Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
ing-1970

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door ing-1970 » di 31 aug 2010, 18:45

Wat een nare ervaring met jouw man en paard.dapper dat je nog met hem verder durft.

Vanmiddag hebben we een rondje lieren gelopen met bij rijdster op de rug en ik ernaast lopend,
even niet andersom gedaan,omdat hij mij teveel vertrouwt en op de weg ook echt op me let.
We kwamen van alles tegen ,hard rijdende auto,s grote tractoren,hinnikende paarden in de wei en lekkere maiskolfen.
Dus alles is probleemloos gegaan,en ik heb geen benen meer over :n
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 31 aug 2010, 18:59

ing-1970 schreef:Wat een nare ervaring met jouw man en paard.dapper dat je nog met hem verder durft...
Met haar man of met het paard...?! :D Sorry flauw grapje!

Fijn dat alles goed is gegaan Inge!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » di 31 aug 2010, 20:10

Oh Wendy wat een binnenvaller. Beide dingen gaan je zeker niet in de koude kleren zitten.
Gelukkig dat Sven/Casper verder wel oké is. Je man is er langer zoet mee!
Sterkte met de hele toestand.

Zo weer even bijlezen....
@ Inge, mooie eerste ervaring buiten. Voor herhaling vatbaar?

@ Anita, nog steeds geen verandering... :(:) Word je toch moedeloos van.

@Viv wat een terrorshet zeg! Gelukkig komt Cadiesje er wel weer bovenop. Jullie moeten gewoon gaan ABOP-pen hoor! Gaat lukken. +:)+

@Anna, wanneer mag Cyra voor je nieuwe kar??

Ik heb niet zoveel te melden op C'tjes gebied. Castor staat al een week of 2 beetje te tuttelen in de wei :Z
Gelukkig van de week weer wat beter weer. Hopelijk nu ook tijd om nog een keer (of liever paar keer) een rondje te gaan doen met hem.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 31 aug 2010, 20:28

Nou voorlopig nog niet. Ik heb zelf 3 keer in mn leven op een kar gezeten, Cyra heeft er 1 keer voor gestaan. Durf het gewoon niet zelf aan, als ze een slechte ervaring ermee opdoet wil ze straks nooit meer.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » wo 01 sep 2010, 04:53

Jemig Wen wat een verhaal, heb je al aan bachbloesem therapie gedacht? Dat heeft bij Tjo toen heel goed geholpen na zo'nzelfde soort akkefietje (misschien had ik het zelf ook beter kunnen nemen hihihi).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 01 sep 2010, 07:13

Ik denk , wat is coentje ook een schatje.
Ik ben vanochtend even naar beneden , naar de stal, gelopen en dan krijg ik meteen een heerlijke hinik van hem en het liefst legt hij zijn hoofd op mijn schouders.
Maar dan gaat hij er lekker met zijn hele gewicht ophangen en dat mag hij nu natuurlijk niet. (Alco gelijk jaloers)
Maar het is zo'n onwijze knuffel kont, en dat voor een hengst. echt ongeloofelijk.

Het zijn echt twee gruwelijke tegenpolen , die twee van mij.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
yvette

Bericht door yvette » wo 01 sep 2010, 07:17

Ik kom ook weer even binnenvallen, heb mijn C-tje weer uit het langd getrokken en op de pensionstal staan (nou ja, ik heb hem de afgelopen maanden wel gereden, maar niet vaak).

Wat een verhaal, Wendy...ik denk ook dat Bach bloesem voor Sven fijn zou zijn. Laat maar even weten als je daarin geinteresseerd bent (heb zelf een cursus Bach voor dieren gedaan en wil graag helpen waar mogelijk).
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 sep 2010, 07:38

ing-1970 schreef:Wat een nare ervaring met jouw man en paard.dapper dat je nog met hem verder durft.

Vanmiddag hebben we een rondje lieren gelopen met bij rijdster op de rug en ik ernaast lopend,
even niet andersom gedaan,omdat hij mij teveel vertrouwt en op de weg ook echt op me let.
We kwamen van alles tegen ,hard rijdende auto,s grote tractoren,hinnikende paarden in de wei en lekkere maiskolfen.
Dus alles is probleemloos gegaan,en ik heb geen benen meer over :n
Wat goed zeg! Nog even en jij kan ook op hem naar buiten :D

Ik ben gisteren bijna 2,5 uur onderweg geweest van het werk naar huis pff :( heb gelijk Hay maar gezadeld en een brede berm uitgezocht om eens goed door te gaan, dat kan zo opluchten!
Straks begint mijn weekend, 4 heerlijke paarden dagen! Morgen oefenen voor de keuring en Hay wassen, vrijdag vertrekken we voor 3 dagen naar Limburg 8-)

