de eerste keer les met Cairo

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Calendula
Contacteer:

de eerste keer les met Cairo

Bericht door Calendula » za 24 apr 2010, 20:27

vrijdag 23 april was het dan zover,ik had voor de eerste keer les met Cairo.

sinds december heb ik cairo in mijn bezit en heb veel buitenritjes gemaakt en reed iedere week ongeveer 1 keer 20 minuutjes in de bak.

we zouden gewoon lekker rustig aan gaan beginnen,het was voor cairo de eerste keer immers dat we les kregen.
ik vond het zelf eigenlijk heel erg spannend omdat ik niet zo goed wist wat ik verwachten moest en omdat ik natuurlijk ook niet wist wat Cairo zou gaan doen,of hij braaf bleef lopen of dat hij zoiets had ik snap het niet meer en ik ga staken.

maar alle spanning was voor niks,want het ging echt heel erg goed.
we hebben heel veel gestapt en gewoon in stap wat voltes gemaakt,een gebroken lijntje en een keertje halthouden.

in draf was hij eerst wat gehaast,hij was heel erg enthousiast en was daardoor wat aan het rennen.
we hebben heel rustig de tijd genomen en na wat rondjes gedraafd te hebben hadden we een heel mooi actief tempo,op den duur werd hij ook mooi ruim in zijn draf passen!
hij was ongelofelijk fijn te rijden.
hij was ook zacht in de mond en in de voltes begon hij al heel netjes te buigen.
hij liep ook heel erg netjes aan de teugel.

toen hebben we weer een een poosje gestapt en geprobeert wat wendingen te rijden en na een paar keer begon meneer het al te snappen en ging het echt al beter en makkelijker!

ook hebben we op beide handen een paar rondjes galop gedaan wat hij in de bak toch nog duidelijk moeilijk vind,vooral het aanspringen is nog moeilijk.maar toch viel het me reuze mee,hij zat toch vrij snel in galop en liep ook al een beetje in de houding in galop.

daarna hebben we nog lekker wat rondjes uitgedraafd met een lange teugel

maar wat ben ik trots op mijn kleine ventje zeg,het allemaal zo ongelovelijk braaf doen!!
kon ook merken dat hij er echt lol in had,hij had z'n oortjes de hele tijd mooi naar voren!

heb ook heel veel complimentjes van mijn instructeur gekregen,hij was heel enthousiast,lekker voorwaarts en actief,heel fijn in de mond,en goed werklustig!

dat is toch wel weer heel leuk om te horen!!!

daarna hebben we uiteraard lekker goed uitgelopen en mocht hij weer lekker de wei in,dat had deze kanjer ook wel weer verdiend
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
jessica
Contacteer:

Re: de eerste keer les met Cairo

Bericht door jessica » zo 25 apr 2010, 05:13

:D Kan me voorstellen dat je trots bent.
Fijn dat het zo goed gaat!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Plaats reactie