Jalenka op haar eerste keuring

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Keandra

Jalenka op haar eerste keuring

Bericht door Keandra » ma 06 sep 2010, 05:48

hier waren de punten mooi, 35 met dus een A-premie, 8-8-5-7-7
de manier waarop de commentaar gegeven is, was echter ietsje onacceptabel
(je moet met haar niet meer terug komen, komt toch niet goed en nooit met haar fokken 8)7 )

Afbeelding
nieuw kunstje, rustig vastgebonden staan voor een hele dag
(was de eerste keer dat dat lukte, gaat dus beter op verplaatsing dan op stal _-:(

Afbeelding
mooi he als ze zo wit zijn (heb een beige ulsblakke ook gezien, niet zo mooi := en we vinden Jalenka al klein, die was dan nog kleiner op 4 jaar := )

Afbeelding
even de ter vergelijking foto nog eens plaatsen
dit was ze vorig jaar :=
veel beter nu he

Afbeelding
in de ring met de andere 2 jaarse merries (groepje van 3)
er was er weer maar 1 die een dikke nek ging opzetten
jep jalenka, de rest liep er bij met een kop van 'wat? ben nog niet wakker'

Afbeelding
in de wachtring
jep heel aandachtig naar de andere paardjes kijken die gekeurd worden
vond het een leuk zicht om ze zo te zien staan samen :+:

Afbeelding
voorstellen en het jurylid dat dé commentaar gegeven heeft _-:( -:(-

Afbeelding
stap, niet echt interessant, juist dat de grond weer scheef was (mijn fout := )

Afbeelding
Afbeelding
ah ik kan niet mooi draven, puh
wou die andere zo zien strekken (ging niet moesten nog wakker worden)
:~

Afbeelding
slaapverwekkend hoor zo'n keuring, je ziet haar haar hoofd zo tegen Leslie leggen om te gaan slapen :Z
:+:

wat vinden jullie van haar?
voor mij is ze men liefie en heeft ze voor alles al het tegendeel bewezen :+:
groetjes
Yfke-lover

Re: Jalenka op haar eerste keuring

Bericht door Yfke-lover » ma 06 sep 2010, 05:54

Wat een mooi paardje en wat een verschil met vorig jaar ze ziet er goed uit nu misschien voor een fjord nog wat iel maar goed ik vind haar mooi en dat commentaar raakt kant noch wal belachelijk zeg je kunt er een mening over hebben maar dat kun je ook anders brengen belangrijk is dat jij heel blij met haar bent en je plezier met haar hebt dat is het aller belangrijkste :)) :))
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Anna

Bericht door Anna » ma 06 sep 2010, 05:59

Ik vind haar ook prachtig hoor, ze zal zeker nog uitzwaren als ze wat ouder wordt.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 06 sep 2010, 06:00

waar was dat jury-commentaar dan op gebaseerd? Zolang jij maar blij bent met je paardje toch? Ze ziet er een stuk beter uit dan vorig jaar +:)+
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Keandra

Bericht door Keandra » ma 06 sep 2010, 06:24

ze zwaait uit naar buiten met de benen, dat heb ik zelf al gezien
nu zeiden ze dat ze naar binnen zwaait en draait met haar benen
dit is het punt waarop haar grootvader AlmGlimt is afgekeurd (schijnt, hebben ze me vertelt)
en aangezien ze dit nu 'al' toont (zal ze dan wel altijd al gehad hebben zeker) is het zeker niet de moeite waard zogezegd om haar nogmaals te presenteren
ook willen ze niet dat we zouden fokken met een almglimt afstammeling, zou het kunnen doorgeven en geen enkele Belgische fokker zal dat veulen willen want er staat Almglimt in het boekje _-:(

maar ze zal wel, als ze dan toch een goed karakter zou hebben := , een fijn rijpaard kunnen worden waarmee we veel zullen kunnen doen (denk dan aan 3 uurtjes rijden per week) en dat veel ijzers zal verliezen :=
binnenkort moet de DA toch terug komen voor hun inentingen, dan vraag ik of hij eens naar haar benen wilt kijken, want vind dit wel al te raar hoor

ze zou ook 2 misvormde hoeven hebben, 1 jep is bokvoet (al veel beter dan vorig jaar) en nu zou de andere hoef vooraan ook misvormd zijn
smid zei juist dat het enkel die bokvoet was die misvormd was, kent een smid dat niet beter? :?

in elk geval, ik ben blij met haar, en als het er eens serieus vanaf kan financieel zoek ik wel een NL hengst (die dus benen verbeterd) en worden ze beide, Githa en Jalenka, in Nl ingeschreven
claudia

Bericht door claudia » ma 06 sep 2010, 06:38

Ze zeiken haar wel helemaal af maar geven even goed wel een A premie :?
Dat snap ik dan niet.

Jou andere paard geven ze 34 pnt en daar zou dan niets mis mee zijn en deze waar zo veel mis mee is geven ze wel een A premie, heel raar.

Dan zou ze op zijn minst voor beenstanden een 4 of minder moeten krijgen(draaien en bokhoeven, misvormd)

Ik weet wel dat ze toen die Alm niet zagen zitten maar was dat ook niet een groot gedeelte te wijten aan de kleur???

Inschrijven in Nederland kan natuurlijk altijd maar als jij met een hengst uit belgie wil dekken is dat toch jou keuze. Het veulen is van jou en het is aan jou om er evt een nieuwe baas voor te zoeken. (of dat het slim is is dan een tweede maar uiteindelijk bepaal jij wat je met jou paard doet. Het stamboek kan je alleen een advies geven)

Bij ons komen ook wel merries waarvan ik weleens denk, oei moet je daar wel mee dekken maar er kan toch een onwijs mooi veueln uitkomen.