@ anna: hoe ziet Cyra's verdere beleer'schema' er uit, weet je dat al?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 01 sep 2010, 08:01

Moet je een keer hier komen Jilly, dit is een en al brede berm, km-ers lang

Ik weet nog niet hoe het schema eruit gaat zien. Bolle zelf doen zie ik niet zitten met mijn 3 keer ervaring en heb zelf nog geen E rijbewijs, want zal richting Bart moeten denk ik. Wil hem dolgraag halen, maar komt net ongelegen nu ik hooi en vlas voor de winter in moet slaan, ineens een narekening van mijn pensioenfonds krijg omdat die denken dat ik in april en mei fulltime heb gewerkt (geen uur gewerkt in die maanden), mijn kar heb gekocht en ook nog in leven wil blijven haha.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 sep 2010, 08:27

Maak me nog een beetje jaloers ja :P ik was al blij dat ik een rustig straatje heb gevonden met een redelijke berm om even te kunnen galopperen.

Dat zijn allemaal geen handige dingen bij elkaar komen nee... Ach, ze is nog jong zat en 't is niet dat je er anders niks mee kan he :D
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 01 sep 2010, 09:00

Hallo allemaal

Ik ben er weer :D , heb alles terug gelezen van jullie !!!

Met mijn man gaat het wel weer hij heeft nog een week rust te gaan maar de dokter was geweest gisteren en dat worden er misschien nog wel 2 dus ons weekend weg met 21 man en 12 paarden gaat helaas niet door. De bloeding is gestopt gelukkig maar de zwelling en het bloed moet nu nog weg gaan trekken en dat gaat heel erg langzaam, hij kan ook moeilijk lopen dus elk wc bezoek is enorm pijnlijk . Maar goed we hopen dat hij snel weer op de been is !!!!

Wendy meid wat een enorm klap zullen jullie allemaal gehad hebben , kan me voorstellen dat jij en Casper het heel rustig aan doen dit heeft een enorme inpakt op allemaal !!.
Hoe is het nu met je man?
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 sep 2010, 09:08

Jammer Dees dat het weekend niet door kan gaan, maar herstel van de man is natuurlijk wel het belangrijkste!
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » wo 01 sep 2010, 09:47

Allemaal heel hartelijk dank voor de reacties! We zitten er inderdaad nog middenin, althans wat betreft Remko. Hij wordt binnenkort voor de tweede keer geopereerd. We zijn inmiddels in het ziekenhuis in Arnhem terecht gekomen omdat de communicatie in Lelystad niet optimaal is. Daar kregen we eigenlijk alleen maar steeds te horen dat 'ie blij moest zijn dat hij uberhaupt zijn onderbeen nog heeft.
In Arnhem gaan ze iets voortvarender te werk. Hij heeft inmiddels inderdaad vorige week zo'n botstimulator gekregen, we zijn erg benieuwd of dat wat gaat doen. Inmiddels lopen ook de aanvragen voor donorbot. Jaaaa, het is wat...

Maar nu weer terug naar Casper! Met hem gaat het nu weer prima. Hij was na het ongeluk behoorlijk schrikkerig, vooral als hij wat van achteren hoorde. En dan heeft zo'n 4-jarige Fjord toch wel een hoog tankgehalte :)). Heel naar, want bij mij zat de schrik er ook nog goed in, dus dat versterkte elkaar behoorlijk! Na 2 keer in een veel te hard tempo door de polder te zijn gegaan :\ , besloot ik, in ieder geval tijdelijk, met een bokkenbit te gaan rijden.(had ook wat anders kunnen zijn maar deze had ik nog liggen :D ) 2 teugels eraan, 1 op de gewone ring en 1 aan de onderste als noodrem. Blijkbaar werkte dat geestelijk voor mij heel goed O:) want sindsdien ging het bergopwaarts! Daarnaast heb ik mezelf tijdens het rijden een aantal opdrachten gegeven, om me wat minder te focussen op zijn "kijkerigheid". En dat werkt echt als een tierelier! Casper doet het weer hartstikke braaf en is ,geloof ik, blij dat ik mezelf weer een beetje heb terug gevonden! Wij blijven langer met een kater zitten dan een paard! Dat het goed gaat met Casper kun je zien in het volgende topic dat ik net geplaatst heb bij PP. Ik ben hartstikke trots op die 4-jarige knullemans!
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=40415
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 01 sep 2010, 10:13

Jeetjemina Wendy, had via Bart al wel gehoord dat Remko op de loop was gegaan met Casper, maar niet dat het zó rakelings fout is gegaan, bibbers krijg je er van. Zo zonde, dat zo'n hond dat voor je kan verknallen. En als een paard écht heel bang is...moet je goede remmen hebben, brr.
Moet zeggen zo van de foto's van Nathalie had ik het ook niet gezien dat Casper ook een flinke smak gemaakt heeft...daar zag je hem toch geregeld voorbij toeven met de dametjes.

Betreft de botgroei, geloof dat Mieke daar toen ook zo'n gedoe mee had, dat dat niet wou...die is toen ook met botsimulator gaan werken. Sterkte in ieder geval!
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 01 sep 2010, 15:36

Jilly schreef: vrijdag vertrekken we voor 3 dagen naar Limburg 8-)
Kun je niet even wat huizen scouten voor ons :P
Zo grappig, kreeg gisteren zo'n blad van Centerparcs (omdat we daar ooit geweest zijn, krijgen we regelmatig reclame-materiaal en speciale aanbiedingen). Voorop een Fjord door het water met iets in de trant van "crossen in Limburg" o.i.d. erop. Verhaaltje binnenin was duidelijk door een paardenleek geschreven (of een meisje van 12, kan ook)...de fjord werd in ieder geval omschreven als een geel/grijze ruin met witte manen :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 01 sep 2010, 16:41

@Balen Anita dat er nog steeds niet veel verandering te zien is.

@Anna; als ik je een keer moet gaan helpen.
Werk er straks in de buurt :D

@Dees,veel beterschap voor je man :(:)

Vandaag zooooo heerlijk op Cindy gereden :z beest begint het zowaar te snappen :))
Kon wel uren doorgaan, zo lekker ontspannen +:)+
Zoals we vandaag hebben gereden, is ze zeker wel klaar voor een fjordsportje A O:) :D :=
Of iemand moet haar hier aan huis rijden en een ABOPje willen doen O:)
Ben daar zelf toch altijd veels te zenuwachtig voor O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » wo 01 sep 2010, 17:30

@ Wendy, jeetje wat een verhaal, wat een hond wel niet kan aanrichten he.. Hoop dat het met je man wat beter gaat met dat apparaatje! Wel knap dat je zo verder bent gegaan en het nu zo goed gaat!

@ Anita vervelend dat er nog steeds geen duidelijkheid is!

@ pjotr_nientje, jammer dat je zo zenuwachtig bent! Lijkt me wel een hele ervaring ook voor jou!

Hier weer een helse wandeling gehad buiten. Was samen met mijn nichtje en haar fjord aan het wandelen,
Niks aan het handje, beetje blazen maar dat ben ik wel gewend van hem.
Zelfs toen Zem even wegschoot niks aan de hand( toen was ik wel even trots want normaal zou hij dan ook de spurt er op zetten) en op een gegeven moment komen we bij de drafbaan en daar was er een aan het trainen,
Waar ze allebei van schrokken. De fjord van mn nichtje schoot los en vloog er vandoor, waardoor co er achteraan wilde en compleet in de stress schoot toen ik hem tegenhield. Wat uitte in steigeren en me bijna omver beukte.
Gelukkig kon ik hem weer omlaag trekken en bleef hij ook laag, maar verdere wandeling was geen pretje meer.

Heeft iemand een tip waarmee ik dat steigeren kan voorkomen of verhelpen? Beetje druk zijn vind ik niet erg, maar dat steigeren moet er echt uit.
Laatst gewijzigd door DreamingOne op wo 01 sep 2010, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het oog, maar niet uit het hart!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 01 sep 2010, 17:51

Ik laat Corner wel kijken naar de herrie die er aan komt,die tractor vond hij wel groot,dat hij een stapje naar achteren deed,tegen annejet(bijrijdster) zei ik gewoon kalm te blijven omdat ik wist dat hij niet gek zou doen.
Hij staat nu in een landje waar de oude stoomlocomotieven langs denderen en lekker aan die toeter hangen,dus schrikken doet hij niet echt meer.

Ja volgende x mag zij lopen :))

Ik zou zeggen ga nog een keer langs die drafbaan.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 02 sep 2010, 05:05

Als het steigeren is uit schrik gaan acht op slaan, is logisch gevolg van activiteit die naar voren wil, wordt tegengehouden en zich dus uit in omhoog komen.

Gister niet lekker gereden, ga denk ik toch mn witte boom er weer in zetten. Hij wil met deze boom erin niet lekker ontspannen. En denk dattie nog best last heeft van zn achterknieën want in galop was het helemaal pet. Vanaaf les dus dan kan Astrid even meekijken. Vrijdag dagje vrij, zaterdag nieuwe ijzertjes en nog een dagje vrij, zondag gat Andy ws weer mennen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » do 02 sep 2010, 07:51

Het is inderdaad paniek, en deels boos omdat ik hem niet laat gaan.
Het probleem is dat hij in een soort paniek trance raakt dan waar ik hem heel moeilijk uit krijg.
Kan proberen hem te kalmeren, boos worden maar op zulke momenten kan ik nergens mee tot hem doordringen.
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Plaats reactie