eens moet de eerste keer zijn, met me kont in het veld :s

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

eens moet de eerste keer zijn, met me kont in het veld :s

Bericht door Ziggy » za 03 okt 2009, 10:54

ja hoor, hij heeft het voor elkaar, Exel heeft me er vanaf gekregen _-:(

Nou ging vandaag ook alles fout wat fout kan gaan met paardrijden. Het begon al dat Jip en Janneke besloten dat ze vandaag niet gevangen wilden worden en als een stelletje rodeo apparaten door de wei heen sjeesden. Cathy zei laatst dat ze een heel goed trucje heeft om Vera te pakken, maar dat is haar vandaag niet gelukt.

Nouja uiteindelijk hadden we ze (gelokt met eten) en na het poetsen gingen we zadelen. Ik heb een westernzadel van iemand geleend voor Exel, dus ik leg dat ding op zijn rug, wil aansingelen, is de singelstoot er niet bij. Ik had de singel eraf gehaald en de singelstoot was er nu dus ook af. Hij bleek net thuis te liggen, maarja daar had ik vanmorgen niets aan. Gelukkig heeft dit westernzadel ook singelstoten voor zo'n achtersingel, dus ik daar zo'n stoot van gepakt. Nou zijn die dingen dus een stuk langer, ik heb dan ook 3 keer de linkerstoot erdoor moeten halen en toen nog lag het zadel niet echt super vast. :n Nouja ik ga wel op de voerbakken staan en dan glijdt het niet met opstappen.

Nou wij op pad, in het begin ging het super, Exxie liep hartstikke braaf op zijn watertrensje, wilde absoluut de andere paarden niet voorbij sjezen, dus ik was helemaal in mijn nopjes. Wel was er een heleboel engs onderweg waar ie voor stil ging staan, maar goed dat zal de combinatie puber en storm wel zijn.

We hebben de andere ruiter afgezet en wij gingen terug naar de wei, toen kwamen we bij een weilandje met een paar donkerbruine koeien. Nou heeft Vera een koeienfobie, dus ik had al tegen Cathy gezegd dat ze haar goed in de gaten moest houden. Gaat die dwaas van een Exel op de rem en draait om, grrrr doe normaal je bent niet bang voor koeien, dus doorlopen. Nou daar was hij het dus niet mee eens.

Hij bleef omdraaien en Cathy had Vera inmiddels al lang langs die koeien, maar zijn vriendin achterna? Noway |o Ja en toen liep ie het veld in, dus ik probeerde hem elke keer om te draaien en ik voelde dat zadel al gaan......... na 4 keer draaien lag ik dus met me kont tussen 1 of ander gewas. Zadel hing naast Exel, dus ik dat zadel weer goed gedaan en naar een bankje gelopen, zodat ik weer op kon stappen.

Ik ben nog nooit zo blij geweest toen we bij de wei waren, getver wat voel je je dan ongemakkelijk als je weet dat je zadel aan de wandel kan gaan en je ook nog eens een dwars paard onder je kont hebt :r

Morgen gaan we in de herhaling, maar dan wel met de juiste singelstoot.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Senna&Cajra

Re: eens moet de eerste keer zijn, met me kont in het veld :s

Bericht door Senna&Cajra » za 03 okt 2009, 10:58

Is natuurlijk wel een beetje vragen om moeilijkheden. Met dit weer en een niet goed vast zittend zadel. Maar niet zeer gedaan?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 okt 2009, 11:02

nee ik had alleen even wat last van een plekje waar mijn telefoon zat, die heeft even klem gezeten tegen mijn vel.

En inderdaad het was ook niet handig, alleen heb ik nooit van zulke rare dingen met hem meegemaakt, dus je verwacht het ook niet. Ik krijg hem normaal gewoon overal langs, behalve de ezel en die had ik niet op de route zitten
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

roos

Bericht door roos » za 03 okt 2009, 11:11

Gelukkig viel de landing mee.

Ik rijd met Dancer ook in weer en wind, vandaag nog, vanmorgen. Ook stormen, spetters en dus ook harde wind. Nou Danc liep wel...;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 03 okt 2009, 14:37

Hihih hoe je dat beschrijft..ik zie het al helemaal voor me..een stuiterende fjord met een scheef cowboy zadel aan de zijkant en baasje half ernaast.. Gelukkig valt het mee als ik het zo lees.. Succes morgen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 okt 2009, 14:43

ja ik heb er niets aan overgehouden, hooguit morgen wat spierpijn misschien.

Maar ik zal eerlijk zeggen dat de stoom uit mijn oren kwam hoor dat meneer ineens zo idioot ging doen bij die koeien -:(- Van Vera zijn we het gewend, maar Exel is er niet bang van grrrrr

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 03 okt 2009, 16:33

Misschien was hen de combinatie met de wind...meeste paarden zijn altijd ene beetje dol als het hard waait.. Komt vast goed morgen!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 03 okt 2009, 16:45

Niet stout paard, foei!!! harnachement...

Weet weer waarom ik altijd rolladeworstje van mijn pony maak bij het aansingelen....
Niets zo genant :D als met zadel en al naast je pony hange... ~~}> *-:)

Je bent hopelijk nog wel heel?

