De eerste......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Annemarie

De eerste......

Bericht door Annemarie » vr 16 okt 2009, 08:15

.....les met Anka.

Gisteravond was het zo ver, ik zou een half uurtje les hebben met Anka. Ik had maandag voor het eerst met haar in de bak gereden en dat ging heel braaf, dus besloot ik om maar gelijk les te nemen. Ook wetende dat er wel wat puntjes zijn waar bij mij aan gewerkt mag worden.....Nou ik heb het geweten :o

Om kwart voor 7 was mijn instructrice er. Voorgesteld en ik opgestapt. Ben nog geen halve baan rond zegt ze ik wordt al moe als ik naar je kijk??!! Eeeh oh ja was mijn commentaar :o? Ingrid had mij ook al gezegd dat ik veel te veel met mijn zit werk. Ik werk dus letterlijk op het paard 8)7 . Hier wordt je niet alleen moe van ook zit je niet mee met de beweging, sterker nog mijn overbeweging liet Anka alleen terugvallen in tempo. Nou OK, proberen netjes stil te zitten en als je dan een hulp geeft meteen reactie verwachten.

Verder moest ik mijn dijbenen meer ontspannen en evenwicht vinden op de bal van mijn voet. Dus hup beugels een gat korter. Ik had eigenlijk verwacht dat ze ze langer zou maken!! Ik vind mezelf al vrij kort zitten. Volgens haar is het een fabel dat iedereen denkt dat je maar zo lang mogelijk moet zitten als dressuuruiter. Je moet gewoon passend zitten. Nou, daarna ging het wel een stuk beter en waren we al minstens 15 minuten op weg.

Daarna lekker aandraven. Ook hier stiller zitten en niet zelf gaan lichtrijden, maar je door het paard laten opgooien. Ik doe zelf dus over het algemeen veeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeel. En korte krachtige hulpen en voor de rest benen stil. Was lastig, maar Anka begreep het al gauw alleen vind ze soms een sukkeldrafje ook wel best haha.

En toen het hoogtepunt :+ . De galop. Ze zei spring maar eens aan. Nou ging dat maandag prima, maar nu dus helemaal niet, Anka ging hard draven, maar galop ho maar }-) . Terug in stap en toen mocht ik eerst eens uitleggen hoe een aard galoppeert. Eeeh, eerst binnenachterbeen? Whaaaa fout, volgens mijn instructrice waren er nog 3 benen over om goed te gokken. Yeeeh right, toen wist ik het wel, eerst buitenachterbeen. En toen kwam het, ze zei kom er maar even af en doe maar eens een linker en rechtergalop in de bak. Eeeeh, sorry?? }-o Ja zegt ze stap maar af, ik houd Anka vast en doe maar eens even voor. Wat ik toen dacht??? hahaha Wilfred vond het reuze grappig, die was mee te kijken. Dus ik dat doen, nog best moeilijk hoor en verdraaid, je voelt precies welke heup je naar voren moet zetten voor de linker of rechtergalop. Dat deed ik dus lang niet goed genoeg. Vervolgens er weer op, lichtrijden op het verkeerde been en toen sprong Anka keurig aan. Dat lichtrijden op het verkeerde been is trouwens om mij even te helpen met de gewichtshulpen, Anka heeft het uiteraard niet nodig hihi. Ik kan het wel een beetje....

Was er dan ook ngo wel wat goed?? Ja hoor. Ik had mooie ontspannen handen en daardoor ook mooie ontspannen schouders. Dit zal later als mijn houding en zit opgepoetst zijn alleen maar voordelig zijn voor een goede aanleuning. Aaanleuning hebben we begrijpelijk deze les nog niet zo veel aan gedaan :+ .

Nou ik heb het gevoel weer back on track te zijn en Anka werkt heel fijn mee. Ook les in het halfdonker, afzadelen in het donker en terug in de wei in het donker is voor haar allemaal geen punt. Heel fijn meewerkend paardje. En op naar les 2, we hebben er zin in! :)ddd
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jilly

Re: De eerste......

Bericht door Jilly » vr 16 okt 2009, 08:19

Zo he dat klinkt als een heftige eerste les! :D maar van dat strenge leer je natuurlijk wel veel!
Komt helemaal goed met jullie hoor!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 16 okt 2009, 08:22

Klinkt heerlijk Annemarie! Fijn dat het allemaal zo lekker gaat met Anka.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 16 okt 2009, 08:50

Je bent dus letterlijk en figuurlijk bij de les gesleept. Wanneer is de volgende les? Heerlijk dat je zo'n fijn paard hebt getroffen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 16 okt 2009, 09:02

Dat was dus een pittige les, maar zo te lezen leer je wel veel van haar.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » vr 16 okt 2009, 09:13

Wat leuk Annemarie! Dat niet aan willen springen herken ik niet echt :P
Zo te horen heb je in ieder geval veel geleerd van de les en dat is mooi!
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 16 okt 2009, 12:07

_*iDj*_ schreef:Wat leuk Annemarie! Dat niet aan willen springen herken ik niet echt :P
Zo te horen heb je in ieder geval veel geleerd van de les en dat is mooi!
Tsja, die galop he. Maandag ging het wel, maar mijn instructrice wilde me niet aan laten modderen en na 1 foute poging moest ik dus eerst wat gevoel kweken hihi. Anka galopperde toen ik er weer opzat wel heel mooi aan, er is hoop hihi. Ben wel blij dat mijn instructrice er mooi kort op zit, kunnen er ook niet te veel foutjes insluipen. Anka is netjes opgeleid en dat wil ik graag zo houden.

