Vorderingen in Zweden

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Charret

Re: Vorderingen in Zweden

Bericht door Charret » vr 11 jun 2010, 21:01

Ja dat wilde ik ook vragen. Dat weer..maar je weet dus zeker dat je er tegen kunt.
Ik heb net de 2 films van Millenium gezien. Prachtig land, de taal is echt een mengelmoes van engels, duits en zelfs wat nl als je het zo hoort. Maar die kou..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 11 jun 2010, 21:03

Ziet er al echt heel goed uit!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wanja

Bericht door Wanja » za 12 jun 2010, 00:18

dendola schreef:Dat ziet er gaaf uit, mooie manier van stallen bouwen! komt er straks ook een fjord te staan die in Zweden of Noorwegen gefokt is?
Vast wel :)) , maar in eerste instantie is het de bedoeling dat we wat Nederlands bloed daarheen gaan brengen, de Noren (en Zweden) zijn gek op de Nederlandse bloedlijnen en aangezien we dichtbij de Noorse grens wonen kan dat nog wel eens interessant zijn :P
Charret schreef:Ja dat wilde ik ook vragen. Dat weer..maar je weet dus zeker dat je er tegen kunt.
Ik heb net de 2 films van Millenium gezien. Prachtig land, de taal is echt een mengelmoes van engels, duits en zelfs wat nl als je het zo hoort. Maar die kou..
Ik vind het juist een heel eigen taal, je kunt er wel wat woorden uit andere talen in herkennen, maar tis echt geen mengelmoes. Helaas, dan was het namelijk makkelijk leren :P
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 12 jun 2010, 07:11

Wanja schreef: Tja, het is mijn thuisland, verkeerde plek geboren denk ik :D en van het klimaat heb ik gelukkig geen last. Ik heb liever heel veel sneeuw in de winter dan die sombere regenachtige winterdagen hier in NL... Zweden heeft een landklimaat, dus de zomers zijn er ook lekker :j
Datzelfde gevoel heb ik nou ook. Alleen jij durft/kunt de stap te zetten en ik niet.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 12 jun 2010, 07:15

Wanja schreef: Ik vind het juist een heel eigen taal, je kunt er wel wat woorden uit andere talen in herkennen, maar tis echt geen mengelmoes. Helaas, dan was het namelijk makkelijk leren :P
Ik vind de taal ook geen mengelmoes. Natuurlijk zitten er net als in onze taal "leenwoorden' in. Zweeds zit in de zelfde taalgroep als Nederlands. Vooral als je uit het noorden van Nederland komt is Zweeds een tikkie gemakkelijker te verstaan, maar om het zelf te spreken......Ik heb (ooit) Zweeds geleerd maar het blijft moeilijk om de juiste toon te slaan.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 12 jun 2010, 08:58

Gaan jouw ouders ook mee emigreren?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Wanja

Bericht door Wanja » za 12 jun 2010, 15:51

Anita45 schreef:Gaan jouw ouders ook mee emigreren?
Ja klopt, ik kwam met het idee en toen wilden ze mee :D . Ben d'r wel blij mee eigenlijk
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 12 jun 2010, 17:05

wat gaaf zeg met z'n allen daarheen.. het lijkt me een prachtig land :j en de stallen gaan erg mooi worden zo te zien!
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 13 jun 2010, 06:03

Wat een uitdaging maar wel geweldig het is zo'n mooi land en het klimaat wen je wel aan ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als het af is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 13 jun 2010, 06:46

wel heeel mooie stallen hoor!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Plaats reactie