Wij hadden vandaag ook allemaal waai paarden..
Renden spontaan door de wei heen en weer, zoiets dwaas zullen
ze zelden spontaan doen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
silvericathy

Bericht door silvericathy » za 03 okt 2009, 16:50

haha, ik weet nog hoe je het zei: ow, daar staan koeien, ga maar effe achter me lopen...
en toen plots, exel weigeren en omdraaien en zo hard mogenlijk proberen weg te rennen 8)7 en jij maar terug sturen en aansporen...
vera was ook aan het weigeren, maar ik gewoon doorrijden..ze heeft ook een paar keer gedraait, maar ik haar meteen terug, en doorijden en dat hielp O:)
en toen rende exel opeens 100 meter terug en het veld in, en jij maar sturen en aansproren en hij maar rondjes draaien, het zadel hong inmiddels bijna onder de buik in, en toen viel je ervanaf |o en exel viel ook bijna |( arm diertje...en jij de teugels maar vasthouden en toen moest je 300 meter lopen tot dat er een bankje aankwam :D en toen kon je er weer op...ochja is toch ook gezond, een stukje lopen exel dacht zeker van als je zo graag erlangs wil dan ga je zelf maar, ik wil niet ik ga niet enz... _-:(
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
silvericathy

Bericht door silvericathy » za 03 okt 2009, 17:44

owja, vergeet de singelstood niet mee te nemen, is zo onhandig als jij ernaast ligt, en er is geen bankje in de buurt, of een omgezaagde dikke boom :D kun je de hele weg lopen ~~}>

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 03 okt 2009, 20:33

wat heb ik toch een lieve bijrijdster he? -:(- hahaha

silvericathy

Bericht door silvericathy » za 03 okt 2009, 21:00

Ziggy schreef:wat heb ik toch een lieve bijrijdster he? -:(- hahaha
ik ben gewoon O:) "lief" O:) :D

Esther

Bericht door Esther » za 03 okt 2009, 21:11

Ik herken de actie al blijf ik in de bak met een lossig zadel, hihi.. De grootste kunst is om erop te komen, combinatie van ergens op gaan staan en dan heel snel afzetten..
Maar met een los zadel de weg op gaan zou ik niet doen, hihi..

Lesje geleerd, hihi..
Het kan ook makkelijk zijn dat hij juist nog meer schrok omdat je uit balans kwam en het zadel verschoof.. Vooral voor een wat jonger paard kan dat behoorlijk schrikken zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 04 okt 2009, 05:42

ow ik zie dat helemaal voor me :D
gelukkig niks aan over gehouden...

maar dat ze zich zo moeilijk laten vangen altijd....
deed uniek ook toen ze zo vast zat in dr lijf, sinds ik met fysio aan de gang was gegaan en andere manier van rijden was t over... komt nu altijd gelijk met oortjes naar voren op me af!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
silvericathy

Bericht door silvericathy » zo 04 okt 2009, 09:13

Cindy+Uniek schreef:ow ik zie dat helemaal voor me :D
gelukkig niks aan over gehouden...

maar dat ze zich zo moeilijk laten vangen altijd....
deed uniek ook toen ze zo vast zat in dr lijf, sinds ik met fysio aan de gang was gegaan en andere manier van rijden was t over... komt nu altijd gelijk met oortjes naar voren op me af!
moet die gene dan ook maar eens komen proberen met vera en exel := want vera laat zich echt niet pakken.. ~~}>

Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 okt 2009, 10:13

Vera heeft dat al vanaf dag 1 dat ik haar heb, het is een poosje beter gegaan, maar nadat ik weer eens heel rustig achter haar aanliep om haar te pakken, vond Jos het nodig om haar op te jagen, dus nou zijn we weer bij af -:(-

silvericathy

Bericht door silvericathy » zo 04 okt 2009, 16:58

vind het wel gek, dat ik haar zo binnen 5 minuten te pakken heb, en dat zonder voer ofzoiets :D
miss dat je anders eens moet w8ten bij het hek, kun je zien he ik dat doe O:)

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 05 okt 2009, 08:25

Ziggy schreef:Vera heeft dat al vanaf dag 1 dat ik haar heb, het is een poosje beter gegaan, maar nadat ik weer eens heel rustig achter haar aanliep om haar te pakken, vond Jos het nodig om haar op te jagen, dus nou zijn we weer bij af -:(-
wil niet zeggen dat er niks aan de hand is?!
misschien een keertje na laten kijken, kan geen kwaad denk ik

hoe gaat het op het moment verder met jou/werk/ziek?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 05 okt 2009, 12:08

met mij gaat het nog steeds hetzelfde, dat kan ook de reden zijn dat Vera zich weer niet laat vangen, zij is heel gevoelig voor mijn stemming

Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 05 okt 2009, 12:19

Nou dat was een soort van western riding uh...pardon, western dumping bedoel ik. Volgende keer toch de boel maar goed vast sjorren. Nu viel je in een weitje maar je zult maar op die puntige stenen bij jullie vallen....dat is pas AUWTSJ! Heb je niet alleen twee vervelende tenen maar ook nog een pijnlijke kont! Trouwens, behalve het schuiven natuurlijk...hoe beviel het westernzadel????
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie