trektocht en overnachtingsplaatsen
trektocht en overnachtingsplaatsen
stalgenoot en ik willen volgend jaar mei vakantie een 4 daagse trektocht doen door drenthe. Nou wonen we zelf in drenthe, dus startpunt is vanaf stal. We vertrekken vanuit Drouwen, en vandaar uit een km of 35/40 per dag rijden. Nou moeten we dus voor elke dag een slaapplaats voor de paarden, en onszelf vinden. Om onze route te bepalen willen we eerst uitzoeken waar dat evt allemaal kan.
Wie heeft er tips,of plek, of een internet site waarop je dit soort info kan vinden?
Wie heeft er tips,of plek, of een internet site waarop je dit soort info kan vinden?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: trektocht en overnachtingsplaatsen
Ik ben dit jaar al 2 keer met mijn kwpn-er en shet (kar) bij "hoeve het wed" geweest in Wapse (drenthe) nabij het drenths friese wold. We hebben genoten daar! Super leuke huisjes gebouwd in wat vroeger de koestal was. Net centerpark huisjes vanbinnen, met een klein voortuintje. Met alles erop en eraan. Grote doucheruimte, en de slaapkamers boven. Je kunt ook ontbijt krijgen. Ik vond het ook qua prijs heel goed te doen. Ook de paarden hebben het goed, met prive weidegang en/of stal.
Wij zijn er een midweek geweest, maar het wordt ook veel gebruikt voor een enkele overnachting.
Wij zijn er een midweek geweest, maar het wordt ook veel gebruikt voor een enkele overnachting.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
We hebben hier ook wel een stukje land over voor een nacht. En ons huis is groot genoeg 
Ik wil het ook altijd nog een keer doen. Lijkt me zo leuk

Ik wil het ook altijd nog een keer doen. Lijkt me zo leuk
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Hier kan ook een nacht gestopt worden hoor!!
Er is ook een boekje in omloop, 'Ruiterroutes in Nederland' ISBN 90-18-02145-8. Staan wel wat dingetjes in.. Routes over het Dwingelerveld en Het Drents-Friese Wold.
Ook heb ik zo'n mapje, ook over routes in drenthe:
'Men en ruiterroutes en dan editie Drenthe.
In beide staan adressen voor overnachtingen, hoefsmeden in de buurt, veeartsen e.d.
Er is ook een boekje in omloop, 'Ruiterroutes in Nederland' ISBN 90-18-02145-8. Staan wel wat dingetjes in.. Routes over het Dwingelerveld en Het Drents-Friese Wold.
Ook heb ik zo'n mapje, ook over routes in drenthe:
'Men en ruiterroutes en dan editie Drenthe.
In beide staan adressen voor overnachtingen, hoefsmeden in de buurt, veeartsen e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ga jullie aanbod onthouden!!
- rocky&moby
waarom ga je de dwingeloose 4 daagse niet rijden, heb je 4 mooie ritten en kan je makkelijk slaapplaatsen regelen. Heb je ook een stukje veiligheid wanneer er wat met je paard/ijzer etc is
Kleine tip..

Kleine tip..
Jullie mogen hier wel over nachten hoor! Is volgens mij lang geen 35 a 40 km, maar dat lijkt me toch wel behoorlijk ver per dag. Kan ik de volgende dag een klein stukje met jullie oprijden. Gezellig.
Wat voor overnachtingsplekken zoeken jullie? Campings, of meer bed&breakfast?
Mirjam
Wat voor overnachtingsplekken zoeken jullie? Campings, of meer bed&breakfast?
Mirjam
Mij lijkt het ook leuk om een trektocht te gaan doen. Ik zat zelf aan de dwingeloose 4 daagse te gaan rijden. Er wilde al sowieso 1 iemand met mij mee, maar ik moet even kijken in die omgeving naar slaapplaats met paard en natuurlijk ook of ik haar van te voren wel kan trainen (ivm stage)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
qua overnachtingsplek maakt niet veel uit, als de paarden maar kunnen eten en drinken, en een stal/wietje hebben. wij zijn met een hooiberg tevreden.
