paardenverzekering
paardenverzekering
Misschien is deze vraag al eens gesteld maar ik kan zo snel niets vinden. Hebben jullie je paard verzekerd tegen zieketekosten? Zo ja, waartegen allemaal en bij welke maatschappij?
Wat zijn de voordelen van die maatschappij of juist de nadelen? Hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan premie?
Ik vraag dit omdat ik een beetje geschrokken ben van de tand van Vlin die waarschijnlijk een optater heeft gehad en er in de toekomst misschien uitmoet dmv een operatie (vlgns Vlin zijn tandarts).
Wat zijn de voordelen van die maatschappij of juist de nadelen? Hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan premie?
Ik vraag dit omdat ik een beetje geschrokken ben van de tand van Vlin die waarschijnlijk een optater heeft gehad en er in de toekomst misschien uitmoet dmv een operatie (vlgns Vlin zijn tandarts).
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
- kristelhans
Re: paardenverzekering
Ik lees mee..heb me al eens verdiept..weet dat je je paard weer moet laten keuren voor een verzekering en dat ie dan ook kan afgewezen worden (weet niet of dit echt zo is) Met Beer ziekzijn zou hij dan denk ik niet meer zomaar worden opgenomen in een verzekering. Ook heb ik begrepen dat je niet altijd eigen baas bent als je paard erg ziek is..weet niet precies hoe dat zit..vind al die sites behoorlijk onduidelijk..ben benieuwd wat hier uitkomt!
nee heb t niet gedaan, heb meerdere offertes en friesche onderlinge komt r voor mij t beste uit
Ik ga dit topic volgen!
zit er ook aan te denken de paarden te verzekeren maar zie door het bos de bomen even ook niet meer. Ben benieuwd wat of en wat voor verzekering anderen hebben.
Ik zet nu steeds per maand wat geld weg maar voor een dure behandeling is dat niet genoeg.
zit er ook aan te denken de paarden te verzekeren maar zie door het bos de bomen even ook niet meer. Ben benieuwd wat of en wat voor verzekering anderen hebben.
Ik zet nu steeds per maand wat geld weg maar voor een dure behandeling is dat niet genoeg.

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik zit al jaaaaaaahren bij Equine Risk (voorheen interpolis) met Tjo en Diesje. Die zijn uitgebreid verzekerd maar zonder ziektekosten (dat wordt echt te gek qua premie, de va zelf is goeiekoper).
- kristelhans
Kan dat ook? Ik zit bij de Rabobank en heb via hun een Interpolis doorlopende reisverzekering...kun je dan ook via Interpolis paarden verzekeren..hmm.. Wat betaal jij per maand Viv? Mag ook PB 

Hoho Kristel.......dan ook naar mijn PB want ik ben degene die dit topic heeft geopend!!!!! 

