Archy lekker getraind in de longeercirkel

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
marjannekhu

Archy lekker getraind in de longeercirkel

Bericht door marjannekhu » di 08 mar 2011, 16:58

Vandaag archy maar ff lekker getraind, voor de wedstrijd van
aankomende zaterdag. Hoop zo dat meneer zijn 4 beentjes op de grond houd... :D
Manen beginnen ook al aardig te groeien! knotjes krijg ik er eindelijk in! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Ivonne

Re: Archy lekker getraind in de longeercirkel

Bericht door Ivonne » di 08 mar 2011, 19:59

succes zaterdag, hij ziet er goed uit
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kelly

Bericht door Kelly » wo 09 mar 2011, 06:47

Knappe Archy.
Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om je touwtjes zo vast te maken en zonder lijn te longeren?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 09 mar 2011, 07:59

Hij ziet er goed uit, al ben ik een boogjesfan. Jammer dat je zijn manen laat groeien.

Ik heb dezelfde vraag als Kelly overigens. Ik vind je touwtjes daarnaast te strak: wanneer je paard nageeft, geef jij met je hand ook na. Om dat met je touwtjes te bekomen, zouden ze eigenlijk niet zo strak mogen staan. Wanneer de hoofdhouding van je paard goed is, gaan ze dan een klein beetje doorhangen, dat is zijn beloning en zo leert hij op eigen benen lopen. Zo strak als ze bij jou staan, gebeurt dat nooit tenzij hij achter de teugel zou gaan lopen. Ik heb de indruk dat hij er meer op leunt dan dat het hem goed doet.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » vr 11 mar 2011, 10:35

Longeerlijn gebruik ik bewust niet omdat hij zo mooi op eigen benen kan lopen en zit er niemand aan de longeerlijn te sjorren. Op andere manier touwtjes vast maken of losser kan niet, begin wel altijd zonder en daarna touwtjes iets losser eraan, maar dan doet hij er dus niks mee. Heb ze zo vast gemaakt, dat zodra hij precies op de loodlijn loopt, dat de druk ook van de touwtjes of komt, dat doe je ook met rijden, loslaten als je paard er is. Als ze dus losser moeten dan kan ik net zo goed met niks om gaan longeren en dan heeft het dus ook weinig zin. meneer loopt zonder touwtjes of met lossere touwtjes letterlijk met zijn neus in het zand en gaan dan op zijn bekkie!
Cameron L2+9
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » vr 11 mar 2011, 10:37

Foto's van hoe laag hij loopt zonder touwtjes staan wel in ander foto topic. Moest toen echt constant reactie uitlokken om zijn hoofd omhoog te houden.
Cameron L2+9
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 11 mar 2011, 11:39

Prijs jezelf gelukkig zou ik zeggen, ik zou er geld voor geven het hoofd van mijn merrie niet meer van de grond te kunnen krijgen. :D Zo zie je maar hoe trainingsinzichten kunnen verschillen.

Als hij over zijn pootjes valt wanneer hij 'stofzuigt', wil dat waarschijnlijk zeggen dat hij niet actief is van achteren. Dat los je niet op door zijn hoofd omhoog te houden. Dat moet je mijns inziens van achter uit oplossen. Maargoed, dat neemt niet weg dat Archy een heel leuk dier is ;)

Kijk hier eens naar. Hier wil ik met mijn paarden naartoe. De man die je hoort spreken (Frans) is Pierre Pradier, gerennomeerd dierenarts en expert wat betreft het verbeteren van de gangen van een paard. Vanuit voorwaarts-neerwaarts werkt hij gradueel naar verzameling toe.

http://www.youtube.com/watch?v=LCiFBLE1pKg
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » vr 11 mar 2011, 11:55

Ben ook super blij dat hij zo laag wil, heeft ook vaak een 9 op hals strekken op wedstrijd, allen kan dat stofzuigertje zijn hoofd ook vanuit grond positie tussen voorbenen belanden en kont de lucht in en baas krijgt vliegles, nou dan moet je weer behoorlijk eind hals weer omhoog zien te krijgen, als ik nog zit. Zal vanavond ff het filmpje bekijken, zit nu op de iPad kan geen filmpjes bekijken! Maar thnx voor de tips :D
Cameron L2+9
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » za 12 mar 2011, 08:55

Machteld&Falco schreef:Prijs jezelf gelukkig zou ik zeggen, ik zou er geld voor geven het hoofd van mijn merrie niet meer van de grond te kunnen krijgen. :D Zo zie je maar hoe trainingsinzichten kunnen verschillen.

Als hij over zijn pootjes valt wanneer hij 'stofzuigt', wil dat waarschijnlijk zeggen dat hij niet actief is van achteren. Dat los je niet op door zijn hoofd omhoog te houden. Dat moet je mijns inziens van achter uit oplossen. Maargoed, dat neemt niet weg dat Archy een heel leuk dier is ;)

Kijk hier eens naar. Hier wil ik met mijn paarden naartoe. De man die je hoort spreken (Frans) is Pierre Pradier, gerennomeerd dierenarts en expert wat betreft het verbeteren van de gangen van een paard. Vanuit voorwaarts-neerwaarts werkt hij gradueel naar verzameling toe.

http://www.youtube.com/watch?v=LCiFBLE1pKg

Interessant Filmpje! Zo loopt archy dus ook contstant als ik hem longeer zonder touwtjes of als ik er op zit en niks doe! Zal es ff wat gaan proberen met meneer! ziet er wel heel relaxed uit dat paard! Hoop alleen niet dat ik er een hang fjord voor terug krijg hahahahaha.
Cameron L2+9
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 12 mar 2011, 10:03

Hangfjord kun je voorkomen ;) Het belangrijkste is dat hij voorwaarts is, Dan kan hij ook niet struikelen, Als hij goed voorwaarts is, tilt hij zn eigen hoofd en loopt op zn eigen benen. Ik zou zeggen, als die touwtjes eraf en hem voorwaarts rijden/longeren. Van de voorkant afblijven en alleen maar voorwaarts. Vanuit daat kun je naar de ontspanning werken. (ik spreek uit ervaring hahaha zie mijn topic ergen onderaan... Wie hebben we hier. heet het) sucses met je wedstrijd!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
foss

Bericht door foss » zo 13 mar 2011, 06:26

Heerlijk een longeercirkel dan is een longeerlijn niet echt nodig.
Zelf longeer ik altijd met de touwtjes tussen de benen door zo gaan ze beter over hun rug lopen langs de zijkant gaan ze zich snel vastzetten of hangen.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » zo 13 mar 2011, 09:09

Ja ik vind het ook ideaal zo'n cirkel! @ love_jordy, voorwaarts is hij al, loopt voorwaarts ook met zijn snuit in het zand en flikkert dan dus nog om! :D dus dat werkt bij meneer echt niet. hahaha. en zonder iets eraan met longeren vind ik geen longeren meer. Dan kan ik net zo goed hem zonder iets in de bak zetten met mijn andere paard erbij en ze lekker met zijn tweeen laten ouwehoeren.
Cameron L2+9
Plaats reactie