@rockymoby: Dat kan, maar we willen graag zelf op avontuur uit.
@Mirjam, je aanbod is opgeslagen!!
@rockymoby: Dat kan, maar we willen graag zelf op avontuur uit.
@Mirjam, je aanbod is opgeslagen!!
Overnachtingsplekken weet ik niet, maar ik wil toch een opmerking maken over de afstand. Ik denk dat dit de eerste keer is? Ook met goede training is het niet verstandig om al zoveel km's te willen maken. Als je je trektocht zelf uitzet kun je voor een eerste keer het beste max. 25 km inplannen. In praktijk kunnen dat er namelijk al snel meer worden. Tijdens de trektocht die ik een paar jaar geleden heb gemaakt was dat meerdere keren het geval. Wij vertrokken toen ook vanuit mijn huis. De eerste dag gaat nog wel, de 2e misschien ook, maar daarna kom je al snel in een omgeving waarvan je de ruiter/zandpaden niet zo goed kent. Misschien kun je dat topic er nog eens bij zoeken? Is geloof ik uit 2006 en staat bij meetings.
Het is ontzettend leuk en een ervaring op zich, maar het moet geen overlevingstocht worden.
Het is ontzettend leuk en een ervaring op zich, maar het moet geen overlevingstocht worden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
ja dat had ik ook al op bokt gehoord yvonne. het was ook ff een globale schatting hoor
Snap ik Tamara, t is ook meer een tip, het zou zonde zijn als je de tocht voortijdig moet afbreken oid.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
nou ik ben al een paar keer op trektocht door drenthe geweest bij het dwingelderveld. super mooi!
Dit jaar waren we op camping de zonnetij in dwingeloo Was echt super!!!
Zou ik ook zo weer heengaan. kleinschalige camping, mooie stalletjes en wei te huren voor je paard.
Tentje of zo'n super leuke blokhut met veranda!
1 veldje waar alle campinggasten samenkomen rond een BBQ of kampvuur. Leuke eigenaars. super relaxed sfeertje!
http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/
of manege drift 12 in dwingeloo. Ze hebben daar hele handige weitjes die je af kan huren. en een super knusse slaapzolder en campingplaatsen.
www.manegededrift.nl
Dit jaar waren we op camping de zonnetij in dwingeloo Was echt super!!!
Zou ik ook zo weer heengaan. kleinschalige camping, mooie stalletjes en wei te huren voor je paard.
Tentje of zo'n super leuke blokhut met veranda!
1 veldje waar alle campinggasten samenkomen rond een BBQ of kampvuur. Leuke eigenaars. super relaxed sfeertje!
http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/
of manege drift 12 in dwingeloo. Ze hebben daar hele handige weitjes die je af kan huren. en een super knusse slaapzolder en campingplaatsen.
www.manegededrift.nl
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
oh ja, ik ga altijd op trektocht via www.dezingendehuifkar.nl Erg gezellig! georganiseerd maar wel avontuurlijk en precies zoals een trektocht moet zijn. hele dagen op het paard pauzeren onderweg en dan je lunchpakketje opeten. eind van de middag aankomen op een camping en paard verzorgen, tentjes opzetten. eten.
(al je bagage wordt elke keer op de camping gebracht! en ook het eten is geregeld.)
Niet duur en alles is geregeld. je leert ook altijd nieuwe mensen kennen.
kleine groepen.
ik kan het echt aanraden. heb er zelf ponykampen begeleid.
Maar de trektochten zijn nog veeel leuker!
www.dezingendehuifkar.nl
(al je bagage wordt elke keer op de camping gebracht! en ook het eten is geregeld.)
Niet duur en alles is geregeld. je leert ook altijd nieuwe mensen kennen.
kleine groepen.
ik kan het echt aanraden. heb er zelf ponykampen begeleid.
Maar de trektochten zijn nog veeel leuker!
www.dezingendehuifkar.nl
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
je mag hier ook overnachten! Paardjes in de wei, tent erbij.....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
ook hier mogen de paarden overnachten, die tent weet ik niet, in de stal mag je wel, zetten we er een draadje voor dat de paarden er niet bij kunnen, anders wordt het wel heel knus
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.