Dit keer had ie alle draden gesloopt i.p.v. netjes los gewipt... gelukkig had ik extra draden van de sluis naar de stal dichtgedaan zodat, in het ergste geval, Beer niet de weg op kon... Dat 'ergste' geval werd dus waarheid...Bleek ie gisteren een feestje te hebben gehad op stal..hij had een dichte kruiwagen met brokken gevonden en daar was hij op één of andere manier toch ingekomen... Alle andere paarden hadden dit ook door dus die hadden een vreetfestijn dankzij Beer.. Één paard was zo vol dat ie uit zichzelf in de stal was gaan staan (met de deur open)..Ze zijn allemaal in de gaten gehouden door de stalbaas maar niemand had buikpijn gekregen.. Leuk detail..Beer was zelf in zijn uppie naar Het Grote Groene Buurweiland gegaan terwijl de rest bleef schransen in de stal...3 x raden hoe..ook onder een draadje door..
Ik schaamde me bijna toen ik vandaag op stal kwam maar daar vonden ze het geen probleem..Het is een fase..zei de stalbaas..gaan ze allemaal doorheen hier

Morgen gaan ze de plastic paaltjes die Het Grote Groene Buurweiland scheiden van Beers land vervangen door houten palen met stabielere bedrading en er komt een extra stroomkastje bij..Ook komt er bij de ingang, in de sluis een stalen hek i.p.v het draad dat er nu hangt..knappe fjord die dat open krijgt! (niet te hard zeggen

Ohja, we hebben vandaag ook ons eerste buitenritje gemaakt met een volleerde bosfjord als gezelschap. Helaas begon het mega hard te onweren en te regenen en de andere fjord is heel erg bang voor onweer dus waren we naar 15 minuten terug op stal..maar het was het heerlijkste kwartier ooit!
Ik heb wel een beetje een indruk kunnen krijgen van hoe Beer buiten is..hij had wel wat dribbelneigingen maar dat was ook omdat het hard begon te waaien en het begon te rommelen en ik toch wel een beeeeeetje gespannen was..maaaaarr, daar staat tegenover dat hij met een ophouding van mijn hand, een hoooo van mijn stem een aai over zijn bol zo weer terug te nemen was...
Volgende week doen we het over..het was wel een goede leerschool op zich..voor het eerst op het erf opstijgen i.p.v. in de bak en meteen naar buiten..ik dacht; we gaan ook maar het diepe in..niks eerst de bak in, gewoon meteen het zandpad op! Ondanks dat het heel kort was, ben ik toch blij dit te hebben gedaan..ik denk echt dat Beer het superleuk vond..oortjes als een ezel naar voren geprikt en een blije, klapperende hanglip..hihi..das het enige nadeel van bitloos rijden..zijn lip wordt er niet charmanter op! Na dit avontuur heeft ie wel 400 keer gebriest..alsof ie de marathon had gelopen haha.. wat een SCHAT!