All that we see
All that we seem
All that we seem
- kristelhans
- Cindy+Uniek
ik heb wallie bij hippozorg (was vroeger amev)
http://www.hippozorg.nl
tegen dood, diefstal en klein beetje ongevallen geloof ik...
125,- per jaar bij een verzekerd bedrag van 2500 euro
uniek staat nog op mijn vadersnaam in de verzekering, maar de meest simpele.... en voor heel weinig denk ik dan nog...
http://www.hippozorg.nl
tegen dood, diefstal en klein beetje ongevallen geloof ik...
125,- per jaar bij een verzekerd bedrag van 2500 euro
uniek staat nog op mijn vadersnaam in de verzekering, maar de meest simpele.... en voor heel weinig denk ik dan nog...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik betaal 192.50 per jaar (is verzekerd voor 2500€) en dan heb ik de Basis uitgebreid (Overlijden en ongeschiktheid voor de sport door oorzaak ziekte en geweld buitenaf (ongeluk met trailer bv)), Verdwijning, Medische behandeling (fracturen, koliekoperaties, acute open verwondingen).
Foetus/veulen is meeverzekerd (maarja daar he je bij ene ruin niks aan).
En hij is WA verzekerd (incl evt bijrijders die schade maken).
Foetus/veulen is meeverzekerd (maarja daar he je bij ene ruin niks aan).
En hij is WA verzekerd (incl evt bijrijders die schade maken).
@Jankeke wij hebben geen paarden verzekerd puur omdat de premie de pan uit zou reizen gezien het aantal en de waarde en een eigen spaarpotje behouden of creeeren dan voordeliger is.
Als ik voor mijn rijpaard bijvoorbeeld de verzekering van Viv zou nemen zit ik op jaarbasis aan 1600 euro premie en dan hou ik het nog voorzichtig aan allemaal. De koerspaarden krijg je moeilijk verzekerd, en tegen astronomische bedragen gezien het risico van de sport en Oos is niet meer te verzekeren. Dit soort bedragen hou ik liever bij me en dan koop ik wel een ander paard mocht het noodlot onverhoopt ooit toeslaan.
Overigens vraag ik me af als jouw paard nu iets aan zijn tand heeft wat in de toekomst wellicht tot een operatie gaat leiden of dat dan uberhaupt wel vergoed wordt. (als je het eerlijk vermeldt uiteraard). Want dan zou het voor iedereen wel makkelijk zijn als er kosten in het vooruitzicht zijn om een paard in de verzekering te doen. Daar zou ik ook eens naar informeren.
Als ik voor mijn rijpaard bijvoorbeeld de verzekering van Viv zou nemen zit ik op jaarbasis aan 1600 euro premie en dan hou ik het nog voorzichtig aan allemaal. De koerspaarden krijg je moeilijk verzekerd, en tegen astronomische bedragen gezien het risico van de sport en Oos is niet meer te verzekeren. Dit soort bedragen hou ik liever bij me en dan koop ik wel een ander paard mocht het noodlot onverhoopt ooit toeslaan.
Overigens vraag ik me af als jouw paard nu iets aan zijn tand heeft wat in de toekomst wellicht tot een operatie gaat leiden of dat dan uberhaupt wel vergoed wordt. (als je het eerlijk vermeldt uiteraard). Want dan zou het voor iedereen wel makkelijk zijn als er kosten in het vooruitzicht zijn om een paard in de verzekering te doen. Daar zou ik ook eens naar informeren.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Kristel interpolis doet geen paardenverzekering meer. Die heeft het verkocht aan equine risk. Ik kan je werl vertellen dat interpolis een stuk goedkoper was dan equine....
Ik had mijn oude zadel bij interpolis. Vorig jaar wilde ik mijn nieuwe verzekeren maar dat werd het 3 dubbele van mijn premie bij interpolis....
Dus ik denk dat als je als nieuwe klant wel ergens anders een goedkopere verzekering kan krijgen dan bij equine risk.
Ik had mijn oude zadel bij interpolis. Vorig jaar wilde ik mijn nieuwe verzekeren maar dat werd het 3 dubbele van mijn premie bij interpolis....
Dus ik denk dat als je als nieuwe klant wel ergens anders een goedkopere verzekering kan krijgen dan bij equine risk.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Krista@, Dat van die tand had ik zelf ook al gedacht. Maar het is nog niet zeker dat er iets aan hoeft te gebeuren en áls het zo mocht zijn dan is het pas op langere termijn.
Maar die tand heeft mij wél aan het denken gezet.
Het gaat er bij mij ook om dat ik graag ingedekt ben voor als er eens iets onverhoops mocht gebeuren. Ik hoor/lees regelmatig het één en ander over plotselinge operaties o.i.d. (ik lees ook zo weinig mogelijk in ZB omdat ik daar alleen maar ongerust van raak) én ik ben een beetje van de Oude Stempel............en neem graag het zekere voor het onzekere. Daarom ben ik mijn licht eens aan het opsteken.
Voor overlijden en schade door Vlin veroorzaakt, ben ik al verzekerd maar niet voor ziektekosten e.d.
Dussssss.......ik ben heel benieuwd naar nog meer reacties énnnnn....ervaringen met maatschappijen!
En ik ben niet de enige...Kristel en Megan, follow me!!!!

