Jep, je leest het goed! Benthe en ik zijn tijdelijk geëmigreerd! En wel naar de buren, de dagelijkse taal is tegenwoordig Duits.
Ik ben voor 10 maanden aan het werk als au pair in Duitsland. Zoals degenen die het B-tjestopic bijhouden weten, ben ik geslaagd voor mijn opleiding. Hierna ga ik nog doorstuderen, maar eerst wilde ik een jaar weg, ervaring opdoen. Maarja je kunt nog zoveel willen... Je hebt wel een paard! En dat paard kan niet ergens gedropt worden voor een jaar. Bovendien kan ik het meiske niet eens een jaar missen

Dus ja.. Knoop doorgehakt en besloten dat ze meeging! Is heel wat getwijfel over heen gegaan, want ja, is dat wel verstandig, is het niet te druk, te onrustig.
Nu ze hier staat zijn de twijfels weg! Ze staat werkelijk op een SUPER stal! Helemaal goed! Uitrijmogelijkheden waar je werkelijk U tegen zegt. Super verzorging, toezicht, mooie weide, leuke 'loopstal'.
Benthe staat met ongeveer 6 andere paarden. 's Nachts staan ze op stenen en een stuk zand/gras, waar ze echt rondjes kunnen lopen, de ruimte in waar ze binnen kunnen staan, waar ze kunnen liggen e.d. Verder is er nog een overkapping, naast die ruimte, en ook nog een aparte stal waar ze in kunnen.
Overdag gaat het hek naar de weide open.
Beter had ik het niet kunnen wensen!

Over mijn werk hier, ik werk als au pair voor een gezin met 2 kinderen, meiden van 4 en 7 jaar oud.
Natuurlijk wil ik even laten zien hoe we er bij staan, dus hier een kleine impressie!
Ohja, wil je mijn verhalen volgen, kijk dan even op: http://marleennaarduitsland.waarbenjij.nu/
Paard gespot!! Hier staat ze dus op het stuk zand/gras. Hier kunnen ze dag en nacht op. (check vooral even het uitzicht!! Dit is nog maar een klein stukje.)

Tijd voor een ritje. Zoals dit kun je ongeveer 30 km rijden! Zo mooi!

Maar natuurlijk is er ook een bak!

Met een soort steentjes, een beetje apart. Ik had verwacht dat Benthe er echt niet op zou kunnen lopen, maar dit gaat juist erg goed!
Luxe luxe, zelfs een (half)overdekte longeercirkel!
Mijn kast, heb de beste kast van stal zo'n beetje! Is wel grappig verhaal, toen ik aankwam, stond er een heel ontvangstcomité te wachten. Ze vroegen mij of ik een kast bij me had. Natuurlijk niet hehe! Nouja dus die meiden daar allemaal op zoek naar een kast voor mij. Uiteindelijk hebben ze deze kast met z'n allen helemaal opgeruimd, schoongemaakt en kon ik hem inrichten! Zo lief! Heb erg leuke stalgenoten, vandaag zelfs met een van hen mijn eerste ritje gemaakt!

En als laatste het dorpje Eberdingen. Je kunt het niet zo goed zien, dit was de mist van 's ochtends in de vroegte

tschüss!!