schriktraining
- sweetwendy
schriktraining
Ik wil weleens een schriktraining met daisy gaan doen. Er is hier in de buurt iemand die dat doet, namelijk janet bos. Nu heb ik aan jullie een paar vraagjes.
Heb je weleens een schriktraining gedaan? Zo ja, heb jij en je paardje er veel baat bij gehad? Bij welke leeftijd is het beste om dit te gaan doen?
Heb je weleens een schriktraining gedaan? Zo ja, heb jij en je paardje er veel baat bij gehad? Bij welke leeftijd is het beste om dit te gaan doen?
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Re: schriktraining
Ja wij hebben het met Tjo en Cadiz gedaan. Leeftijd maakt eigenlijk niks uit is voor alle leeftijden leerzaam.
- Cindy+Uniek
hangt er ook een beetje vanaf hoe ver je al bent met africhting/opvoeding
dj loopt alleen nog maar los in zijn stal/paddock/wei en neem ik nooit mee aan het halster of ergens naar toe, die zou ik dus ook niet nu al mee nemen naar een schriktraining, dan wil ik hem eerst meer in handen gehad hebben
cherry daar en tegen is ook 2, maar zo mak als een lammetje, makkelijke lieve merrie, heel braaf met buiten wandelen, nergens bang voor enzo, die zou ik dus wel weer zo mee nemen
dj loopt alleen nog maar los in zijn stal/paddock/wei en neem ik nooit mee aan het halster of ergens naar toe, die zou ik dus ook niet nu al mee nemen naar een schriktraining, dan wil ik hem eerst meer in handen gehad hebben
cherry daar en tegen is ook 2, maar zo mak als een lammetje, makkelijke lieve merrie, heel braaf met buiten wandelen, nergens bang voor enzo, die zou ik dus wel weer zo mee nemen

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- kristelhans
Al je je paardje 'handmak' hebt zou je thuis eerst eens aan de gang kunnen..als ie heel jong is dan..
Ik neem ook paraplu's, kliko's, landbouwplastic en van van alles en nog wat mee..dat kun je alvast oefenen..overal overheen laten lopen en omheen en alles laten ritselen..maar dan heb je denk ik wel wat basis nodig en vooral het vertrouwen van je dier. Officiële schriktraining gaat wel wat verder..rookbommen, poortjes met slierten en weet ik wat allemaal..lijkt me heeeeell leuk en leerzaam!
Succes!
Ik neem ook paraplu's, kliko's, landbouwplastic en van van alles en nog wat mee..dat kun je alvast oefenen..overal overheen laten lopen en omheen en alles laten ritselen..maar dan heb je denk ik wel wat basis nodig en vooral het vertrouwen van je dier. Officiële schriktraining gaat wel wat verder..rookbommen, poortjes met slierten en weet ik wat allemaal..lijkt me heeeeell leuk en leerzaam!
Succes!
- sweetwendy
ik wandel vaak met daisy, dus ze is wel handmak en verkeersmak alleen ze is erg op haar hoede altijd en kijkt altijd nerveus rond. Ik heb al eens een paraplu aan haar laten zien en een skippybal. Ze stond erbij en keek ernaar hihi helemaal niet eng
Dus vandaar wil ik wel eens naar zo'n training met haar..even iets meer en kijken hoe ze het dan doet.
Ik weet niet of iemand hier janet bos kent. Maar ik wil dan 3 dagen trainen met haar; 1 dag grondwerk, 1 dag paardentaal en 1 dag schrikparcours.
Kijk anders even op haar site! http://www.incontactmet-paarden.nl/

Ik weet niet of iemand hier janet bos kent. Maar ik wil dan 3 dagen trainen met haar; 1 dag grondwerk, 1 dag paardentaal en 1 dag schrikparcours.
Kijk anders even op haar site! http://www.incontactmet-paarden.nl/
3 dagen is dan wel weer erg veel achter elkaar. Ze moeten het ook kunnen verwerken natuurlijk.
- sweetwendy
dat is voor mij wat te ver. Heb namelijk geen auto of trailer o.i.d. En moet dan altijd iemand vragen. En hoe verder het is, hoe duurder het is
.
Die 3 dagen van Janet bos lijkt me wel erg leerzaam en ik denk dat het wel mee valt kwa verwerken enzo. Want je doet ook paardentaal en grondwerk, grondwerk doe ik ook al met haar. Dus denk wel dat ze dit aankan.

Die 3 dagen van Janet bos lijkt me wel erg leerzaam en ik denk dat het wel mee valt kwa verwerken enzo. Want je doet ook paardentaal en grondwerk, grondwerk doe ik ook al met haar. Dus denk wel dat ze dit aankan.
ik weet dat de balingehof ook door het land gaat met schrik en obstakel training. dan kan je ze op je eigen stal laten komen en met een groepje de training volgen.
---
- sweetwendy
oke bedankt
Ik kan dan wel even contact op nemen