Maar die tand heeft mij wél aan het denken gezet.
Het gaat er bij mij ook om dat ik graag ingedekt ben voor als er eens iets onverhoops mocht gebeuren. Ik hoor/lees regelmatig het één en ander over plotselinge operaties o.i.d. (ik lees ook zo weinig mogelijk in ZB omdat ik daar alleen maar ongerust van raak) én ik ben een beetje van de Oude Stempel............en neem graag het zekere voor het onzekere. Daarom ben ik mijn licht eens aan het opsteken.
Voor overlijden en schade door Vlin veroorzaakt, ben ik al verzekerd maar niet voor ziektekosten e.d.
Dussssss.......ik ben heel benieuwd naar nog meer reacties énnnnn....ervaringen met maatschappijen!
En ik ben niet de enige...Kristel en Megan, follow me!!!!

All that we see
All that we seem
All that we seem
Jankeke ik snap het ook wel hoor, je redenatie.
En voor 1 fjordenpaard zijn de verzekeringskosten zoals door Viv geschetst ook goed te overzien. Plus de keuze is natuurlijk afhankelijk van je eigen vermogen of spaarpotje. Het is gewoon heel persoonlijk. De ene persoon verzekert alle bezittingen en uitstapjes in den treure, de ander kijkt nergens naar en neemt alle risico's die dat met zich meebrengt (nou gaat dat laatste vaak ook nog meestal verbazingwekkend goed, haha).
Ik zou me alleen niet laten leiden door onzekerheden en ziektes zoals beschreven bijvoorbeeld hier op het forum. Er zijn hier natuurlijk enkelen die hebben flink pech gehad met hun fjord maar dat zijn er enkelen. En zeker als je dat afzet tegen de gehele fjordenpopulatie vind ik het reuze meevallen. Het zijn harde paardjes waarvan door de meeste eigenaren nou niet bepaald het uiterste wordt gevraagd en dat beperkt in mijn ogen de risico's aanzienlijk.
En voor 1 fjordenpaard zijn de verzekeringskosten zoals door Viv geschetst ook goed te overzien. Plus de keuze is natuurlijk afhankelijk van je eigen vermogen of spaarpotje. Het is gewoon heel persoonlijk. De ene persoon verzekert alle bezittingen en uitstapjes in den treure, de ander kijkt nergens naar en neemt alle risico's die dat met zich meebrengt (nou gaat dat laatste vaak ook nog meestal verbazingwekkend goed, haha).
Ik zou me alleen niet laten leiden door onzekerheden en ziektes zoals beschreven bijvoorbeeld hier op het forum. Er zijn hier natuurlijk enkelen die hebben flink pech gehad met hun fjord maar dat zijn er enkelen. En zeker als je dat afzet tegen de gehele fjordenpopulatie vind ik het reuze meevallen. Het zijn harde paardjes waarvan door de meeste eigenaren nou niet bepaald het uiterste wordt gevraagd en dat beperkt in mijn ogen de risico's aanzienlijk.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

als je je zadel thuis bewaart valt deze gewoon onder je inboedel
- kristelhans
Wat ik me dan ook afvraag, om me er maar weer even in te mengen,
... Beer is nu al voor de 2keer ziek m.b.t. luchtwegen in een klein jaar tijd..stel dat ik hem weer klinisch laat keuren en er komt uit dat hij iets chronisch heeft, is hij dan überhaupt nog wel te verzekeren? Of gaat het premiebedrag dan heel erg omhoog? Medicijnen kosten de kop niet, okee tis niet goedkoop maar daar heb ik een spaarpotje voor..maar als hij nou een brochoscopie of van kliniek naar kliniek zou moeten in de toekomst? Hoe zit dat dan?
Ik heb vorig jaar mailtjes gestuurd naar 2 verzekeringsmaatschappijen en ik kreeg van die standaard dingen terug, werd ik niet wijzer van...