@Anita: volgende week donderdag heb ik weer les. Voorlopig eens per week een half uur. Vind ik ook wel prima eerst, ik begin net met Anka en ze moet het ook leuk blijven vinden. Maar heb zeker de indruk dat ze het leuk vindt als er wat met haar gedaan wordt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Krista

Bericht door Krista » vr 16 okt 2009, 12:53

hihi pittig lesje als ik het zo lees :D
wel leuk dat je zoveel geleerd hebt en zoveel puntjes hebt om mee verder te kunnen, komt vast helemaal goed zo met jullie! Succes verder!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Marloes

Bericht door Marloes » vr 16 okt 2009, 13:35

Je bent gelijk goed aan het werk gezet zo te lezen. :D
Veel plezier vast voor de volgende lessen. Het is altijd leuk om te leren vind ik. :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 16 okt 2009, 14:07

Annemarie, ik denk zeker dat dit in ieder geval voorlopig, genoeg is. Het is intensief genoeg en wat je zegt, het moet wel leuk blijven, ook voor Anka.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mir

Bericht door Mir » vr 16 okt 2009, 14:56

Klinkt goed Annemarie, aan zulke lessen heb je tenminste wat, iemand die jou zelf kan laten voelen hoe en wat. Ik voel me soms een complete beginneling haha als ik eens streng les krijg, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, veel beter om goed aangepakt te worden en er echt wat mee opschieten. Ik vind les onontbeerlijk, er sluipen zo snel verkeerde dingetjes in onbewust.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 16 okt 2009, 15:57

Anita45 schreef:Annemarie, ik denk zeker dat dit in ieder geval voorlopig, genoeg is. Het is intensief genoeg en wat je zegt, het moet wel leuk blijven, ook voor Anka.
En voor mij hihi. Op zich viel het voor Anka nog wel mee. Veel stappen, even wachten terwijl ik door de bak galoppeerde }-o .

@Mir: les is eigenlijk onontbeerlijk ja. En de lessen die ik nu heb ga ik zeker veel hebben. Heb 2 jaar geen les gehad. Wel 100* op het punt gestaan dat te doen maar omdat Nisko afgekeurd is toch weer niet gedaan. Soms denk ik ik had best kunnen lessen met Nisko, maar dan niet te intensief. Was voor mijn houding en rijden misschien beter geweest om het bij te houden. Aan de andere kant is Nisko niet voor niets afgekeurd. Dit dilemma heb ik eigenlijk altijd wel gehouden en ben wel blij dat ik daar nu ook vanaf ben :D . En dingen die ik op Anka leer kan ik natuurlijk ook bij Nis toepassen :)* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 16 okt 2009, 16:07

hihi, jij galoperen en Anka nakijken, zo hoort het dacht ze vast.

Maar dit is dus een les waar je echt wat aan hebt, super!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 16 okt 2009, 16:09

Tamara schreef:hihi, jij galoperen en Anka nakijken, zo hoort het dacht ze vast.

Maar dit is dus een les waar je echt wat aan hebt, super!
Ja, ik dacht nog toen ik rondhupte, wat zou Anka nu denken?? Kwartje voor haar gedachten haha :)) . Maar deze lessen gaan we echt wat aan hebben ja.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 okt 2009, 17:26

Dat klinkt als een leerzame les! Ik hou er altijd wel van als instructrices je laten voelen hoe dingen in elkaar steken! die van mij heeft daar ook een handje van en dat werkt altijd goed om dingen extra duidelijk te krijgen voor mij! De eerste grondwerkles met Beer heb ik ook meer met de instructrice aan een touw gelopen dan met Beer hihi..

Veel plezier met lessen..heerlijk toch wanneer je merkt dat je zo vooruit gaat!?
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 16 okt 2009, 19:57

leerzame les dus? Het gaat helemaal goed komen met jullie! Van wie heb je les dan?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nina1993

Bericht door nina1993 » za 17 okt 2009, 06:58

Leuk zo'n leerzame les! Ik merk ook dat ik er altijd mijn voordeel uit kan halen. Volgens mij heb jij een hele goede instructrice getroffen, daar mag je zuinig op zijn!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 17 okt 2009, 07:08

Zo te horen een super les. Je hebt altijd wel wat nieuws aan te werken, maar vind het altijd mooi om te horen als een instructrice je er bewust van probeert te maken. Nu je het er over hebt, ik moet ook nodig weer les. :roll:
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » za 17 okt 2009, 08:44

janna schreef:Zo te horen een super les. Je hebt altijd wel wat nieuws aan te werken, maar vind het altijd mooi om te horen als een instructrice je er bewust van probeert te maken. Nu je het er over hebt, ik moet ook nodig weer les. :roll:
Idem :P

Klinkt als een goeie les.

Alleen dat zelf galopperen zie ik toch niet zo zitten, hihi. :D
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 17 okt 2009, 12:09

Zo....dat was dus werken!!! Heb je straks heel veel profijt van, nu spierpijn. Succes met de verdere lessen!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie