zijn er veulens te vinden met Havstad in de bloedlijn?
Re: zijn er veulens te vinden met Havstad in de bloedlijn?
Het is ook ontzettend leuk. Ik heb het juist andersom. Nu al zo vaak het opgroeien van dat grut meegemaakt, dat ik het verdere proces nu ook wel eens wil doorlopen.
Zo'n ukkie kun je ook rustig wat langer laten staan en dat is wel lekker natuurlijk.
Heel gek, maar eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van een pismerrie in combinatie met het fjordenras. Misschien dat het wat minder voorkomt bij de fjorden?
Zo'n ukkie kun je ook rustig wat langer laten staan en dat is wel lekker natuurlijk.
Heel gek, maar eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van een pismerrie in combinatie met het fjordenras. Misschien dat het wat minder voorkomt bij de fjorden?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ja misschien wel hoor. Aan lynda merk ik ook helemaal niks, nooit hengstig gedrag. vandaar dat ik merrie toch niet meer afwijs.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Brijol draagt ook Havstad in de lijn, maar al wel wat verder.
(oh nee, in België heet dat Hafstad
)
(oh nee, in België heet dat Hafstad

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
ja nou, ik had gedacht dat het allemaal ook al wat verder zou ziijn. want zag bij het stamboek dat havstad in 98 is doodgegaan. dat is toch ook alweer een tijd he?
Dit is op zich wel leuk! dat er nog wel te vinden zijn die havstad niet zoals lynda als vader maar als opa hebben. valt mij dan reuze mee!
Dit is op zich wel leuk! dat er nog wel te vinden zijn die havstad niet zoals lynda als vader maar als opa hebben. valt mij dan reuze mee!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
-
cowgirlwillie schreef:zou dit gewoon opvoeding en leeftijd zijn of vind je dat ook terug in de bloedlijnen van Havstad?
Is het behalve een leuke keuze ook een verstandige keuze?
Of zijn er dan betere vergelijkbare karakters in andere bloedlijnen te vinden?
De Havstad-merries die ik ken zijn eigenlijk allemaal brave, rustige paarden. Heb nog geen ervaringen gehoord die anders zijn.
Minouk is ook een havstad-merrie en een hele rustige, brave dame.
Van de Inco-lijn heb ik juist meer de hete, pittige paarden in mijn hoofd zitten. Ik heb een Inco-merrie gereden en een paar Inco's gezien en daar staat me bij dat het temperamentvolle fjorden zijn.
De Tunar-lijn zijn over het algemeen ook goede werklustige paarden met een fijn karakter. Hier op FW zitten heel wat Tunar-nakomelingen als ik het goed heb.
Ik ben ook wel weg van Tunar nakomelingen.. Dat is nou echt een hengst uit het verleden waar ik wel wat diepvriessperma van had willen hebben..
Er loopt op zich nog genoeg Havstad rond hoor, maar dan als opa van een veulen..
Als je je dan vastpint op een Havstad zou je eens wat rond kijken naar wat je nog meer aanspreekt en daar eens gericht naar gaan zoeken..
Ik heb ook twee merries en merk bij beide niets van de hengstigheid in het werk.. Ik ken er geloof ik ook maar één wat echt een beetje een geile troela is tijdens de hengstigheid met het werken, hihi..
Er loopt op zich nog genoeg Havstad rond hoor, maar dan als opa van een veulen..
Als je je dan vastpint op een Havstad zou je eens wat rond kijken naar wat je nog meer aanspreekt en daar eens gericht naar gaan zoeken..
Ik heb ook twee merries en merk bij beide niets van de hengstigheid in het werk.. Ik ken er geloof ik ook maar één wat echt een beetje een geile troela is tijdens de hengstigheid met het werken, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Onze paarden, Tarissa en Boyar hebben allebei Havstad als Opa, Havstad was de vader van hun moeder Melissa.
Hun vader is Jolster.
Melissa heeft trouwens 11 veulens gehad, Sarissa en Ulisco zitten ook hier op FW.
Onze paarden zijn ook erg lief id omgang en erg gericht op mensen, erg gezellige paarden om op stal te hebben.
Hun vader is Jolster.
Melissa heeft trouwens 11 veulens gehad, Sarissa en Ulisco zitten ook hier op FW.
Onze paarden zijn ook erg lief id omgang en erg gericht op mensen, erg gezellige paarden om op stal te hebben.
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
- cowgirlwillie
- Contacteer:
fijn dat niemand echt iets merkt van hengstige fjrodenmerries!
of geile troela's zoals esther het zegt hahaha
och ik pin me nog nergens op vast hoor. was ineens een mooie ingeving. ik dahct eens checken of het uberhaupt nog wel kan. beetje recent in de bloedlijn aangezien die dus al vanaf 98 niet meer gedekt kan hebben...
och ik pin me nog nergens op vast hoor. was ineens een mooie ingeving. ik dahct eens checken of het uberhaupt nog wel kan. beetje recent in de bloedlijn aangezien die dus al vanaf 98 niet meer gedekt kan hebben...
-
Nou.... onze Gardar merrie is zo'n geile troelacowgirlwillie schreef:fijn dat niemand echt iets merkt van hengstige fjrodenmerries!

