Het F-jes topic, de jongste generatie
Re: Het F-jes topic, de jongste generatie
Grietsje, veel plezier met Fresia!
Leuk Anita, dat Ferro jullie opwacht als jullie thuiskomen. Wat kun je daarvan genieten he?
Fenna verhaart ook heel erg. Ze had een enorme vacht en dat komt er nu in bosjes af. Ik ben benieuwd hoe ze er straks uitziet als alles eraf is.
Leuk Anita, dat Ferro jullie opwacht als jullie thuiskomen. Wat kun je daarvan genieten he?
Fenna verhaart ook heel erg. Ze had een enorme vacht en dat komt er nu in bosjes af. Ik ben benieuwd hoe ze er straks uitziet als alles eraf is.
Odette&Fenna
Fatoush begint ook iets uit te haren. Ik heb hem net even geborsteld, hij vindt het zo heerlijk, valt haast in een soort trance. Zijn halster moet haast alwéér een gat ruimer. Ik ga niet lang plezier hebben van dit halster....Hij is in mum van tijd te krap.
Reinou, ik zou echt een voerbak aan de wand nemen als ik jou was hoor. Finnea spoort echt niet hoor
Ze gaat elke keer liggen als ze eten hebben. Ik voer ze in die speciekuipen. Ze gaat liggen, hoofd in de bak en rollen maar. De biksjes vliegen alle kanten op. Ik zie op de stalcamera wel dat ze die later weer opzoekt in het stro 
Reinou, ik zou echt een voerbak aan de wand nemen als ik jou was hoor. Finnea spoort echt niet hoor

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Goed excuus om ooit weer eens een veulen te fokken Ivonne...
Maar die met streepjes past ie nu ook wel denk ik. Misschien makkelijker om die eerst dan even te gebruiken, voordat ie een normale maat past. Beetje zonde van je centjes anders. Fatoush is ook echt wel een knuffelkont hè.
Fin is eigenlijk best slim, zo heeft ze veel langer plezier van haar eten

Fin is eigenlijk best slim, zo heeft ze veel langer plezier van haar eten

nee Reinou, het blijft bij deze
JW wil graag een Hermansen bij Marga, maar ik vind 2 fjorden genoeg.
Dit is idd zonde van het geld, ik zal die van jou gebruiken.
Ik ga denk ik proberen of Fatoush op goede vrijdag gecastreerd kan worden. Weet niet of de d.a. praktijk dan open is. Dan ben ik nl vrij, pasen erachteraan, kan ik hem mooi in de gaten houden. Brrr....hij wordt ineens groot, nu we over castreren gaan denken...... Hij is trouwens totaal geen hengst in doen en laten, seigert niet tegen me, bijt niet. Maar om kleine Fatoushjes te voorkomen moet het toch maar vóór de zomer gebeuren.
Finn geniet idd lang van haar voer zo. Fatoush heeft niet door dat er van alles in het stro te vinden is

Dit is idd zonde van het geld, ik zal die van jou gebruiken.
Ik ga denk ik proberen of Fatoush op goede vrijdag gecastreerd kan worden. Weet niet of de d.a. praktijk dan open is. Dan ben ik nl vrij, pasen erachteraan, kan ik hem mooi in de gaten houden. Brrr....hij wordt ineens groot, nu we over castreren gaan denken...... Hij is trouwens totaal geen hengst in doen en laten, seigert niet tegen me, bijt niet. Maar om kleine Fatoushjes te voorkomen moet het toch maar vóór de zomer gebeuren.
Finn geniet idd lang van haar voer zo. Fatoush heeft niet door dat er van alles in het stro te vinden is

Baranna 13-5-2006
- Senna&Cajra
Dat word dan voor Fatoush geen goede vrijdag
.

Fin is echt slim 
Fatoush die zijn ballen moet inleveren
.
Fiorano is morgen alweer 1 jaar en 1 maand
.
Als het straks beter weer is wil ik hem eigenlijk laten castreren. Maar oompje vind het zo zonde omdat hij nog zo lief is... (volgens mij meer om de mannelijkheid die wordt afgenomen
)

Fatoush die zijn ballen moet inleveren

Fiorano is morgen alweer 1 jaar en 1 maand

Als het straks beter weer is wil ik hem eigenlijk laten castreren. Maar oompje vind het zo zonde omdat hij nog zo lief is... (volgens mij meer om de mannelijkheid die wordt afgenomen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Finnea klinkt zo grappig he 
Kootje gaat helaas niet goed, woensdag vond ik weer veel pus.
DA geweest, weer onder sedatie, uitgelepeld (1 zaadstreng wond is keurig gedicht en de ander doet dus stom..) peniciline en ab prik gehad.
gister en vandaag ook weer injecties gehad maar DA was nog niet tevreden dus za en zo krijgt hij ook injecties.. ben er best verdrietig van.. hoop dat het na zondag beter gaat.

