B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Ilonka » za 12 dec 2009, 12:08

Die deken is denk ik een Bucas Smartex Rain. Die heb ik ook, de theorie van Bucas zegt dat de er een 200 grams fleece voering in de deken zit. Ilonk heeft het daar, helemaal geschoren, nog nooit koud onder gehad.

Anita bedankt voor de stamboom van Brass! (En die van Ilonk per pb!)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » za 12 dec 2009, 13:21

wow Githa staat nog steeds op 100g en ga pas deze week een nieuw deen laten komen dat dan met onderdeken 300g gaat zijn (en dat is al zwaar voor haar) en dat nieuwe is de 3 in 1 van Weatherbeeta
Anouska

Bericht door Anouska » za 12 dec 2009, 15:32

Ik weet nog niet wanneer ik de deken ga wisselen. Buienradar is alweer zoveel anders als gisteravond. Vanaf dinsdag komt het overdag ook niet boven het vriespunt hier (omgeving Arnhem), met op vrijdag de 18e -3 overdag. Bbbbbbbbbrrrrrrrrrr. Kijk nog wel ff voordat ik vanavond naar vriendje ga, morgen pas eind van de dag thuis en geen zin om om 11 uur 's avonds nog dekens te wisselen. Hhhmmm, toch straks maar ff doen denk ik. Weet het ff niet meer! Whahaha.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 dec 2009, 15:36

Oh echt? Zo koud? Hhaha, ik hoor zoveel verschillende dingen..ga maar gewoon per dag bekijken.. Wil Beer wel binnenkort scheren en dan doe ik de dikke deken er op..nu dikke deken en dan straks scheren is niet handig denk ik.. MOEILIJK is dit altijd he haha!
Anouska

Bericht door Anouska » za 12 dec 2009, 17:26

Deze twijfel muts is eruit, staat nu onder zijn nieuwe deken.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 dec 2009, 17:34

Hihi, ik ga mijn deken morgen iig in mijn kast op stal leggen...heb ik m bij de hand. Beer was vandaag lekker warm..eerder te warm nog dan te koud dus ik volg maar gewoon mijn gevoel weer deze week..
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 12 dec 2009, 18:20

bedankt Anita :)

Britt heeft een 250 grams op en is niet geschoren. Als e het land in gaat krijgt e er een halsdeken (onder voering) overheen.
Straks met de vorst krijgt e in het land een halsdeken met voering op en s nachts gewoon haar staldeken.
ik ben niet van plan haar te scheren, e it nog erg mooi in haar vacht, heb al een paar keer de vraag gehad of e geschoren is hihi
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 12 dec 2009, 19:21

blos heeft hier ook een 250 gram op

Maar ben je niet bang dat met zoon halsdeken de manen helemaal lelijk worden?

groetjes!
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 12 dec 2009, 20:53

die blijven gewoon omhoog staan, denk omdat het maar een paar uur per dag is. ik knip brit alleen wel 1 x in de 3 week maar ja dat deed ik ook al.
Brittje is een topper
knhs Z+1
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 13 dec 2009, 12:23

Anita, super leuk om de lijn van bo te zien... Dank je!

Bo die staat nu nog met een 200 grams op, en doet het eigenlijk erg goed... Hij heeft weer een klein beetje vacht, en ga hem pas half januari weer scheren.. Hij heeft namelijk straks een maandje vakantie op de wei, als ik aan het klussen ben in me huisje.. Maar heb niet het idee dat hij het koud heeft... Heb nog wel een dikker deken (360 grams), maar denk dat ik deze pas opdoe als ik hem opnieuw heb geschoren en het zo koud is..

brrrr wat was het vanmorgen koud zeg... net een heelijke bosrit gemaakt, maar voelde me vingers niet meer... Was gewoon 2 graden... Een voordeel, heb zonder zadel gereden, dus had wel lekker warme billen :D
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 13 dec 2009, 20:38

Benth staat ook onder een 200 grams, maar het verschilt zó enorm per paard inderdaad! Bij ons op stal zie ik inderdaad ook al 500 grams, maar ook 100 grams..
Ik heb vandaag weer ijslanderles gehad, mèennn spierpijn!! Hard gewerkt, zat op een jonge ijslander die nog ontzettend weinig balans had, maar zo brutaal als maar kan. Ondertussen ook nog telkens gewezen worden op mijn zit, dus ik kan er weer een weekje tegenaan ;)
Morgen lekker les op Benthe:D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 13 dec 2009, 20:44

Vandaag heb ik Basco maar weer eens gelongeerd, hij begint door te krijgen dat het toch fijner is als je je hoofd naar beneden doet.. :)
In draf gaat dat hoofd welliswaar gelijk weer omhoog.. maar uiteindelijk zal dat ook wel over gaan..

