hellup vraagjes over de keuring
hellup vraagjes over de keuring
ik had de boekjes van mijn paardjes opgestuurd naar van Bon ivm die inlegvellen. Nou belde van Bon vanmorgen en ik moet met Exel naar de keuring in Sevenum komen, zodat hij hem in het hulpboek op kan nemen. Alleen nou rijzen er ineens een aantal vragen bij mij.
1. wat doe ik met zijn manen? (nee afknippen is geen optie) Laat ik ze los of ga ik ze vlechten?
2. wat moet ik precies oefenen met hem? dat ie netjes meestapt en draaft dat weet ik, maar ze moeten toch ook vierkant presenteren voor de jury?
3. Is er hier toevallig iemand uit de regio zuid limburg die er ook naartoe gaat en een plekje in de trailer vrij heeft? Ik heb geen trailer en mijn auto geen trekhaak en al zou mijn auto een trekhaak hebben, dan nog mag ik er geen trailer achterhangen.
1. wat doe ik met zijn manen? (nee afknippen is geen optie) Laat ik ze los of ga ik ze vlechten?
2. wat moet ik precies oefenen met hem? dat ie netjes meestapt en draaft dat weet ik, maar ze moeten toch ook vierkant presenteren voor de jury?
3. Is er hier toevallig iemand uit de regio zuid limburg die er ook naartoe gaat en een plekje in de trailer vrij heeft? Ik heb geen trailer en mijn auto geen trekhaak en al zou mijn auto een trekhaak hebben, dan nog mag ik er geen trailer achterhangen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

-
Re: hellup vraagjes over de keuring
1.Ik zou de manen gewoon netjes kammen. Ik heb ze nog niet gezien, dat ze gevlochten hadden.
2. het stilstaan is erg belangrijk! Als je je paard opstelt voor de jury, moeten de benen die het verste van de jury afstaan onder het paard staan. Deze moeten dus het dichtste naar elkaar toe staan. Als de jury zegt, dat je weg mag stappen, stap je recht van de jury weg. Je loopt in een driehoek. Als je de eerste bocht voorbij bent, draaf je rustig aan weg, volgende hoekje om en dan weer recht op de jury afgaan. Je kan achter de jury om draven en hem dan weer opstellen voor de jury. Nu laat je alleen de andere kant zien. Dus stond hij eerst met zijn hoofd links, moet je hem nu op stellen, dat zijn hoofd rechts is.
3. Daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Wij zijn daar ook op de keuring met Evita. Mocht je hulp nodig hebben of vragen, mag je ze gewoon stellen hoor. Je kunt Leo herkennen, doordat hij buiten de ring vaak een zwarte cowboyhoed op heeft. Ik ben een klein propje mens met half lang haar.
2. het stilstaan is erg belangrijk! Als je je paard opstelt voor de jury, moeten de benen die het verste van de jury afstaan onder het paard staan. Deze moeten dus het dichtste naar elkaar toe staan. Als de jury zegt, dat je weg mag stappen, stap je recht van de jury weg. Je loopt in een driehoek. Als je de eerste bocht voorbij bent, draaf je rustig aan weg, volgende hoekje om en dan weer recht op de jury afgaan. Je kan achter de jury om draven en hem dan weer opstellen voor de jury. Nu laat je alleen de andere kant zien. Dus stond hij eerst met zijn hoofd links, moet je hem nu op stellen, dat zijn hoofd rechts is.
3. Daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Wij zijn daar ook op de keuring met Evita. Mocht je hulp nodig hebben of vragen, mag je ze gewoon stellen hoor. Je kunt Leo herkennen, doordat hij buiten de ring vaak een zwarte cowboyhoed op heeft. Ik ben een klein propje mens met half lang haar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Manen lekker insmeren met cowboy magic (of die roze Guhl smurrie) en goed doorkammen (evenals de staart). Zorg dat ze netjes bijgepunt zijn van onder en dat er geen pieken hangen. Als het kan alles netjes naar 1 kant laten hangen (en anders doet Got2B geel bikkelhard bij de aanzet ook wonderen
)
De rest heeft Suus al keurig uitgelegd, gewoon even spieken bij de rubrieken voor je.
Excel moet lekker ruim mee kunnen stappen en draven, niet hard maar wel ruim en in takt. Oefen het wegdraven dat dat in balans en rustig gaat, evenals de overgangen terug.
puntje 3 kan ik je ook niet mee helpen helaas.

De rest heeft Suus al keurig uitgelegd, gewoon even spieken bij de rubrieken voor je.
Excel moet lekker ruim mee kunnen stappen en draven, niet hard maar wel ruim en in takt. Oefen het wegdraven dat dat in balans en rustig gaat, evenals de overgangen terug.
puntje 3 kan ik je ook niet mee helpen helaas.
ik spuit meestal van dat equishine in zijn manen en staart, maar is dat cowboy magic dan nog beter? en puntjes vraag ik wel ff aan Anja, die heeft dat bij Pjaf ook altijd gedaan 
@Suzanne: ik ben dus herkenbaar aan dat langharige tuig hahahaha

@Suzanne: ik ben dus herkenbaar aan dat langharige tuig hahahaha

Hoi,
Ik ben wel van het zuiden, maar heb een 1,5 paards trailer tot beschikking... Veel succes!
Groetjes,
Desiree
Ik ben wel van het zuiden, maar heb een 1,5 paards trailer tot beschikking... Veel succes!
Groetjes,
Desiree
En als ik een 2 paards trailer zou kunnen regelen, zou jij dan willen rijden?Balou schreef:Hoi,
Groetjes,
Desiree

Hebben de trailer al met auto geregeld en al vastgelegd. En met onze planning (lees: ouders van mij) gaat dit erg lastig aangezien die halverwege wonen en wij daar op de terugweg nog naartoe gaan.
ja helaas dan houdt het op, ik ga verder zoeken

Exel is een ruintje toch?
Dan heb je sowieso nog een paar rubrieken voor je voordat je aan de beurt bent.
Je kunt op de keuring ook altijd mensen aanschieten om te vragen en ik zie Leo van Suzanne ook regelmatig voorbij vliegen met
een fjord, dus misschien zou die hem wel voor willen brengen zelfs?
Je kunt zowieso mij makkelijk herkennen (ringmeester, waarschijnlijk de enige, maar zeker de enige vrouw) en dan stuur ik je wel rond om andere mensen te vinden. Oefen vooral het stilstaan voor de jury, wat Suzanne ook al zegt. En het gehoorzaam meelopen en draven vind ik zelf ook wel erg prettig. dat hij gemakkelijk start met draven zodat je tijd genoeg hebt om te laten zien wat hij kan.
Dan heb je sowieso nog een paar rubrieken voor je voordat je aan de beurt bent.
Je kunt op de keuring ook altijd mensen aanschieten om te vragen en ik zie Leo van Suzanne ook regelmatig voorbij vliegen met
een fjord, dus misschien zou die hem wel voor willen brengen zelfs?
Je kunt zowieso mij makkelijk herkennen (ringmeester, waarschijnlijk de enige, maar zeker de enige vrouw) en dan stuur ik je wel rond om andere mensen te vinden. Oefen vooral het stilstaan voor de jury, wat Suzanne ook al zegt. En het gehoorzaam meelopen en draven vind ik zelf ook wel erg prettig. dat hij gemakkelijk start met draven zodat je tijd genoeg hebt om te laten zien wat hij kan.
mmm ik denk dat ik Suzanne en Leo eens heel lief aan ga kijken 

-
Gezien je een bijschrijver bent, zou je misschien het stamboek kunnen bellen of ze nog meer inschrijvingen hebben voor te carpoolen. In het boekje van dit jar stond ook iets over de catalogus en samenrijden.Ziggy schreef:ja helaas dan houdt het op, ik ga verder zoeken
Dus je kunt het misschien ook via die weg proberen

he dat is een goeie tip Yvetten
Dankjewel alvast, kan het altijd proberen