Als ze hengstig is schreeuwt ze de hele boel bij elkaar, is niet meer van Minouk's zijde af te krijgen en dan hoor je een paar dagen alleen maar gemiep, geplas en gaan er soms wat draadjes los van de stroomdraad omdat ze er met haar benen inkapt.
Maar ze is een schatje hoor, alleen altijd zeer goed hengstig, ook in de winter

- cowgirlwillie
- Contacteer:
ach ja, uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen he? haha
Hier meld viko zich!!!!!! Ha ha.
Donderdag ga ik weer naar mijn vader als het weer het toelaat en dan zal ik even de bloedlijnen nakijken want ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Je hoort dan meer.
Donderdag ga ik weer naar mijn vader als het weer het toelaat en dan zal ik even de bloedlijnen nakijken want ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Je hoort dan meer.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
altijd leuk!
hebben julie alleen isabel kleurtjes of ook apartere kleurtjes er tussen zitten?
hebben julie alleen isabel kleurtjes of ook apartere kleurtjes er tussen zitten?
nee, op dit moment zijn het allemaal isabel kleurige.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
ach die blijven ook mooi hoor, gewoon niewsgierig
Er zijn 2 nakomelingen die Havstad bloed hebben. Allebei merrie en allebei hebben ze de elitemerrie Yra als oma. Alleen Fabel heeft Havstad als opa en Frana heeft deze als overgroot vader.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
wat leuk!
heb je ook foto's die we mogen zien?
heb je ook foto's die we mogen zien?
Er staan 2 foto's op marktplaats van fabel onder Fjord/merrieveulens (In de Pol), alleen foto 2 staat ze niet op haar voordeligst op vind ik. Frana staat niet op de foto.
Zelf heb ik nog geen foto's op fw gezet.
Zelf heb ik nog geen foto's op fw gezet.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
haha die staan al bij mijn favorieten!!!
mmm zal eens extra in berraad met mijn man.
Maar hij heeft de stal nog lang niet af...
mmm zal eens extra in berraad met mijn man.
Maar hij heeft de stal nog lang niet af...
Ik heb net 3 berichtjes de deur uit gedaan naar mensen die info over ze vragen, maar ja dat gebeurd wel vaker.Je kan natuurlijk altijd gaan kijken of het je aanstaat.En misschien is er wel wat te overleggen met mijn vader maar ja daar ga ik niet over.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
nou, ik moet hier ook maar even vragen hoe of wat.
zijn er nog meer veulens op komst dit voorjaar?
zijn er nog meer veulens op komst dit voorjaar?