Kootje gaat helaas niet goed, woensdag vond ik weer veel pus.
DA geweest, weer onder sedatie, uitgelepeld (1 zaadstreng wond is keurig gedicht en de ander doet dus stom..) peniciline en ab prik gehad.
gister en vandaag ook weer injecties gehad maar DA was nog niet tevreden dus za en zo krijgt hij ook injecties.. ben er best verdrietig van.. hoop dat het na zondag beter gaat.
Wanneer is het eigenlijk Goede Vrijdag Ivonne. Ik heb geen idee wanneer de feestdagen zijn eerlijk gezegd. Weet je al hoe je hem wilt laten castreren.
Mannen hebben er over het algemeen moeite mee om mannelijke dieren te laten castreren heb ik de indruk, komt te dicht bij, hahaha.
Balen Suzanne dat het nog niet goed gaat. Heeft even zijn tijd nodig om goed te herstellen. Wij hebben dat met Djambo ook gehad maar dat is ook helemaal goed gekomen.
Gisteren alle paarden weer eens gefotografeerd. Hier alle F-jes.
Fendora.

Ferro.

Finn.

Fugo.

Freyr.

Mannen hebben er over het algemeen moeite mee om mannelijke dieren te laten castreren heb ik de indruk, komt te dicht bij, hahaha.
Balen Suzanne dat het nog niet goed gaat. Heeft even zijn tijd nodig om goed te herstellen. Wij hebben dat met Djambo ook gehad maar dat is ook helemaal goed gekomen.
Gisteren alle paarden weer eens gefotografeerd. Hier alle F-jes.
Fendora.

Ferro.

Finn.

Fugo.

Freyr.

Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik weet niet hoe dat in NL is, maar bij ons is goede vrijdag geen feestdag dus dat zou me geen probleem lijken?
Het is inderdaad wel fijn dat je hem de dagen nadien wat in 't oog kan houden.
Arme Kobalt, hopelijk betert het snel. Ik weet nog goed hoe rot ik me voelde toen Hay castratiecomplicaties had.
Heb hier trouwens ook de nodige tegenkantingen gekregen toen ik Hay liet castreren haha. Maar mannen die niks met paarden hebben kunnen zich ook niks voorstellen bij de consequenties die het meebrengt voor het paard als je het niet doet. Die denken natuurlijk niet na over het feit dat ze in veel gevallen amper of nooit buiten kunnen, niet met vriendjes staan, gefrustreerd leven,...
De F'jes groeien nogal Anita! (en de manen net zo hihi)
Nog een maandje en de kleintjes mogen weer op de zomerwei, dan kan ik hier eindelijk ook nog eens foto's tonen. Ze zijn allemaal zo lief en schattig en mooi en ...
Het is inderdaad wel fijn dat je hem de dagen nadien wat in 't oog kan houden.
Arme Kobalt, hopelijk betert het snel. Ik weet nog goed hoe rot ik me voelde toen Hay castratiecomplicaties had.
Heb hier trouwens ook de nodige tegenkantingen gekregen toen ik Hay liet castreren haha. Maar mannen die niks met paarden hebben kunnen zich ook niks voorstellen bij de consequenties die het meebrengt voor het paard als je het niet doet. Die denken natuurlijk niet na over het feit dat ze in veel gevallen amper of nooit buiten kunnen, niet met vriendjes staan, gefrustreerd leven,...
De F'jes groeien nogal Anita! (en de manen net zo hihi)
Nog een maandje en de kleintjes mogen weer op de zomerwei, dan kan ik hier eindelijk ook nog eens foto's tonen. Ze zijn allemaal zo lief en schattig en mooi en ...

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Arme Kootje 
Anita: Ze groeien lekker door he
Wat is Fendora al een heel paard
.

Anita: Ze groeien lekker door he

Wat is Fendora al een heel paard

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Hier ook geen officiële feestdag (meer). Beetje afhankelijk van 't bedrijf waar je werkt of je wel of niet vrij bent.Jilly schreef:Ik weet niet hoe dat in NL is, maar bij ons is goede vrijdag geen feestdag dus dat zou me geen probleem lijken?
@Anita goede vrijdag is de vrijdag vóór Pasen nl. 2 april.
Je bedoelt zeker mijn Freyr met coupe pleeborstelJilly schreef:De F'jes groeien nogal Anita! (en de manen net zo hihi)

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
wat een fijne beebies in het zonnetje foto's Anita 
jilly welke complicaties had Hay en hoe ging dat verder?

