Zonder mijn vriend..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
*_Liisa

Zonder mijn vriend..

Bericht door *_Liisa » do 16 apr 2009, 17:03

Kon ik niet :n ...

Ik had tegen de eigenaresse gezegt dat ik ging stoppen met leasen, omdat ik vond dat zij en ik te veel verschillende ideeen hadden.
Ik betaalde teveel en kreeg er te weinig voor terug. Ik zou moon ontzettend gaan missen maar het was beter zo. Ik zou mijn eigen paardje krijgen na de zomer en zou dan sowiso moeten stoppen. De laatste dag was aangebroken en ik ging al met pijn in mn buik naar mijn vriendje toe. We hadden een heerlijke dag samen en het was prachtig weer. Ik zette hem terug in stal en nam afscheid van hem wat uiteraard niet zonder waterovervloed ging. Na tienduizend dikke knuffels liet ik hem dan toch eindelijk los. En alsof hij aanvoelde dat ik nooit meer terug zou komen begon hij heel histirisch te hinneken. Ik met een brok in mn keel (en stiekem wat tranen over mijn wangen) dacht gewoon doorlopen, toen ik de stal uitliep begon hij toch echt zn stal af te breken en ging bijna door zij staldeur heen. Op weg naar mijn fiets hoorde ik hem nog steeds heel zielig doen en kwam ik daar plotsklaps zn eigenaresse tegen! Ze zei dat ze naar stal was gekomen om te kijken of het echt niet meer te redden viel. Ze vond dat moon er erg van opgeknapt was dat ik me met hem was gaan bemoeien. We hebben lang zitten praten en ik heb zo mijn eisen gesteld. Ik mag hem nu dingen gaan leren en wedstrijden met hem gaan rijden, waar ik echt super veel zin in heb! Ook ga ik na de zomer les met hem nemen zodat we nog veel van elkaar kunnen leren! Mijn grootste verlangen was normaal met hem buiten kunnen rijden (dat heeft hij al ongeveer 7 a 8 jaar niet meer gedaan) zonder dat hij aan de kletter gaat of met 4 benen de lucht in springt, want ja dames (en een enkele heer) dat kan mijn gele rakker. Nu ben ik begonnen met oefenen en het vergaat ons super! Hij is nog steeds erg van zijn kont in de lucht gooien en zijn eigen zin doordrammen, wat erg vervelend is aangezien hij sterker is haha, maar we komen er wel en gaan met grote sprongen vooruit. Ook een leuk nieuwtje is, dat als hij verkocht word ik hem mag hebben. Wat er misschien wel aan zit te komen aangezien de eigenaressen ziek is, wat uiteraard niet de juiste reden is om je droompaardje te krijgen. Ik hoop daarom in iedergeval dat de situatie nog lang kan blijven zo als hij nu is want ik zit weer helemaal op mijn plekje :D! Nou dit was dan weer mijn verhaaltje van waar ik al die tijd heb uitgehangen :P! En ojah toen ik daarna de stal weer inkwam was hij metteen stil die gek := !

Groetjes Lisa & Moon!

AfbeeldingAfbeelding
:L Roeltje :L <..> :L Moon :L
Thessa Keizer

Re: Zonder mijn vriend..

Bericht door Thessa Keizer » do 16 apr 2009, 17:10

Nou meid, helemaal super dan toch!
Hartstikke fijn voor jullie, geniet maar lekker van elkaar!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Lisa

Bericht door Lisa » do 16 apr 2009, 17:16

Top!! Wat fijn, dat gaat vast goed komen met jullie!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 16 apr 2009, 17:19

eind goed al goed! hopelijk dat zijn eigenaresse (die ziek is?) nog lang van haar paardje kan meegenieten.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
*_Liisa

Bericht door *_Liisa » do 16 apr 2009, 17:23

Jah ik ben echt blij en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden van onze avondturen en acties :P! Jah de eigenaresse heeft autisme wel een lichte vorm, maar ze red het nu al niet meer om in haar 1tje voor hem te zorgen omdat hij heel erg veel energie vraagt (omdat hij ook zo sterk en eigenwijs is, een echte fjord dus) vandaar dat ze ook in eerste instantie gevraagt heeft of ik hem wilde leasen. De ziekte word in haar geval stukje bij beetje erger met de tijd, maar ik hoop dat we inderdaad nog lang samen van hem kunnen genieten!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 16 apr 2009, 18:55

nou dat klinkt helemaal super zo voor jullie!

tipje als hij zo drammerig of bokkerig is, is rechtrichten stap 1 waar je aan moet gaan werken ;)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » do 16 apr 2009, 19:16

Jippiiieeeeeee!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 17 apr 2009, 07:07

Het is net een Pennyverhaal :D heel veel plezier samen!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 17 apr 2009, 08:14

Kom er, nu je toch weer met je vriend aan de slag kan, geen eigen paard meer of ga je dat tzt combineren? In ieder geval super dat je toch geen definitief afscheid hoefde te nemen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 17 apr 2009, 09:28

En ze leefden nog lang en gelukkig... :D
Echt leuk voor je dat je nou meer met je grote vriend kan gaan doen en dat je hem niet in de steek hoeft te laten.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 17 apr 2009, 10:23

leuk dat het toch zo goed afgelopen is!
*_Liisa

Bericht door *_Liisa » vr 17 apr 2009, 17:55

Hahaha bedankt voor al jullie leuke reacties! En zeker ook bedankt voor de tip met het drammerige en bokkerige gedrag, dat kan ik wel gebruiken. Het gaat aardig maar hij is al 13 dus neemt niet meer zomaar wat aan haha :P! Een eigen paardje zit er wel aan te komen, want ik wil waarschijnlijk een opleiding in deurne gaan volgen en dan is het makkelijker om je eigen paard mee te nemen. Maar heeeel misschien mag ik moon meenemen :) Dus dan weet ik het allemaal nog niet haha :P Ik ben nu iniedergeval blij O:)
Fran

Bericht door Fran » vr 17 apr 2009, 18:06

Wat fijn voor jullie!

