Bijrijdster.
Bijrijdster.
Het gaat de laatste tijd allemaal niet zoals ik het wil. Mijn lichaam is weer eens hefig in protest gekomen en dat zijn altijd de momenten van overpeinzingen.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen bijrijdster meer wilde, geef mijn paarden niet graag uit handen, beetje egoïstisch, maar zo liggen de zaken..
Nu werden ze allemaal weer eens wat dikker en ik moest het maar met lede ogen aanzien omdat ik niets kon.
Nu had destijds een kennis van mijn moeder, meid van 20/21 jaar, mij al eens aangeboden om met Bente te helpen. Aardige meid, maar stond er toen nog niet voor open.
Dus ik laatst mijn moeder maar eens gevraagd of ze eens wilde vragen of ze nog zin en tijd had.
Zin had ze wel, tijd wat minder, maar ze wilde best Tea komen rijden, 1 of 2 keer in de week.
Gisteravond zou ze langskomen, even proberen, ik even uitleggen hoe en wat.
Ze heeft Tea even gereden, dat deed ze heel vriendelijk en makkelijk. Zag er fijn uit.
Helaas begon het toen net te onweren en te regenen.. Natuurlijk, 4 weken geen regen en dan sta je met een nieuwe bijrijder in het weiland krijg je dit, hihi..
Maar goed, ze vond Tea leuk en wilde haar best wel gaan rijden.
Ze is net verhuist/gaat verhuizen naar een naastgelegen dorp, dus lekker dichtbij.
Ze gaat ook helpen met het alvast wat ABOP klaarmaken van Tea, voor ze naar Bart gaat. Dat is ook makkelijker samen.
Tea komt wat meer in conditie, krijgt alvast wat meer souplesse, lengtebuiging e.d.
Is allemaal mooi meegenomen.
Ik heb ook gezegd dat ze Jeskim wel mocht meenemen voor een buitenrit, als ze zin heeft..
Ook leek het haar best leuk om met Tea te gaan springen, ik doe dat nooit, want ik vind dat eng, maar geloof dat Tea dat ook nog wel een keer leuk vindt..
Heb er wel een goed gevoel bij!!
Hopelijk pakt het goed uit!!
Ik heb altijd gezegd dat ik geen bijrijdster meer wilde, geef mijn paarden niet graag uit handen, beetje egoïstisch, maar zo liggen de zaken..
Nu werden ze allemaal weer eens wat dikker en ik moest het maar met lede ogen aanzien omdat ik niets kon.
Nu had destijds een kennis van mijn moeder, meid van 20/21 jaar, mij al eens aangeboden om met Bente te helpen. Aardige meid, maar stond er toen nog niet voor open.
Dus ik laatst mijn moeder maar eens gevraagd of ze eens wilde vragen of ze nog zin en tijd had.
Zin had ze wel, tijd wat minder, maar ze wilde best Tea komen rijden, 1 of 2 keer in de week.
Gisteravond zou ze langskomen, even proberen, ik even uitleggen hoe en wat.
Ze heeft Tea even gereden, dat deed ze heel vriendelijk en makkelijk. Zag er fijn uit.
Helaas begon het toen net te onweren en te regenen.. Natuurlijk, 4 weken geen regen en dan sta je met een nieuwe bijrijder in het weiland krijg je dit, hihi..
Maar goed, ze vond Tea leuk en wilde haar best wel gaan rijden.
Ze is net verhuist/gaat verhuizen naar een naastgelegen dorp, dus lekker dichtbij.
Ze gaat ook helpen met het alvast wat ABOP klaarmaken van Tea, voor ze naar Bart gaat. Dat is ook makkelijker samen.
Tea komt wat meer in conditie, krijgt alvast wat meer souplesse, lengtebuiging e.d.
Is allemaal mooi meegenomen.
Ik heb ook gezegd dat ze Jeskim wel mocht meenemen voor een buitenrit, als ze zin heeft..
Ook leek het haar best leuk om met Tea te gaan springen, ik doe dat nooit, want ik vind dat eng, maar geloof dat Tea dat ook nog wel een keer leuk vindt..
Heb er wel een goed gevoel bij!!
Hopelijk pakt het goed uit!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Bijrijdster.
Klinkt goed Es, hoop voor je dat het goed uitpakt.
Klinkt inderdaad best goed.
Zelf heb ik vorig jaar maar weer de stap genomen voor een bijrijdster
3jr. geleden had ik iemand waar mee ik heel erg goed door 1 deur kon
maar helaas voor mij,heeft ze zelf een paard gekocht.
Nu een veel jonger iemand maar moet zeggen
Het blijft toch altijd een raar en eng idee dat ze op je fjordje er van door gaan
en er mee werken.
Zelf heb ik vorig jaar maar weer de stap genomen voor een bijrijdster
3jr. geleden had ik iemand waar mee ik heel erg goed door 1 deur kon
maar helaas voor mij,heeft ze zelf een paard gekocht.
Nu een veel jonger iemand maar moet zeggen
Het blijft toch altijd een raar en eng idee dat ze op je fjordje er van door gaan
en er mee werken.
Save a Horse,Ride a Cowboy
Filou x Salento= Kai
Filou x Salento= Kai
Nou es klinkt veelbelovend. Hoop dat het ook zo goed blijft gaan! Super voor jou een beetje hulp en nog eens gezelschap ook!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Hé wat leuk Es, ik heb jarenlang bijrijdsters gehad en mij is het altijd goed bevallen. Kun je ook een keer samen wat ondernemen, toch?
Nou Es, dit zou toch hardstikke mooi zijn als het zo blijft uitpakken!! Kunnen jullie ook zelfs samen eens op stap met de dames, past Flower op Fjella (of andersom)...lekker buitenritje (halverwege wisselen en je hebt beide gereden
).

