende onkruiden op en worden ze tevens ook niet te dik.
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 23 mei 2007, 18:13

Dat MCAP, als je dat spuit, hoe lang mag een paard dan de wei niet op? Naast San staan 2 shetten die niet verplaatst kunnen worden... En San zelf natuurlijk...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 mei 2007, 19:36

lauraatje schreef:Dat MCAP, als je dat spuit, hoe lang mag een paard dan de wei niet op? Naast San staan 2 shetten die niet verplaatst kunnen worden... En San zelf natuurlijk...
10 dagen mogen ze er dan niet op, wij houden veiligheidshalve 2 weken aan, maar dat komt omdat ik zo'n voorzichtige miep ben :o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 24 mei 2007, 07:36

Er niet op vind ik wel logisch, maar wel ernaast...? Dan kan San dus in de andere wei en de shetten gewoon blijven staan.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 mei 2007, 08:49

lauraatje schreef:Er niet op vind ik wel logisch, maar wel ernaast...? Dan kan San dus in de andere wei en de shetten gewoon blijven staan.
ja bij mij staan ze ernaast, nou houden wij wel afstand van het schriklint hoor, dus als ze toch proberen in de naastgelegen wei een sprietje te pikken, dat er op dat strookje niet gespoten is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 24 mei 2007, 09:05

Gisteren een mailtje met de vraag gestuurd en kreeg dit als antwoord:
Beste Nathalie,

Helaas is het niet toegestaan om Dicamix-G in de paardenweide toe te passen.

Voor de bestrijding van boterbloemen kan het beste het product MCPA 500 vloeibaar ingezet worden.

De toepassing kan het beste plaatsvinden voor de bloei of kort na de bloei, danwel in september.

Na toepassing van MCPA 500 dienen de paarden gedurende 7 dagen uit de weide te blijven.

Het is niet noodzakelijk de gehele weide te spuiten. Het bespuiten van de onkruiden die ongewenst zijn volstaat. Bij een juiste toepassing heeft het product geen nadelige effecten op de groei van het gras. Spuit niet op een warme dag in de volle zon, maar bij voorkeur tegen de avond of in de ochtend.

Ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord. als er echter nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,
Cees Popkema
Manager
Huis & Tuinproducten
Ongediertebestrijding

Zo is iedereen toch goed geinformeerd?![/b]
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 24 mei 2007, 18:29

Ik ga ook zeker rekening houden met een randje speling :j Maar eerst gaat ze dat stuk nog op om het gras kort te eten; dan willen we het onkruid een beetje kort maaien en dan spuiten. Kan ik ze in ieder geval met een gerust hart ernaast laten staan.
Plaats reactie