heb ik dat mens toch geholpen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

heb ik dat mens toch geholpen

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 18:41

komt ze daar vanmiddag de wei in met een lang gezicht joh, echt ik had zoiets van ik ben weg (doe ik altijd wel, maar dat hoort nou eenmaal bij mij O:) ) En ja hoor ik was de klos, Exel mocht lekker blijven staan en ik kreeg te horen dat ik haar van die boze bui af moest helpen............ hallo ik ben paard hoor, ben geen zieleknijper!!!

Eerst had ik nog het idee dat ze alleen maar met me wilde tutten, ze was me maantjes aan het knippen en ik kreeg een lekkere poetsbeurt mmmmmm dat was genieten, maar nee hoor daar kwam dat zwarte gevaar met die buikband uit het rode gevaar. Ik had het kunnen weten toen ze met dat rode gevaar de wei in kwam, dan is altijd 1 van ons of beide de klos om op pad te gaan. Nou vind ik dat ding altijd eng als ze het zwarte ding op mijn rug legt, dat komt door iets wat ik vroeger heb meegemaakt :?

Toen madam zat gingen we op pad, gezellig richting Pjaff, maar ik mocht het paadje niet in. Heb nog even omgedraaid, dacht dat ze in de war was ofzo, maar nee hoor ik moest doorlopen. Aan het eind van het pad zei ze dat ik mocht kiezen en ik ben heeeeeeeeeeeel slim, dus ik ging links en wilde gelijk weer links, bah ze had me door dat ik weer richting wei wilde lopen. Dat mens weet de weg te goed daar hoor !!!
Toen besloot ze helemaal om te draaien en gingen we dus de andere kant op, zie ik daar in de verte een partij koeien staan, ik had het niet meer := Ik wilde weer omdraaien, maar nee we gingen gewoon aan de andere kant van de weg lopen dan was het minder eng, vond zij. Nou ik blijf het griezels vinden hoor, bah!!!
Aan het eind van het weggetje mocht ik weer kiezen, je kan 3 kanten op en ik koos voor links.......... ja ik dacht dan ga ik daarna gelijk weer links, fietspad af en terug naar me vent. En weer had ze me door grrrr. Nou toen we een stukje verder de drukke weg over waren gestoken gingen we rechts een paadje in.Horen we ineens een hoop herrie achter ons en komen er een aantal van die metalen gevallen aan, die horen daar helemaal niet :n Maar volgens Clau waren dat auto's die daar wel konden rijden, jaja met de rijkunsten van Clau kan alles geloof ik, gaan ze toch echt vlak langs me heen, het is maar goed dat ik zo koel in me hoofdje ben.

Verderop staat er toch iets raars joh, het leek wel licht te geven, echt eng. Was volgens Clau een meneer die het verkeer moest regelen pffff heb ik echt niet nodig hoor. Gaat ze nog bij die lichtgevende vent stilstaan ook om te vragen of er toevallig fietsers aankomen, alsof ik me daar wat van aantrek. Toen hoorde ik die lichtgevende ineens zeggen dat er geschoten ging worden iellllll ik ben dan wel bomproof, maar had geen zin om kogels te gaan ontwijken. Maar Clau stelde me gerust we gingen de andere kant op, ja die had ook geen zin in gaatjes in haar lijf denk ik. Raar volk hier hoor, gaan ze een feestje geven waar ze gaan schieten :?

Gelukkig kwamen we daarna geen rare dingen meer tegen, ook al deed ik tijdens een drafje wel net alsof ik een plantje in een weiland eng vond O:)

Toen kwamen we bij een berg die we af moesten en ik wilde lekker doorlopen, ja bergje af en ik ben bijna thuis en thuis betekend eten. Krijgt ze het ineens in haar hoofd om foto's te gaan maken voor jullie van de omgeving. Pfff moet ik daar stil gaan staan en dat wilde ik niet, maar goed het is ook wel weer fijn dat jullie die foto's zijn, dan zien jullie wat een hoge bergjes ik op en af moet.

Het laatste stukje hebben we berm naast een fietspad en als er geen fietsers aankomen dan mag ik altijd gas geven tot de wei van Clau, yeahhhhhh ik had mazzel, dus heb even mijn turbo aangezet.

Ik vond het best gezellig hoor, vind ik altijd, maar dat moet je niet doorvertellen :x , het hoort nou eenmaal bij mijn imago dat ik een beetje dwars wil zijn. In de wei kreeg ik lekker een bak eten en een berg hooi, eigenlijk heb ik het best goed en weet je wat Clau zei? Dat ik haar van haar boze bui had afgeholpen, nou ben ik best wel een beetje trots op mezelf
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Re: heb ik dat mens toch geholpen

Bericht door kristelhans » zo 20 sep 2009, 19:39

Klinkt als een lekker ritje..had je foto's ook gezien..mooi daar joh! Beer doet de groeten en vraagt of ze een keer samen kunnen hobbelen als hij wat meer puf heeft!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 20:13

ja zeker, als je je E rijbewijs hebt kom je maar gauw eens deze kant op, dan laat Vera of Exel hem wel de omgeving zien :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 21 sep 2009, 17:54

toch bevorderd tot zieleknijper.
Paarden geven zo'n goed gevoel. knap je zo erg van op. Super dat het jou zo geholpen heeft
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 21 sep 2009, 20:24

ja geen betere therapie dan de aanwezigheid van een fjord :D

Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 22 sep 2009, 06:23

hiiiiiiiiii, weet je zeker dat die lichtgevende vent geen Ufo was?
Bij ons in de buurt heb je die dingen ook, raar joh, ondertussen vind ik ze redelijk gewoon.
In tegenstelling tot een prullebak, stel je voor dat ze mij erin weg gooien?!!!!
Wij paarden therapeuten zijn ook goed in alles en worden ook zodanig gebruikt.
Jij als zakdoek, ik als pleister.
Wij beige pluche pluizebollen zijn eigenlijk te goed voor deze wereld, gelukkig
herinneren onze baasjes zich dat af en toe en levert dat een appeltje of borstelbeurt op.
En weet je, dat snuitwaaien over de landerijen is best leuk, ga jij ook wel tof vinden,
lekker op stap met je baas. Altijd beter dan baktuffen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 22 sep 2009, 08:05

Dat baktuffen heb ik dat mens van mij wel afgeleerd, gewoon een paar keer een goeie rodeo weggeven in de bak en ze zijn genezen }-)

Ik mag lekker altijd buiten uitwaaien gelukkig, Exel is nu elke keer de pineut om te baktuffen, maar heb hem al verteld hoe hij er vanaf kan komen en dat doet hij nu ook elke keer :))

Alleen hoorde ik laatst alarmerende berichten dat er toch weer lessen gaan komen en dan wil ze toch mij weer een keer meenemen, zal voor de tijd mijn bilspieren nog even goed trainen, kan ik lekker hoog bokken in die bak als we gaan galopperen :P

silvericathy

Bericht door silvericathy » wo 23 sep 2009, 17:03

dan hoop ik maar dat je het niet bij mij doet hoor vera..als ik proefjes met je wil gaan rijden in de bak, als het mag van jean..buiten gaat zo moeilijk in het bos := proefjes opvoeren :)
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » do 24 sep 2009, 14:25

Helpt hij je gelukkig toch wel aan een goede bui :Y)
Plaats reactie