De dag na de castratie doet mijn DA altijd een standaard bezoek en nog een extra prik. Toen zag alles er goed uit. Paar dagen later heeft Louis 'm weer naar de wei gebracht waar hij eerst stond (verderop in het dorp, niet bij stal) en daar ging ik dan nog dagelijks kijken.Suzanne schreef:wat een fijne beebies in het zonnetje foto's Anita
Na een paar dagen zag ik dat zijn koker wat gezwollen was, maar Louis raadde me aan om het nog even aan te kijken, "want dat was normaal".
Nog 1 of 2 dagen was zijn koker zowat het driedubbele van wat het moet zijn dus toch de DA gebeld.
Was wondvocht wat in de koker lekte ipv op de grond, daardoor was die koker dus zo dik geworden en als ik nog langer had gewacht was de hele boel flink ontstoken geweest.
Hij heeft toen nog wat prikken gekregen en dan moest ik hem zoveel dagen antibiotica geven. De koker was snel weer normaal en nadien gelukkig geen last meer gehad!
@Pasja: onder andere

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
dat lijkt me ook schrikken ja..
Kootje ging eigenlijk 3 weken volgens het boekje zo netjes.. en opeens.. prutterdeprut ^)
1 wond is heel mooi gedicht en die andere zaadstreng wil maar niet normaal doen
Kootje ging eigenlijk 3 weken volgens het boekje zo netjes.. en opeens.. prutterdeprut ^)
1 wond is heel mooi gedicht en die andere zaadstreng wil maar niet normaal doen

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat je DA goede vrijdag niet als feestdag rekent Ivonne, zou idd. een ideale dag zijn om het te doen. Als we weer zo'n mooi voorjaar hebben als de laatste jaren, zit je in mei al gauw met te hoge temperaturen. Ik duim voor je!
Balen dat Kootje nog steeds niet helemaal hersteld is. Beterschap met de kleine man!
Zo de F-jes bij jou zijn ook lekker aan het groeien Anita. Oh over groei gesproken, we moeten morgen ook maar even foto's van ons met Fin en Fatoush maken Ivonne, om te vergelijken met twee maanden geleden
Hoe gaat het met Marga d'r manen trouwens? Denk dat het wel verstandig is als ik morgen mijn schaar meeneem.
Balen dat Kootje nog steeds niet helemaal hersteld is. Beterschap met de kleine man!
Zo de F-jes bij jou zijn ook lekker aan het groeien Anita. Oh over groei gesproken, we moeten morgen ook maar even foto's van ons met Fin en Fatoush maken Ivonne, om te vergelijken met twee maanden geleden

En dan de nieuwe en oude foto onder elkaar plaatsen, kun je mooi het verschil zien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

neem de schaar maar mee, Marga's manen hangen ook al zijn ze echt niet lang
Foto's is ok morgen. Neem je zelf laarzen mee, ik heb die van mij zelf nodig. Het is hier wéér wit
Anita, ik laat het aan de d.a over hoe het gebeurt, ik denk staand, gewoon thuis.Iik ga maandag met hem overleggen. Qua temperament is het nog niet nodig, maar dan is het maar achter de rug. Ik moet zeggen dat ik het ook een rotgeluid vond toen bij Diëgo, zo'n gekraak....net als je ee kalf een oornummer indoet

Foto's is ok morgen. Neem je zelf laarzen mee, ik heb die van mij zelf nodig. Het is hier wéér wit

Anita, ik laat het aan de d.a over hoe het gebeurt, ik denk staand, gewoon thuis.Iik ga maandag met hem overleggen. Qua temperament is het nog niet nodig, maar dan is het maar achter de rug. Ik moet zeggen dat ik het ook een rotgeluid vond toen bij Diëgo, zo'n gekraak....net als je ee kalf een oornummer indoet

Baranna 13-5-2006
Jeeh Anita wat is Fendora een KALF van een fjord zeg. Jeeh dacht wel dat het een flinke zou worden maar die groeit echt als kool...
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fendora heeft echt veel weg van Daisy
, hele dame al!
En ahh Ferro heeft een echt havstad-neusje, super!

En ahh Ferro heeft een echt havstad-neusje, super!
Geluk is de vrucht van intens werk
Pff...heb nog trillende benen. Net de paarden buiten gezet. Fatoush en Fin zijn me bijna over het onderdeurtje gesprongen
Er lag weer sneeuw op het dak en de zon scheen erop, dus er schoven steeds hele plakken sneeuw naar beneden. Dat vinden ze echt doodeng! Marga en Baranna ook trouwens. Apollo niet, die was de enige die koel bleef.
Reinou heeft weer een steenkoude dag uitgekozen om bij Fin te komen kijken zeg. Jee, die ijzige wind gaat overal dwars door heen.
Ferro heeft een mooi koppie Anita

Reinou heeft weer een steenkoude dag uitgekozen om bij Fin te komen kijken zeg. Jee, die ijzige wind gaat overal dwars door heen.
Ferro heeft een mooi koppie Anita
Baranna 13-5-2006