Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer! IV

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
k4tink4
Contacteer:

Re: Op de wei of in de leer, onze D-tjes gaan als een speer!

Bericht door k4tink4 » ma 02 aug 2010, 15:01

Even een snelle update over Djinty,
ze doet het nog steeds goed. Loopt wel heerlijk te klieren en uit te proberen maar eenmaal aan het werk gedraagt ze zich keurig!
Als je op youtube mijn gebruikersnaam intypt vind je ook wat filmpjes, voor de geinteresseerden :P
Afbeelding
Moet er helaas weer snel vandoor, zal volgende keer een wat minder 'ego' berichtje plaatsen :))
Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 02 aug 2010, 17:51

Waar zit jij toch de hele tijd, ik hoor niks meer van je en hier op FW ook weinig. Gaat het wel goed met je?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 02 aug 2010, 18:09

Leuke foto van Djinty! Ze ziet er braaf uit zo met dat kindje op haar rug :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 02 aug 2010, 18:15

Djinty is echt aan het puberen dus.
Leuke foto met het uber trotse meisje op haar rug. Die straalt helemaal.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » di 03 aug 2010, 01:16

En Djint haar uitdrukking, Gaaap, boeiend!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 03 aug 2010, 06:17

Haha djinty vind het spannend :z Ze ziet er goed uit hoor!
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 03 aug 2010, 11:44

Zo te lezen gaat Dj de goede kant op, zn wond is schoon en ja het is een flink gat.. maar hij is nergens in betere handen dan daar. Heb er alle vertrouwen in dat hij helemaal opknapt! En is Dakota inmiddels al uitgekliert? De dtjes die bokken, ik hoop dat Djint dat niet gaat overnemen. Die bokt alleen als ik haar losgooi :)) Hoe gaat het inmiddels met rijden Anna, Janna, Wendy en Dree? Of mis ik nu nog iemand?
De reden dat Djint zo kijkt was omdat ze helemaal gesloopt was na alles wat we gedaan hadden. Ze was te snel afgeleid met longeren dus heb ik een balkje neergelegd. Vond ze erg leuk maar ook moeilijk. Daarna heb ik aan de longe op haar gestapt en een paar pasjes gedraafd. En vervolgens hebben we nog 10 minuutjes los gestapt. Ze begrijpt nu mijn beensignaal en het stuur zit er al enigszins op. Ze wijkt voor mijn been en dat is natuurlijk al ontzettend fijn! Maar mevrouw was na al die indrukken bek af! Ze staat nu dus ook lekker even een paar dagen op "mentale rust" :)) woensdag mag ze weer wat doen! Ze is helemaal gek met mijn nichtje, zo bijzonder!

Nog even wat foto's in links van zaterdag:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0168_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 7243_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3078_n.jpg
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 03 aug 2010, 14:41

Het rijden hier gaat zn gangetje. Laatst weer het bos in geweest en meneer is echt toppie dan! Binkie durft niet zo goed voorop en Dieter kijkt zijn ogen uit als hij voorop loopt, dan heeft ie de pas er zo hard in dat Bink hem bijna niet bij kan houden.

In de bak is het gewoon momenteel echt uren maken, hij moet nu eerst wat sterker en meer volwassen worden.
Hij heeft wel eens z'n momenten, bokken als ik zeg dat ie bij een eng punt door moet etc. Koppig de andere kant op willen en dat soort ongein. Maar dat hoort dan ook wel weer bij hem....hij heeft zijn fases. Maar die weet ik bijna altijd wel op te lossen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 03 aug 2010, 17:16

Fijn om te horen dat het met Djinty ook allemaal goed gaat :)
Goed dat je haar ook vaak een aantal dagen mentale rust geeft, dan kan ze er even over nadenken :D
Ze ziet er trouwens super goed uit, toppie!
(enne, waar was je al die tijd? :P )

Janna, hihi die streken herken ik wel hoor! Wel goed dat hij in het bos al voorop durft te lopen.
Dan vind hij opeens de dingen niet meer eng, haha mafkees :D

Vandaag weer even op Dasha gereden, de paarden zijn verhuist naar het smalle land, dus nu kon ik op het grote land rijden.
Ze heeft af en toe wel haar momenten, maar ik denk dat het nog voornamelijk door haar onbalans komt.
Rechte lijnen zijn heel erg moeilijk (slinger slinger) en voltes gaan ook niet altijd even netjes ('oh uitgang!!! oh nee, toch niet' :+ )
Het is wel weer een uitdaging, maar ze doet braaf haar best!

Esther

Bericht door Esther » wo 04 aug 2010, 03:26

Ik zie ook wel weer Fjella in Djinty qua koppie!!
Fijn dat het zo goed gaat Katinka!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 04 aug 2010, 06:14

wat gaan jullie allemaal hard!
Dessa en Dewi hebben net hun eerste rondjes draf met iemand er op aan de longeerlijn achter de rug.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 04 aug 2010, 07:40

Hihi, ja ik ben altijd alleen dus dan gaat het moeilijk om te longeren en erop te zitten tegelijk :D

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 04 aug 2010, 07:47

De D-tjes gaan goed zo te lezen, leuk! :)

Had vandaag een update van Inka over Damaris in m'n mailbox. Die wordt ook rustig aan zadelmak gemaakt. Ze doet het allemaal erg braaf, al heeft ze nog wat moeite met de balans. Haar nieuwe eigenaar is nog steeds superblij met haar.
Bij de Stutbucheintragung had ze trouwens een 7 gemiddeld. Niet slecht, aangezien ze daar in Duitsland nog steeds erg fan zijn van rijpony's in fjordenjasjes. En Damaris voldoet daar niet echt aan ;) Ze hadden haar op 1.36m gemeten. Aparte manier van meten dan, vorig jaar in Onstwedde was ze nog 1.40,5m. Kan me niet voorstellen dat ze in de tussentijd gekrompen is :+
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 04 aug 2010, 09:17

