En met eigen ogen diverse malen kunnen zien dat de methode werkt. Ik ben er nog steeds erg blij mee en sta er volledig achter. En wie het niks vind die doet het toch op een andere manier of laat het op een andere manier doen.Bella schreef:Degene die de cursus hebben gevolgd hebben duidelijk uitgelegd gekregen wáárom hier juist voor déze snelheid gekozen wordt (bij fjorden werkt het erg goed, maar ook bij de Friezen, WPNers en andere rassen wordt deze aanpak gebruikt...het is vooral ook de wijze waarop je zelf met het paard werkt, hoe deze het oppakt en uitbouwd).
Natuurtalent nr. 2?
Re: Natuurtalent nr. 2?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jaaaa die Djambo!!!
Ik moest toch maar even snel kijken op FW of de ruil doorgegaan is.
Hopelijk pakt hij net zo lekker door als nu de eerste keer gegaan is.
En nu ga ik even kijken bij je andere topic over Celony...
Ik moest toch maar even snel kijken op FW of de ruil doorgegaan is.
Hopelijk pakt hij net zo lekker door als nu de eerste keer gegaan is.
En nu ga ik even kijken bij je andere topic over Celony...

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Wat zullen jullie trots zijn Anita! Je hebt echt kanjers.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- !#niekie#!
- Contacteer:
Nou Anita je zal je handen wel volkrijgen aan die 2 talenten van je!

Ik vind het machtig prachtig dat hij het zo braaf doet, net als Celony. Echter waar ik echt niet tegen kan zijn die oogkleppen! Zo strak tegen het hoofd, daar gaat mijn 15jarige nog mee flippen. Ik zou ze echt veel verder naar buiten buigen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Van puppypaard naar echt menkanjer....straal je ze in ofzo Anita..heb je opvoedtips...
haha