Daarnaast heb ik gisteren helemaal in m'n uppie (incl. basco) een buitenrit gemaakt, ging helemaal goed!
Hij was wel vrij druk en helemaal toen ik een route ging rijden die ik 4 maand geleden (denk ik) voor het laatst heb gereden..
En tja een berg zand, daar moet je echt niet bij langs gaan hoor.. dat is zo enggg.. :P

Marleen, waar zit die ijslanderstal?
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 dec 2009, 21:16

Leuke zondag voor jullie dus! Ik heb vanmorgen gelongeerd..ging heel goed! Vanmiddag op bezoek geweest bij familie..ook leuk!
Bodan

Bericht door Bodan » ma 14 dec 2009, 08:23

dus de B-tjes zijn zondag allemaal aan de longe geweest, grappig bodan ook.
Ik heb hem weer gelongeerd met dubbele longe, en mennn hij had echt een dikke vette peper in zijn reed hihi 8)
Na maar 1 rondje gestapt te kunnen hebben kon hij het niet laten en zoef weg was ie
Na een tijdje te zijn uitgeraasd liep hij echt keuring lekker voorwaarts mooi naar benenden en ontspannen hoe we het willen zien :))
Helemaal trots op mijn topper helemaal als ik terug kijk hoe het longeren eerst ging
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 14 dec 2009, 09:16

Marleen even een vraagje.
Jij woont in Kerkeveld toch? Waar heb jij Benthe staan?
Een vriendin van mij gaat in Zuidwolde wonen en wil haar paarden, een tuigpaard en een kleine Shet, meenemen. Heb jij enig idee of er daar in de buurt stalling is? 24/7 buiten, een beetje toezicht? Stroom/electra en water zouden fijn zijn evenals een schuilmogelijkheid/opslag.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 dec 2009, 12:42

Dames, het kakt weer in! ;)

Ik wil Beer op de foto zetten met dit mooie weer maar ja..in het donker heb ik er niet zoveel aan haha... Hopelijk is het donderdag later in de ochtend ook nog zo mooi.. Beer met zn mooi deken mee naar buiten om te wandelen en dan even samen op de kiek!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 15 dec 2009, 15:23

ik heb weinig te melden, de paarden zijn de blub uit, hiep hiep hoera voor de vorst, mooie droge sokken en krullen.
Wel ben ik super trots op ze dat ze zo lief zijn geweest bij de buitenrit bij tamara. DAn kan ik me zo vreselijk rijk voelen, dat ik dan 2 van die ongelofelijke schatten heb,

Longeren heeft Bink nog weinig kas van gegeten, zelf kan ik het ook echt niet. hooguit een beetje de lijn vasthouden en in het midden staan, dan lukt het met raika ook nog wel.. Die zet gelijk de turbo erop.
Maar bink kent het niet en ik weet niet hoe ik het hem moet leren en eigenlijk weet ik ook niet waarom ik het zou leren, waarom ik het zou moeten kunnen. wij zijn alleen maar van het type boscrossen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » di 15 dec 2009, 17:04

Bjørn heeft het gister een beetje bont gemaakt in de paddock. Meneer heeft een deken gesloopt van ander paard (leider van de groep). Stalgenoot is er niet blij mee. Sinds vandaag staat hij alleen. Hoop dat dit goed blijft gaan, maar vrees het ergste. Vanavond de bal maar even oppompen, heeft hij morgen wat te doen buiten.

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 15 dec 2009, 17:23

oepssss, kan me voorstellen dat stalgenoot niet blij is. je moet toch wat als je niks te doen hebt zo in de winter
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 15 dec 2009, 17:29

ow oeps.... nou ja blijft een risico
1 van mijn dekens is ook niet meer heel na een avontuurtje van Britt en lover
Britt is elf echt ontettend uinig op haar dekens echt ideaal.

vandaag leuke foto's gekregen van Britt. al kijken of ik e kan plaatsen, alleen moet ik dan eerst een extern toetsenbord scoren.
Brittje is een topper
knhs Z+1
Gesloten