Het makkelijkste paard van stal

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Het makkelijkste paard van stal

Bericht door Annemarie » ma 07 sep 2009, 10:47

is Nis haha :D .

Gister met een vriendin wezen rijden. Normaal rijden we elkaar tegemoet, zij en paard wonen 1 dorp verderop, dan rijden we een rondje bos en splitsen we weer. Maar er was weeeeeer wat te doen in Eext dus Nis maar in de trailer gepropt en naar haar toe gegaan. Nou hebben zij een boerderij met melkvee. En ik kan me nog goed heugen hoe ik met Nis de eerste paar keer op buitenrit langs een wei koeien ging. Mijn Fjord kent al heeeel lang passage hoor O:) . Tegenwoordig gaat dat wel goed hoor, maar goed. Bij het afladen kwam Nis de trailer af en sprong naar links, rechts was een wei vol heul nieuwsgierige kalfjes en de trailer stond er pal naast. Echt grappig, maar ik was voorbereid hehe :)ddd .

Maar goed eens gezien is het OK. Daarna opzadelen. Nis aan de box geknoopt in de kalverschuur met de bozen van 2 bullen achter je. En die ene is GROOT B-) En... ze was heel rustig. Nou was haar rijmaatje daar ook en die woont dus tussen de koeien en kon Nis influisteren dat dit pas de probleme was.

Gingen we weg, kalveren racen in de wei. Nis had toen zoiets van ehm moet dat? Dribbel de dribbel.

Toen we terug waren ging haar rijmaatje in de wei. Ik dacht ben benieuwd of Nis ff alleen in de box wil staan bij de koeien. Ok , de kalfjes en bullen staan wat meters weg in hun eigen hokken, maar toch. Maar wat hooi doet wonderen. Als Nis te eten heeft is het echt heeeel gauw goed :Y) . En dus heeft mijn dappere pony een half uurtje alleen bij de koeien gestaan terwijl wij theedronken.

Daarna paard opgevist en naar huis getuft. Wat een braverd is het toch. Als ik dit uitstapje nog een paar keer doe is ze vast helemaal koe-proof haha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sjolvir

Re: Het makkelijkste paard van stal

Bericht door Sjolvir » ma 07 sep 2009, 11:05

Geef een fjord eten en ze vergeten wat er om ze heen gebeurt..
Zeker na een buitenrit zijn er belangrijkere zaken dan koeien, kalfjes en bullen....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » ma 07 sep 2009, 16:54

Haha handig kan dat beetje hooi toch af en toe zijn :=
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 sep 2009, 19:38

Klinkt gezellig..wat dat toch is met die koeien altijd..tis een wederzijdse fascinatie...
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 sep 2009, 19:49

he kan je Vera die training ook niet eens geven, die is bomproof, behalve koe-proef :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 08 sep 2009, 08:19

kristelhans schreef:Klinkt gezellig..wat dat toch is met die koeien altijd..tis een wederzijdse fascinatie...
Geen idee wat dat is met paarden en koeien. Maar paarden kunnen sowieso af en toe gek reageren op andere beesten. Nis stond eerst in Anderen en toen reed ik vaak bij Mirjam's (mirretje) huis langs. Altijd loeren en blazen naar de heg. Na een hele tijd kwam ik erachter dat er kippen achter liepen 8)7 . Was mij nooit opgevallen.
En met de paardrijvierdaagse reden we in een bosje en daar hing een enorme zwijnenlucht. Geen zwijn te bekennen natuurlijk maar de paarden loerden alsof er een tijger uit het bos zou kunnen komen >;) . Heel gek.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 sep 2009, 09:12

En wat dacht je van schapen, die kunnen ook heul eng zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 08 sep 2009, 09:15

Anita45 schreef:En wat dacht je van schapen, die kunnen ook heul eng zijn.
Ja idd, de eerste keer door de kudde op het Balloerveld ging ook wat eeeh apart zullen we maar zeggen 8-) . Maar daarna was het ook meteen goed. Nu zijn zelfs huppende schapen door het struikgewas goed te doen. Ja je komt wat tegen met de paardijvierdaagse :)) .
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 sep 2009, 17:11

grootste schrikreactie heb ik met Exel meegemaakt met een ezel, dat schijnen paarden toch ook wel enge wezens te vinden, zeker als ze gaan balken 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 08 sep 2009, 19:10

dat balken klinkt dan ook echt nergens naar...
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 08 sep 2009, 20:36

Ziggy schreef:grootste schrikreactie heb ik met Exel meegemaakt met een ezel, dat schijnen paarden toch ook wel enge wezens te vinden, zeker als ze gaan balken 8)7
Klinkt saai maar dat heb ik ook al meegemaakt haha. En niet alleen Nis schrok, ik schrok me ook te pletter, had ook nog nooit een ezel horen balken. Dat beest pompte zich eerste helemaal op en toen ging ie balken joh wooow wat een geluid :o := . Na tijd ging het altijd lastig langs deze ezel, tot er twee ezels kwamen die hun muil hielden hihi.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 sep 2009, 20:39

ja wat een geluid komt daaruit he? Als we langs dat stukje komen loopt Exel nog steeds helemaal scheef te kijken of dat en beest daar weer staat :=

Plaats reactie