Het is en blijven momentopnames.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 06 sep 2010, 06:47

claudia schreef:Ze zeiken haar wel helemaal af maar geven even goed wel een A premie :?
Dat snap ik dan niet.

Jou andere paard geven ze 34 pnt en daar zou dan niets mis mee zijn en deze waar zo veel mis mee is geven ze wel een A premie, heel raar.

Dan zou ze op zijn minst voor beenstanden een 4 of minder moeten krijgen(draaien en bokhoeven, misvormd)

Ik weet wel dat ze toen die Alm niet zagen zitten maar was dat ook niet een groot gedeelte te wijten aan de kleur???

Inschrijven in Nederland kan natuurlijk altijd maar als jij met een hengst uit belgie wil dekken is dat toch jou keuze. Het veulen is van jou en het is aan jou om er evt een nieuwe baas voor te zoeken. (of dat het slim is is dan een tweede maar uiteindelijk bepaal jij wat je met jou paard doet. Het stamboek kan je alleen een advies geven)

Bij ons komen ook wel merries waarvan ik weleens denk, oei moet je daar wel mee dekken maar er kan toch een onwijs mooi veueln uitkomen.

Het is en blijven momentopnames.
volg je helemaal
dat is hetgeen ik niet snap, Jalenka een 35 geven (voor mij onverwacht was enkel voor training mee, niet voor punten) en Githa een 33 terwijl er bij Githa niks misvormd is (juist een schieffel)
en Alm niet zagen zitten, hij heeft wel van 5 jaar nakomelingen (of iets minder), en het is Alm zijn kleurtje dat ze heeft hoor
en ze geven goede punten maar breken haar volledig af, dat snap ik ook niet. Ik stond bij dat jurylid met een mond op de grond (heb hem moeten oprapen :roll: )
iemand anders (hengstenhouder) wist me te zeggen dat ze Alm nakomelingen liever in het buitenland zien of in het slachthuis (dan zijn ze er toch niet meer, en was niet met die woorden maar dat was echt de betekenis)

nu ben ik van het standpunt dus geworden
er komt geen enkele Belgische hengst op mijn merries (mss die van Louis zelf nog als ik Leslie toch kan overtuigen) en anders gaan ze gewoon naar NL om gekeurd/ingeschreven/gedekt te worden
heb van NL ondertussen een veel betere indruk gekregen kwa hengstenkwaliteit dan van België
dus mss hebben jullie daar ergens een toffe hengst staan die Jalenka haar probleem mss (altijd kans van niet, weet van de erfelijkheidsleer) kan verbeteren
rowenna

Bericht door rowenna » ma 06 sep 2010, 09:03

Belachelijk die opmerking van de jury, maar denk wel dat ik weet waar het in zit, ze hebben hier in nederland op de keuring niks met een Uls en dan ook nog van een veulen van Alm, maar ze mogen een paard nu eenmaal niet afkeuren op kleur.
Of omdat het toevallig een veulen van Alm is.
Jaren terug heb ik dit ook mee gemaakt met een rodblakke, die werd ook afgezeken en puur door zijn kleur, want kreeg wel 36 punten.
Toen waren ze ook echt niet blij met een rodtblakke fjord het moest toen alleen maar brunn zijn of gra, had je toen een gra dan kreeg je al een punt meer alleen omdat ie gra was.
Daarom heb ik ook niet zo veel met die keuringen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 06 sep 2010, 10:37

Pff wat een gezeur weer, denk je eindelijk dat hoofdstuk afgesloten te hebben... :r

Kan alleen maar zeggen dat je je niet teveel moet aantrekken van die commentaar. Als ze zo zeuren over die bloedvoering heeft ze die A-premie echt niet cadeau gekregen en wilt toch zeggen dat ze hem gewoon verdient!
Ik vind haar er erg goed uit zien en 't is gewoon een leuk paard!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Elvis

Bericht door Elvis » ma 06 sep 2010, 10:44

Jeetje die is wel veranderd zeg!! +:)+
Had in het E'tjes topic al gereageerd op het jury commentaar.Aangezien ik er verder niets van af weet,blijft het toch raar dat ze zo redeneren.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 06 sep 2010, 10:45

Wat is ze mooi!!

Ze is nog wel wat iel, maar dat komt vast goed!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
claudia

Bericht door claudia » ma 06 sep 2010, 11:13

Jilly schreef: Als ze zo zeuren over die bloedvoering heeft ze die A-premie echt niet cadeau gekregen en wilt toch zeggen dat ze hem gewoon verdient!

Het gaat om hoe ze eruit ziet, toch niet om de bloedvoering. :o?

Dat vind ik wel heel raar uit dit verhaal.

En ze krijgt niet voor niets een A premie.
Soms snap je er gewoon helemaal niets meer van :sorry:
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bailey

Bericht door Bailey » ma 06 sep 2010, 11:25

Kan me alleen maar aansluiten bij de anderen, had ik ook al gezegd he... ik snap er ook niets van, vind het heel raar en vooral heel erg jammer. Dat dat dan op zo'n manier gebracht moet worden, nee, daar kan ik niet bij. En als het dan toch zo slecht is, waarom dan een A-premie? :? Heel vreemd hoor...

Ik vind Jalenka een plaatje om te zien, zo'n knap dier! Op iedere foto die je plaatst is ze weer een stukje breder, groter, volwassener en nog mooier.
Ik vind haar kleurtje trouwens prachtig en wist ook niet dat het juist niet gewaardeerd werd.
Plaats reactie