Ik heb vorig jaar mailtjes gestuurd naar 2 verzekeringsmaatschappijen en ik kreeg van die standaard dingen terug, werd ik niet wijzer van...
Wat peerd al heeft, is niet te verzekeren, of moet gewoon over zijn.
(Dus luchtwegontsteking helemaal over, dan te verzekeren, chron. luchtweg probleem, dan dat stuk uitgesloten)
Sjol is niet verzekerd, heb ik spaarpotje voor.
Tobago is verzekerd voor 4500 euro en kost 645 per jaar. (hippozorg)
Dat is verzekerd voor de sport, dus ook bij arbeidsongeschiktheid wordt hij uitgekeerd.
En ziektekosten verzekering uitgebreid.
(niet verzekerd voor crematie of zo.)
Ga hem niet tot lengte van dagen in verzekering houden, maar gezien de aanschafprijs (hoger dan hij verzekerd is)
kan ik geen nieuwe kopen mocht hij wel volgende week of zo als de wei weer los gaat,
dwars door het draad rennen en beide benen breken of zo.
Als mijn spaarpotje weer aangevuld is gaat hij uit de verzekering.
Overigens zit ongeluk in klein hoekje.. Hadden hem voor de grap vorige week even geladen, dat gaat goed.
Bij uitladen (vind ie doodeng) is het een bibberende houten klaas, gleed van bovenste lat, klapte op klimlat eronder, die brak, dus gleed door.
Klapt met zijn knie net 5 cm naast de uitstekende schroef (die voorheen in de lat zat), was dus bijna schroef in knie,
nou dan kan je ook meteen met je opengewrichtje richting Utrecht rijden.....
(Dus luchtwegontsteking helemaal over, dan te verzekeren, chron. luchtweg probleem, dan dat stuk uitgesloten)
Sjol is niet verzekerd, heb ik spaarpotje voor.
Tobago is verzekerd voor 4500 euro en kost 645 per jaar. (hippozorg)
Dat is verzekerd voor de sport, dus ook bij arbeidsongeschiktheid wordt hij uitgekeerd.
En ziektekosten verzekering uitgebreid.
(niet verzekerd voor crematie of zo.)
Ga hem niet tot lengte van dagen in verzekering houden, maar gezien de aanschafprijs (hoger dan hij verzekerd is)
kan ik geen nieuwe kopen mocht hij wel volgende week of zo als de wei weer los gaat,
dwars door het draad rennen en beide benen breken of zo.
Als mijn spaarpotje weer aangevuld is gaat hij uit de verzekering.
Overigens zit ongeluk in klein hoekje.. Hadden hem voor de grap vorige week even geladen, dat gaat goed.
Bij uitladen (vind ie doodeng) is het een bibberende houten klaas, gleed van bovenste lat, klapte op klimlat eronder, die brak, dus gleed door.
Klapt met zijn knie net 5 cm naast de uitstekende schroef (die voorheen in de lat zat), was dus bijna schroef in knie,
nou dan kan je ook meteen met je opengewrichtje richting Utrecht rijden.....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Wij hebben ze ook niet verzekerd. Ik ben er ook achteraan gegaan maar voor Ros werd het lastig met zijn eczeem (en hij is ook niet zo jong meer) en Cratos was een stuk duurder. Trekpaarden kosten blijkbaar nogal wat in de verzekering. Wij reserveren ook gewoon een x bedrag in de maand voor gevallen zoals we met Cratos hebben gehad laatst. Daar komen we prima mee uit.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Ik proef steeds meer dat een ziektekosten verzekering helemaal niet zo handig is en dat je beter een eigen potje voor "ongeziene uitgaven" kunt hebben. Lees ik dat nu goed?
All that we see
All that we seem
All that we seem
Voor wat betreft onze situatie lees je het inderdaad goed. Maar in geval van dure operaties die in de duizenden euro's kunnen lopen hebben wij ook niet genoeg aan ons "paardenpotje".
Voor de dingen als onderzoeken, foto's, endoscopien, tijdelijk verblijf op de kliniek, euthaniseren etc. is de pot wel toereikend.
Voor de dingen als onderzoeken, foto's, endoscopien, tijdelijk verblijf op de kliniek, euthaniseren etc. is de pot wel toereikend.
Morgan!!