Ik was laatst naar rondje instructie geweest van Gert van den Hof, die maakt paardenzadel mak in 10 min.
Erg leuk om te zien trouwens. En die vond ook ze kunnen beter alles de eerste keer gezien/gedaan hebben dan te kleine stapjes. Al gaat hij natuurlijk wel weer heel snel in vergelijking met de methode van Bart.
Hoelang hebben jullie nou over dit gedaan?
Erg leuk om te zien trouwens. En die vond ook ze kunnen beter alles de eerste keer gezien/gedaan hebben dan te kleine stapjes. Al gaat hij natuurlijk wel weer heel snel in vergelijking met de methode van Bart.
- Yfke-lover
ontzettend wat een natuurtalent en wat een lef van Bart zeg ik zou het echt niet durven.
Ik wil ook Yfke voor de kar leren dit jaar en zoek eigenlijk nog iemand bij mij in de omgeving die dat voor mij kan doen heb er geen ervaring mee maar lijkt me machtig mooi en ik moet het zelf dan ook nog leren. Ik zit met mijn rug kan dus niet altijd rijden en dan lekker inde zomer met de kar erop uit lijkt me gigantisch
Ik wil ook Yfke voor de kar leren dit jaar en zoek eigenlijk nog iemand bij mij in de omgeving die dat voor mij kan doen heb er geen ervaring mee maar lijkt me machtig mooi en ik moet het zelf dan ook nog leren. Ik zit met mijn rug kan dus niet altijd rijden en dan lekker inde zomer met de kar erop uit lijkt me gigantisch
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Dat heb ik ook wel eens gezien, maar dat is toch wel andere koek als Bart hoor. Die Gert zou ik nooit een paard laten beleren.Fran schreef:Ik was laatst naar rondje instructie geweest van Gert van den Hof, die maakt paardenzadel mak in 10 min.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Mee eens, heb bij die man (Gert) stage gelopen en precies gezien hoe het NIET moet. Vastknopen met strotouwtjes, over de zeik jagen zodattie lekker moe wordt, eigenlijk gewoon ouderwetsch breken. Hij vertelt er vast in zn clinics niet bij dat alle paarden die door hem beleerd zijn binnen 3 mnd weer terug komen met het stempel gevaarlijk, onhandelbaar enz enz. Menig eigenaar is al in het ziekenhuis beland na een ritje op zijn "beleerde" paard.Pablo schreef:Dat heb ik ook wel eens gezien, maar dat is toch wel andere koek als Bart hoor. Die Gert zou ik nooit een paard laten beleren.Fran schreef:Ik was laatst naar rondje instructie geweest van Gert van den Hof, die maakt paardenzadel mak in 10 min.
Erg leuk om te zien trouwens.
Snap niet waarom de KNHS zo met die man wegloopt als ze zo op dierenwelzijn gebrand zijn.
Super Anita, nog een natuurtalent idd.
Ik vind het ook erg snel gaan, dat is normaal ook niet mijn ding. Wij beleren normaal de paarden in veel kleinere stapjes en gaan pas verder als ze helemaal vertrouwd en rustig zijn.
Zoysia hebben we echter door Bart ook voor de kar laten beleren (we kunnen het zelf niet helemaal meer door mijn gezondheid).
Maar wij brachten Zoysia niet helemaal groen. Ze was al zadelmak. Ook hadden wij er een heel aantal keren achter gelopen te mennen (ze kende bit en sturen dus), had ze tuig een aantal keren opgehad ed.
Daarna hebben we haar naar Bart gebracht die haar voor de kar gezet heeft (dat stapje kunnen we nu zelf juist niet meer). Dit is ons heel goed bevallen en gaan we zeker vaker doen.
Ik vond Bart heel fijn met de paarden omgaan. Hij heeft zeer veel ervaring en is heel duidelijk naar de paarden toe. Deze methode wat hij nu doet werkt idd. Ik heb ook vertrouwen in zijn kunnen.
Weet alleen idd niet of dit zou werken bij schuchtere van nature wat angstige en temperamentvolle paarden.
Wij willen dus ook nog 2 paarden (denken we) naar Bart brengen. Wij bereiden ze alleen zelf dan wel voor, net als bij Zoy. Tot wanneer gaat hij bezig met paarden beleren? Zodra het dekseizoen begint niet meer toch? Tot wanneer kan het?
Wordt wennen voor Bart, want het zijn geen Fjorden, maar een Fries en een IJslander!
Nog even vraagje Anita: wat kende Djambo al toen hij naar Bart ging? Had hij al eens tuig opgehad, bit in, en hadden jullie er al eens achter gelopen, of was hij helemaal groen?
Mirjam
Ik vind het ook erg snel gaan, dat is normaal ook niet mijn ding. Wij beleren normaal de paarden in veel kleinere stapjes en gaan pas verder als ze helemaal vertrouwd en rustig zijn.
Zoysia hebben we echter door Bart ook voor de kar laten beleren (we kunnen het zelf niet helemaal meer door mijn gezondheid).
Maar wij brachten Zoysia niet helemaal groen. Ze was al zadelmak. Ook hadden wij er een heel aantal keren achter gelopen te mennen (ze kende bit en sturen dus), had ze tuig een aantal keren opgehad ed.
Daarna hebben we haar naar Bart gebracht die haar voor de kar gezet heeft (dat stapje kunnen we nu zelf juist niet meer). Dit is ons heel goed bevallen en gaan we zeker vaker doen.
Ik vond Bart heel fijn met de paarden omgaan. Hij heeft zeer veel ervaring en is heel duidelijk naar de paarden toe. Deze methode wat hij nu doet werkt idd. Ik heb ook vertrouwen in zijn kunnen.
Weet alleen idd niet of dit zou werken bij schuchtere van nature wat angstige en temperamentvolle paarden.
Wij willen dus ook nog 2 paarden (denken we) naar Bart brengen. Wij bereiden ze alleen zelf dan wel voor, net als bij Zoy. Tot wanneer gaat hij bezig met paarden beleren? Zodra het dekseizoen begint niet meer toch? Tot wanneer kan het?
Wordt wennen voor Bart, want het zijn geen Fjorden, maar een Fries en een IJslander!
Nog even vraagje Anita: wat kende Djambo al toen hij naar Bart ging? Had hij al eens tuig opgehad, bit in, en hadden jullie er al eens achter gelopen, of was hij helemaal groen?
Mirjam
Ik geloof dat Bart ook wel weet wat hij doet, en het voordeel van meteen inspannen is dat ze geen tijd hebben om na te denken, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik dit ook niet bij ieder paard zou doen, maar Bart is wel zo slim om te zien of een paard dit aan kan of niet.
En Kelly heb jij ook verstand van inspannen dan?Heeft Taco eigenlijk aangespannen gelopen?
En Kelly heb jij ook verstand van inspannen dan?Heeft Taco eigenlijk aangespannen gelopen?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
@Roos (van Pablo): Ik buig de kleppen bij Meline zelf ook altijd verder naar buiten hoor.
@Roos (van Dancer en Ekdal): De enige tip die ik kan geven is een poosje onder de hoede van Jeroen. Qua opvoeding van de paarden gaan alle credits naar hem toe.
@Francis: De tijd tussen de eerste en de laatste foto is ruim een half uur en daarvan heeft hij zeker de eerste 10 minuten nog aan de muur gestaan.
@Truus: Het is wat verder voor julllie weg maar ik kan je echt Bart aanraden.
@Mirjam: Djambo was nog echt helemaal groen. Het enige dat hij kende was vaststaan en meelopen aan een halstertouw.
Ik denk niet dat Bart nu nog aan een nieuw paard gaat beginnen. De HK en zijn eigen hengstenshow komt er aan en dan begint ook al het dekseizoen. Maar als je het precies wilt weten hoe en wanneer kun je het beste zelf contact opnemen of misschien met Annabel.
@Roos (van Dancer en Ekdal): De enige tip die ik kan geven is een poosje onder de hoede van Jeroen. Qua opvoeding van de paarden gaan alle credits naar hem toe.
@Francis: De tijd tussen de eerste en de laatste foto is ruim een half uur en daarvan heeft hij zeker de eerste 10 minuten nog aan de muur gestaan.
@Truus: Het is wat verder voor julllie weg maar ik kan je echt Bart aanraden.
@Mirjam: Djambo was nog echt helemaal groen. Het enige dat hij kende was vaststaan en meelopen aan een halstertouw.
Ik denk niet dat Bart nu nog aan een nieuw paard gaat beginnen. De HK en zijn eigen hengstenshow komt er aan en dan begint ook al het dekseizoen. Maar als je het precies wilt weten hoe en wanneer kun je het beste zelf contact opnemen of misschien met Annabel.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Een goede voorbereiding is het halve werk, maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. (en jullie kunnen dat gelukkig!!) Maar ook geregeld worden er nog paarden aangeboden waar ook een begin mee is gemaakt en er vervolgens iets fout is gegaan door onkunde van de persoon. Soms is met veel moeite die paarden weer vertrouwen te geven, maar meestal zijn ze niet meer (veilig) in het tuig te zetten zijn. Dus niet voor iedereen geldt: breng je paard voorbereid. (weet vantevoren goed waar je aan begint!!)mirretje schreef:Wij bereiden ze alleen zelf dan wel voor, net als bij Zoy. Tot wanneer gaat hij bezig met paarden beleren? Zodra het dekseizoen begint niet meer toch? Tot wanneer kan het?
En leuk. Fries staat hier gemiddeld jaarlijks er eentje om te beleren, maar ijslander heeft hij nog niet eerder in handen gehad geloof ik (ja van een buurmeisje die tijdelijk op stal stond hier, maar niet voor het beleren)
Verder beleerd Bart bij voorkeur net voor het dekseizoen en vanaf ca. september weer, dan heeft hij er meer tijd voor. Daarnaast wordt er soms op de dinsdag-men-avond nog wat groene/jonge paarden aangespannen, maar die komen dan per trailer enkel de dinsdagavond.
@Rowenna: Taco is ook aangespannen en heeft zijn proeven gedaan.
@Roos: Mijn eigen hoofdstel en het grootste hoofdstel van Bart heeft de oogkleppen ook ruimer staan (heeft langere windriempjes), de twee middelmaat hoofdstellen staan inderdaad vrij gesloten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Bart lijkt soms een simpel boertje, maar hij voelt zo goed aan wat wel en niet kan!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mijn god dat gaat snel. Is dit allemaal van 1 sessie of in de loop van 2 weken?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