Alleen autisme is geen ziekte. Je kunt er dus niet ziek en zieker van worden, het kan wel verergeren door bijv. stress of onregelmatigheden in het ritme van de dag of juist verbeteren omdat de persoon beter in zijn vel zit.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 17 apr 2009, 20:46

Fijn voor je dat alles toch weer goed is gekomen maar ik hoop dat zijn eigenaresse toch ook nog lang van Moon kan genieten want juist bij mensen met autisme, wat overigens geen ziekte is en ook niet kan verergeren of genezen, kan een paard (dier) veel goed doen.
Daarbij zou ik toch wat voorzichtiger zijn met het vermelden van privacy gevoelige berichten. Zeker als het over een ander gaat. Ik vraag me werkelijk af of zij het wel zo prettig vindt wat je over haar hebt vermeld.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 18 apr 2009, 12:52

moet je voor deurne niet een paard van minimaal 1.60 meenemen?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 18 apr 2009, 13:04

Mag je voor zo'n opleiding zomaar een fjord meenemen? Ik wilde destijds naar Bilzen, maar je paard moest echt een sportpaard, warmbloed en dus groot en langgelijnd zijn. Ben nog steeds blij dat ik die opleiding nooit gevolgd heb trouwens. Ken en meisje dat daar buiten gegaan is. Ze is trainer B (wat toch wel hoog niveau zou moeten zijn in België) en eigenlijk kan ze niet zo heel erg verschrikkelijk veel... Zou eerst wel eens nakijken of Moon wel toegelaten wordt op zo'n opleiding.

Dat terzijde. Het is geweldig dat je toch met Moon verder kan! Moet voor geen van jullie beide gemakkelijk zijn, met een autistisch baasje. Niet voor haar, en ook niet altijd voor jou. Autisme is overigens wel als een ziekte te beschouwen, aangezien het een genetische oorzaak heeft. Hier is nog volop onderzoek naar, maar wou dit toch even zeggen. Er zijn echter geen "medicijnen" voor, valt niet te genezen en het wordt, door het psychologische karakter van autisme ook meer beschouwd als een "stoornis" dan een ziekte, maar aangezien de oorzaak ook genetisch is en niet louter psychologisch, kan je niet van een pure stoornis spreken. Het is wel zo dat het echt kan "verergeren" in de zin dat je zou aftakelen zoals je dat bij bvb MS of iets dergelijks zou hebben, wel gaan deze personen anders met stress om en lopen de zenuwbanen in hun hersens anders, zodat zij anders omgaan met informatie dan mensen die de stoornis niet hebben. Ze kunnen o.a. geen figuurlijke manier van spreken interpreteren. Als je hen zou zeggen dat ze de kat uit de boom moeten kijken zouden ze bij wijze van spreken letterlijk naar een kat in een boom gaan kijken om die eruit te krijgen.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
*_Liisa

Bericht door *_Liisa » ma 20 apr 2009, 06:32

Ik zit ook nog onwijs te twijfelen qua opleiding en waar ik hem ga volgen, omdat ik er nu idd ook achter ben (heb even gebeld metteen nadat ik vorig berichtje plaatsten) dat ik daar een paardje moet gaan huren. Dus ik zie wel even :). En ik heb eigelijk ook niet zoveel zin om alles en iedereen alsnog achter te laten. Ik had het maar even snel als een ziekte verwoord, juist omdat ik het hier niet helemaal wilde gaan uitleggen, maar toen er naar gevraagt werd dacht ik dat het niet zoveel kwaad kon om de situatie uit te leggen, maja kritiek is er altijd :).

Machteld&Falco:
Hihi bedankt voor de duidelijke uitleg van ongeveer onze situatie met de eigenaresse van moon :). Het is inderdaad niet makkelijk, maar zeker voor haar niet. Het is een ontzettend lieve meid, ze heeft alleen een totaal andere manier van denken idd.
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 20 apr 2009, 06:57

wat leuk voor jullie dat jullie weer samen zijn.
misschien is het een idee om samen met ander paard buiten te rijden zodat hij daarvan kan leren?
waar staat Moon? In noordwijkerhout?
---
*_Liisa

Bericht door *_Liisa » ma 20 apr 2009, 17:00

Jup hij staat in noordwijkerhout! Ja ik rijd ook alleen buiten met andere paardjes daar kan hij een beetje houvast aan nemen dat werkt inderdaad erg goed :D! Jij staat ook niet al te ver weg zie ik ;)!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 20 apr 2009, 18:02

Ben blij voor je dat je toch door kan gaan met Moon.
Bedenk wel dat autisme geen ziekte is,. en ook niet kan gaan veregeren. Alleen door invloeden van buitenaf, kan de beperking zich meer openbaren, maar als alles goed gestrucureerd loopt, is het vaak goed te doen, daar jij zegt dat ze een lichte vorm heeft( mijn zoon heeft een zwaardere vorm van autisme).
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie