Afscheid van nobby nadert
- nobbygaard
Afscheid van nobby nadert
Na heel lang wikken en wegen had ik vorig jaar november al besloten om toch 1 van de paarden weg te doen. Het kost me op de manege aardig wat geld en heb gewoon niet genoeg tijd meer om ze allebei goede aandacht en beweging te geven. Na heel lang nadenken en praten met Mees was het uiteindelijk toch nobby geworden omdat ik daar gewoon zelf al maanden niet meer opgereden had en die ook het makkelijkste weg te doen is. Ik wilde Nobby niet zomaar even wegdoen en besloot dus via kennissen en vrienden op zoek te gaan die haar nog een aantal jaren een gelukkig leven wil en kunnen bieden. Dat vind ik belangrijker dan geld en dus zou de nieuwe eigenaar nobby met alle spullen die van haar zijn zomaar krijgen. Ik had via vriendinnen op dat moment 3 mensen die intresse in haar hadden en een vriendin die haar graag wilde hebben, maar omdat wij ver uit elkaar wonen had ik hier moeite mee omdat ik dan niet zomaar even langs kan gaan. Dus had ik een afspraak gemaakt met een vrouw uit oud-beijerland die ik via een vriendin had gevonden en die was eind november bij nobby komen kijken. Deze vrouw had die dag alleen geen rijbroek en cap bij zich en heeft nobby dus niet gereden. Daarvoor wilde zij terug komen. Zij wilde dat wel snel doen omdat ze nobby voor de feestdagen cadeau aan haar dochter wilde doen. Alleen begon toen net de periode met het vele sneeuw en elke afspraak die wij steeds maakte moest worden verzet omdat zij niet durfde te rijden. Op een gegeven moment was het eind december en hadden we nog niet afgesproken terwijl de dooi ondertussen al een paar dagen goed was begonnen. Na een aantal keren vragen of we iets konden afspreken besloot ik na de kerst dat we haar maar gingen afzeggen en de andere die nog steeds belangstelling hadden de kans te geven. Omdat mijn vriendin nog steeds een optie op een stal had gehouden, heb ik haar gevraagd of ze nog intresse had en dat had ze. Mijn vriendin heeft samen met haar tweelingzus en nog een jongere zus al een paard van 1.80 m. en een welsh pony. Deze welspony was voor mijn vriendin en haar dochtertje van 2 jaar bedoelt maar deze is helaas afgekeurd en mag niet meer bereden worden. Daarom zocht ze er nu nog een betrouwbare pony bij voor zichzelf en later voor haar dochter. Daar is nobby natuurlijk uitermate geschikt voor. Omdat zij nobby ook al jaren kent hoefde ze niet te komen proef rijden, was het alleen nog een kwestie van afwachten tot er bij haar een stal vrij kwam. Die stal kwam van de week vrij en dus gaan we a.s zondag Nobby naar Spanbroek brengen waar ze hopelijk nog jaren een aantal mensen heel veel plezier gaat geven. Zal voor mij in ieder geval zondag vele tranen kosten, want 15 jaar gooi je niet achter je weg.
Re: Afscheid van nobby nadert
Dat is wel even heftig inderdaad, maar je kunt haar gelukkig nog vaak zien en ze is in goede handen, al is dat nu een beetje een dooddoener.. Sterkte!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-

Gelukkig dat je een mooi huisje voor haar hebt gevonden en je hebt een mooi cadeau van haar straks nog op stal staan. Ik vind het knap dat je de keuze hebt kunnen maken.
Heel veel sterkte zondag en ik weet zeker dat Nobby het goed zal krijgen.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
- Love_Jordy
Ach, Dat zal niet makkelijk worden, Gelukkig heb je een goed huisje gevonden. Dat geeft misschien wel gerustsetelling.
Heel veel sterkte morgen en geef Nobby een lekker dikke knuffel (heel veel)
Heel veel sterkte morgen en geef Nobby een lekker dikke knuffel (heel veel)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
- Ilonka
Moeilijk om haar zondag weg te brengen maar het klinkt wel als een heel goede plek voor Nobby!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Het zal moeilijk zijn!, maar het zal ook rust brengen, vooral omdat het een goed adres is
sterkte Nathalie

sterkte Nathalie

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
dapper hoor meid, zal aan je denken xxxx
Heel dapper ze gaat het vast erg fijn krijgen en je kan haar gewoon nog opzoeken sterkte ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Het zal niet meevallen, maar gelukkig komt Nobby goed terecht zo te lezen!
Sterkte met het afscheid! Gelukkig komt ze op een goed plekje terecht.
Odette&Fenna
- Cindy+Uniek
jeetje 15 jaar
heel veel succes!
gelukkig wel bij een bekende
heel veel succes!
gelukkig wel bij een bekende
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Klinkt wel als een goede oplossing.
Natuurlijk heel moeilijk maar wel goed overwogen.
Veel sterkte met het afscheid.
Natuurlijk heel moeilijk maar wel goed overwogen.
Veel sterkte met het afscheid.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Heel veel sterkte met dit afscheid, maar het is zo te lezen een zeer wel overwogen keuze en komt Nobby goed terecht
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Moeilijk zeg.... Soms moet je vervelende beslissingen nemen helaas. Je hebt er goed over nagedacht en een mooi plekje gevonden, dat is een geruststelling. Sterkte!!
Morris, mijn superfjord!
15 jaar gooi je inderdaad niet zomaar achter je weg. Gelukkig heb je wel een goed plekje voor haar kunnen vinden, dat maakt het afscheid niet minder moeilijk, maar zorgt er wel voor dat je er vrede mee kunt hebben. Sterkte vandaag!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Sterkte vandaag. Je kunt terug kijken op mooie jaren samen.
Ik kwam laatst (in een andere
situatie) deze spreuk tegen:
'Als je verdrietig bent, blik dan opnieuw in je hart. Je zult zien dat je huilt om wat je eens vreugde schonk.' (K. Gibran)
toch denk ik dat hij ook hier heel mooi is.
Ik kwam laatst (in een andere

'Als je verdrietig bent, blik dan opnieuw in je hart. Je zult zien dat je huilt om wat je eens vreugde schonk.' (K. Gibran)
toch denk ik dat hij ook hier heel mooi is.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
- nobbygaard
Gistermiddag met een dubbel gevoel haar achtergelaten. Wat waren de nieuwe eigenaren blij. Gelijk poetsen en rondjes rijden. Maar wat een verdriet voor mij. Ik was er al op voorbereid en wilde daarom ook niet zelf rijden. Vele tranen volgde op de weg terug en in slaap vallen met dikke tranen valt ook niet mee. Moet wel zeggen dat ik me op dit moment al iets beter voel. Waarschijnlijk zullen er vanavond op stal bij crystal nog wel meer tranen volgen, want dan zie ik dat ze echt niet meer bij elkaar staan.
Gelukkig heeft ze een superhuisje getroffen, dat is heel wat waard hoor meis.
- nobbygaard
Als ik deze foto's bekijk met haar nieuwe eigenaars dan maakt dat een hele boel goed.

- Senna&Cajra
Goed doordacht hoor maar dat het verdriet er niet minder om.
Sterkte voor je
Zo te zien krijgt ze er wel een super plekje.
Sterkte voor je

Zo te zien krijgt ze er wel een super plekje.