Geluk is de vrucht van intens werk
Klinkt helemaal goed Es. Nu hopen dat het ook zo goed blijft gaan. Is altijd moeilijk dat bijrijders verhaal.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Klikt goed hoor!
Hopelijk blijft het bevallen en hebben jullie veel plezier samen.
Hopelijk blijft het bevallen en hebben jullie veel plezier samen.

- Bernadet_Bo
Klinkt goed!
Veel plezier.
Veel plezier.
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Het klink goed Esther! Ik hoop dat het jullie beide blijft bevallen!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Wat fijn zeg. Het is ook altijd lastig om een goede bijrijdster te vinden hoor.
Op mijn vorige vorige stal had ik ook een bijrijdster, een vrouw van 34 en die was zo geweldig met Danc!
Hopen dat het klikt....jammer voor jouw fjordjes, het is gedaan met het luiere leven haha
Op mijn vorige vorige stal had ik ook een bijrijdster, een vrouw van 34 en die was zo geweldig met Danc!
Hopen dat het klikt....jammer voor jouw fjordjes, het is gedaan met het luiere leven haha

Dat stelde zij ook al voor, ook zodat Tea wat meer vertrouwen buiten krijgt..Bella schreef:Nou Es, dit zou toch hardstikke mooi zijn als het zo blijft uitpakken!! Kunnen jullie ook zelfs samen eens op stap met de dames, past Flower op Fjella (of andersom)...lekker buitenritje (halverwege wisselen en je hebt beide gereden).
En hier eens heen, daar eens heen, misschien een keer picknicken met de wagen. Al een hoop plannen.. Maar ze kan nu nog niet zo vaak waarschijnlijk, ze is aan het verbouwen en verhuizen, hihi..
Als Jeskim maar niet naar Tea gaat lopen meppen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dat lijkt me een goed oplossing, heel vroeger dat ik nog alleen Justin had, wilde ik ook alles alleen maar zelf doen. Vandaag de dag met 5 paarden en een zoontje kan ik niet zonder verzorgsters.
En eigenlijk is het heel gezellig, lekker samen alles doen! Als je maar goede afsrpaken maakt, wat je wel en niet goed vind!
Enne, ik durf ook niet te springen hoor, Ewald en Eachann zullen alleen voor het modelschap moeten springen, maar niet met mij. Haha, dat willen de verzorgers wel voor me doen
.
En eigenlijk is het heel gezellig, lekker samen alles doen! Als je maar goede afsrpaken maakt, wat je wel en niet goed vind!
Enne, ik durf ook niet te springen hoor, Ewald en Eachann zullen alleen voor het modelschap moeten springen, maar niet met mij. Haha, dat willen de verzorgers wel voor me doen

Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Je hoeft niet eens voor het modelschap te springen, je kan toch ook een trek of was het nou een menproef doen?
Maar wel super van die ritjes samen...
Maar wel super van die ritjes samen...

He je had het er al over. Nou mooi dat het ook goed gegaan is met het proberen. Zou idd wel een super oplossing zijn! Kunnen jullie straks lekker samen..
Oh en springen met Tea kan makkelijk hoor....die gaat er wel overheen, al is het dan niet super lichtvoetig maar er overheen gaat ze.
@ Roos: Tea heeft al een A op de zadelproef hoor.... haha, die is ook al Ster merrie.
Esther wil haar graag Prestatie hebben, en vorig jaar is ze voor zowel men als trekproef gegaan maar dat ging niet helemaal goed.
Dus dit jaar komt de 2e poging.
Oh en springen met Tea kan makkelijk hoor....die gaat er wel overheen, al is het dan niet super lichtvoetig maar er overheen gaat ze.

@ Roos: Tea heeft al een A op de zadelproef hoor.... haha, die is ook al Ster merrie.

Esther wil haar graag Prestatie hebben, en vorig jaar is ze voor zowel men als trekproef gegaan maar dat ging niet helemaal goed.
Dus dit jaar komt de 2e poging.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
@Janna; Ik bedoelde mijn opmerking voor Djenga101, niet voor Esther 

@ Roos: Oh haha. Dan heb ik niets gezegd. 

Giel
Norvyn
Norvyn
Maakt niet uit hoor..ik was ook gewoon niet duidelijk genoeg 

Klinkt goed Es, zou voor jou wel wat rust brengen en dat kun je wel gebruiken als ik het allemaal zo lees. Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

nou precies en dat is nog gezellig ookNaisven schreef:Hé wat leuk Es, ik heb jarenlang bijrijdsters gehad en mij is het altijd goed bevallen. Kun je ook een keer samen wat ondernemen, toch?

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift