Nou ging vandaag ook alles fout wat fout kan gaan met paardrijden. Het begon al dat Jip en Janneke besloten dat ze vandaag niet gevangen wilden worden en als een stelletje rodeo apparaten door de wei heen sjeesden. Cathy zei laatst dat ze een heel goed trucje heeft om Vera te pakken, maar dat is haar vandaag niet gelukt.
Nouja uiteindelijk hadden we ze (gelokt met eten) en na het poetsen gingen we zadelen. Ik heb een westernzadel van iemand geleend voor Exel, dus ik leg dat ding op zijn rug, wil aansingelen, is de singelstoot er niet bij. Ik had de singel eraf gehaald en de singelstoot was er nu dus ook af. Hij bleek net thuis te liggen, maarja daar had ik vanmorgen niets aan. Gelukkig heeft dit westernzadel ook singelstoten voor zo'n achtersingel, dus ik daar zo'n stoot van gepakt. Nou zijn die dingen dus een stuk langer, ik heb dan ook 3 keer de linkerstoot erdoor moeten halen en toen nog lag het zadel niet echt super vast.

Nou wij op pad, in het begin ging het super, Exxie liep hartstikke braaf op zijn watertrensje, wilde absoluut de andere paarden niet voorbij sjezen, dus ik was helemaal in mijn nopjes. Wel was er een heleboel engs onderweg waar ie voor stil ging staan, maar goed dat zal de combinatie puber en storm wel zijn.
We hebben de andere ruiter afgezet en wij gingen terug naar de wei, toen kwamen we bij een weilandje met een paar donkerbruine koeien. Nou heeft Vera een koeienfobie, dus ik had al tegen Cathy gezegd dat ze haar goed in de gaten moest houden. Gaat die dwaas van een Exel op de rem en draait om, grrrr doe normaal je bent niet bang voor koeien, dus doorlopen. Nou daar was hij het dus niet mee eens.
Hij bleef omdraaien en Cathy had Vera inmiddels al lang langs die koeien, maar zijn vriendin achterna? Noway

Ik ben nog nooit zo blij geweest toen we bij de wei waren, getver wat voel je je dan ongemakkelijk als je weet dat je zadel aan de wandel kan gaan en je ook nog eens een dwars paard onder je kont hebt

Morgen gaan we in de herhaling, maar dan wel met de juiste singelstoot.