Wat leuk om weer eens een update te lezen over Damaris!
Super dat het zo goed gaat met haar. Volgende keer dus wat foto's van Damaris onder het zadel? :)
Goed dat ze gemiddeld een 7 had daar, toch wel grappig dat ze in andere landen een totaal ander beeld willen zien van fjorden.
Hier in NL was ze natuurlijk kampioen geworden! En heel apart dat ze 4 cm gekrompen is, of was die 1.40,5 gemeten door v.Bon? :D

Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 04 aug 2010, 09:28

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Djambo en Djimm gaat?
Heb weinig verhalen over die 2 gelezen de laatste tijd :)

fjorden10

Bericht door fjorden10 » wo 04 aug 2010, 10:39

Wij zijn net terug van vakantie. Eerst lekker bijgelezen, wat een schrikken van het bericht van DJ!
Leuke over de rest, fijn dat Dakoot weer lekker gaat! En K4tink4, onze Dana is ook gek op onze dochters, ik schat jouw nichtje op dezelfde leeftijd.
Dana heeft dus bijna 3 weken niets gedaan. Maandag even gelongeerd, ging heel lekker! +:)+ Gisteren heeft ze een buitenritje gemaakt met dochterlief, ze schrok alleen van een duif die opvloog, maar verder ook weer heerlijk! *o/* Volgende week komt de hoefsmid kijken of ze voor op ijzers moet, haar hoeven voor brokkelen en scheuren in. Als ze naar buiten gaan moeten we altijd een stuk over de verharde weg met grintasfalt. Ikzelf ben er nog niet opgeweest, komt van de week nog wel.
Vandaag wel op mijn bijrijdpaard naar buiten geweest, een schwarzwalder fuchs. Jeetje, alsof hij nog nooit een auto had gezien! Ging bij elke auto ervan tussen!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 04 aug 2010, 10:42

Een 7 is in duitsland heel netjes :j, Draaf had geloof ik een 7,5 gemiddeld en was toen kampioenshengst. (volgens mij zijn ze daar qua puntenindeling iets strenger. De 6 is daar voldoende en in NL moet je al snel die 7 hebben.)
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 04 aug 2010, 12:15

Over Djambo valt ook niet zo veel te melden. Hij gaat geregeld een keer mee naar Wanneperveen en loopt dan met Bart voor de kar. In het land loopt hij momenteel alleen op een stuk omdat Celony op rust staat op een heel klein stukje. Binnenkort willen we hem samen zetten met Meline en Gino. De keuring gaat nu ook voor hem niet door omdat we de jongens samen naar de keuring willen hebben en Celony nu niet kan vanwege zijn blessure.

Maar ik lees wel mee hoor over jullie D-tjes. Jullie hebben over het algemeen veel plezier als ik het allemaal zo lees.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » do 05 aug 2010, 06:32

Ook maar gauw even een Djimm-update dan! Hij doet het heel goed en heeft het volgens mij prima naar zijn zin :j Ben zelf heel druk momenteel met de verbouwing van ons nieuwe huis, dus weinig tijd om echt actie met Djimm te ondernemen en dus nog minder tijd om op FW te posten. Gelukkig heb ik een telefoon met internetfunctie dus ik kijk soms wel gauw even mee hoor ;-) Maargoed, back to Djimm! Ik ben een beetje met hem aan het wandelen gegaan. In eerste instantie alleen over het erf (groot erf). Van de week heb ik hem een hoofdstelletje ingedaan om hem zo een beetje aan het bit te laten wennen. Gewoon, tien minuutjes tijdens het poetsen. Dat vond hij volgens mij helemaal niet raar of vervelend. Het halster zat er nog onder dus touwtje eraan en eens de dijk opgelopen. Vond hij geweldig! Oren naar voren, hals er op en kijken! Superleuk om te zien :D Dat is dus voor herhaling vatbaar! Ik vrees dat het de komende tijd bij een beetje wandelen blijft, ik wil nl eerst mijn huis afmaken en verhuisd zijn en dan pak ik Djimm wat meer op. Misschien wil ik hem wel laten inspannen, ik denk dat hij echt heel leuk is voor de kar. Heb zelfs overwogen om hem mee te nemen naar Spoordonk, maar dat vind ik eigenlijk toch nog too much voor hem. Daarvoor had ik meer moeten oefenen. Om dat in anderhalve week voor elkaar te krijgen vind ik niet fair, dus Djimm blijft lekker thuis de 14e!

Ik vind het trouwens superleuk om te lezen wat jullie allemaal met de D-tjes doen en hoe ze het oppakken! Heb weinig tijd om te reageren maar ik volg jullie wel hoor :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 05 aug 2010, 06:42

Ah kijk, daar zijn weer wat verhalen over de 2 heren :D

Anita, hoe doet hij het nu voor de kar? Gaat het net zo goed als met Celony destijds? Je moet er maar snel weer wat foto's van maken hoor!

Daphne, fijn om te horen dat Djimm het zo naar zijn zin heeft op nederlands grondgebied! Ik vind het knap dat hij al zoveel heeft geleerd in korte tijd hoor. Is hij niet bang voor dingen als je met hem gaat wandelen? Hij heeft in principe jarenlang alleen maar gras en bomen gezien natuurlijk :)

Gesloten