rowenna schreef:Ik geloof dat Bart ook wel weet wat hij doet, en het voordeel van meteen inspannen is dat ze geen tijd hebben om na te denken, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik dit ook niet bij ieder paard zou doen, maar Bart is wel zo slim om te zien of een paard dit aan kan of niet.
Taco is idd aangespannen en heeft ook een trekproef gedaan.
kel heeft er ook mee in het tuig mee gereden. Ze weet wel waar ze over praat

Maar ieder doet het op zijn eigen manier.
En ieder moet ook zelf zijn eigen methode uitvinden.
Met het inrijden zit ik er ook heel snel op, ook eerder als menig ander.
daarna weer wat rustiger maar wel gelijk erop. maar daar gaat dit topic niet over.
@ anita, je hebt echt brave paardjes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
wat een braverds hebben jullie zeg!
stoere foto's van een koele fjord!
stoere foto's van een koele fjord!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Foto's zijn van 1 sessie. Sla het eerste topic van Celony er nog maar eens op na, daar ging het precies zo en ook o.a. Balloo en Cariena kregen op deze manier hun vuurdoop.Jeempie schreef:Mijn god dat gaat snel. Is dit allemaal van 1 sessie of in de loop van 2 weken?
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat leuk dat Taco ook aan gespannen loopt, heeft Kelly er later eigenlijk nog iets mee gedaan, of alleen nog maar dressuur.claudia schreef:rowenna schreef:Ik geloof dat Bart ook wel weet wat hij doet, en het voordeel van meteen inspannen is dat ze geen tijd hebben om na te denken, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik dit ook niet bij ieder paard zou doen, maar Bart is wel zo slim om te zien of een paard dit aan kan of niet.
Taco is idd aangespannen en heeft ook een trekproef gedaan.
kel heeft er ook mee in het tuig mee gereden. Ze weet wel waar ze over praat![]()
Maar ieder doet het op zijn eigen manier.
En ieder moet ook zelf zijn eigen methode uitvinden.
Met het inrijden zit ik er ook heel snel op, ook eerder als menig ander.
daarna weer wat rustiger maar wel gelijk erop. maar daar gaat dit topic niet over.
@ anita, je hebt echt brave paardjes.
Dit was trouwens geen kat naar Kelly toe hoor, was gewoon benieuwd of Taco dit ook kan.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011