Zo blij als ik vanmiddag was....
er zijn idd wel zadels die te vermaken zijn maar dat zijn vooral de stubbens, maar die zijn tweedehands ook nog vreselijk duur die daarvoor in aanmerking komen. Sandra heeft mij precies laten zien en uitgelegd wat nou eigenlijk het probleem was en dat is gewoon dat bijna alle zadels de kussen zeg maar in een driehoek hebben en dus beetje uitsteken en dat de stubben dat minder heeft meer maanvormig.
Even om iets uit de wereld te helpen. Vera is mijn beste vriendin. We hebben de laatste tijd veel miscommunicaties krijg veel reacties dat ik te groot voor haar ben en nou dit dat maakt me erg onzeker en weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Even om iets uit de wereld te helpen. Vera is mijn beste vriendin. We hebben de laatste tijd veel miscommunicaties krijg veel reacties dat ik te groot voor haar ben en nou dit dat maakt me erg onzeker en weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Voor stubbens kan ik je wel een tip geven, houd ebay in Duitsland in de gaten 
Wat naar trouwens dat andere mensen opmerkingen maken dat je te groot bent voor Lisa, daar moet je je niets van aantrekken hoor! Als ze je grote vriendin is, zou ik gewoon kijken hoe je de problemen kunt oplossen die jullie in jullie comminucatie hebben en lekker daar mee aan de slag gaan

Wat naar trouwens dat andere mensen opmerkingen maken dat je te groot bent voor Lisa, daar moet je je niets van aantrekken hoor! Als ze je grote vriendin is, zou ik gewoon kijken hoe je de problemen kunt oplossen die jullie in jullie comminucatie hebben en lekker daar mee aan de slag gaan

@Lisa; goed zoeken!! Janna heeft vorige week haar 2e hands stubben binnen gekregen voor 175 euro...geen geld voor een nog mooi recht zadel.
En lisa, betreft verkopen moet je het alleen doen als JIJ vindt dat je liever met een andere fjord verder gaat en niet omdat 'anderen' dat zeggen...
En lisa, betreft verkopen moet je het alleen doen als JIJ vindt dat je liever met een andere fjord verder gaat en niet omdat 'anderen' dat zeggen...
Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
als je echt zoveel om je beestje geeft zou ik doorsparen.....
uniek is ook klein en kort in de rug, ik heb een 17,5 inch wintec pro (suede en natuurlijk lekker licht) en deze ligt eigenlijk ook al te ver naar achteren volgens fysio & zadelmaker.... die zeiden 'jullie kunnen gewoon niet kleiner voor jullie zelf, dus dan kan je ervoor kiezen om het zadel verder naar voren te leggen, maar dan belast je de schouder, of normaal en dan zal je wat meer moeite hebben met lengtebuigingen en zal ze daar misschien sneller 'vast' gaan zitten oid'
ik rijd al 6 jaar met dat zadel en de fysio komt natuurlijk sinds een poosje iedere 2/3 maanden kijken en het gaat super!! dus iets te groot wil niet altijd zeggen dat het dan dus gelijk niet kan....
uniek is ook klein en kort in de rug, ik heb een 17,5 inch wintec pro (suede en natuurlijk lekker licht) en deze ligt eigenlijk ook al te ver naar achteren volgens fysio & zadelmaker.... die zeiden 'jullie kunnen gewoon niet kleiner voor jullie zelf, dus dan kan je ervoor kiezen om het zadel verder naar voren te leggen, maar dan belast je de schouder, of normaal en dan zal je wat meer moeite hebben met lengtebuigingen en zal ze daar misschien sneller 'vast' gaan zitten oid'
ik rijd al 6 jaar met dat zadel en de fysio komt natuurlijk sinds een poosje iedere 2/3 maanden kijken en het gaat super!! dus iets te groot wil niet altijd zeggen dat het dan dus gelijk niet kan....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ik kan me voorstellen dat je in dubio zit puur omdat je ten einde raad bent.. niet zozeer om Vera als excuus te zien van geen passend zadel of een te dure zadel maar meer omdat je het zo veel liever anders voor je zag. Sandra heeft voor mij en Fee uiteindelijk na paar (!) maanden een passend zadel gevonden. Ook ik dacht op een gegeven moment hoe kan het nou zo lang duren voor ik met mijn paard mag rijden. Voor Vera bestaat er heus een passend zadel en ik denk niet eens aan zo'n duur zadel. Een tweede handse op maat laten maken kan met verschillende goedkopere zadels die ook kwaliteit hebben. Niet getreurd, als jullie een zadel uiteindelijk hebben kom je waarschijnlijk ook beter naar elkaar toe met rijden. Geef niet op meis
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
- melle_odet
...
ik heb zelf ook een fjord met een korte rug ook een platteren 17,5 omdat ik zelf vrij stevig ben, en dit gaat super.
ik heb een wintec pro dresuur. echt super voor ons.
je moet hier echt zelf uit komen idd, niemand kan de keus voor je maken.
ik heb een wintec pro dresuur. echt super voor ons.
je moet hier echt zelf uit komen idd, niemand kan de keus voor je maken.
Quitte is the best!
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Zelf ben ik 1,75 en Ysha 1,39m. Een paar weken terug zat ik ook behoorlijk in dubio. Na het ongeluk moesten we rijden in de bak, zadel lag niet goed. Even een dipje.
Per toeval heb ik een 17 inch zadel op de kop getikt (gekregen
) en die past bijna perfect. Rijden gaat met ups en downs, maar met veel bloed, zweet en tranen gaan we de goede richting in.
Door de zure appel heen bijten meid, het lukt je wel!
Zie het als een uitdaging dat het je WEL gaat lukken allemaal!
Succes!
Per toeval heb ik een 17 inch zadel op de kop getikt (gekregen

Door de zure appel heen bijten meid, het lukt je wel!
Zie het als een uitdaging dat het je WEL gaat lukken allemaal!
Succes!
Murphy
Ysha

Lisa, denk eerst goed na of je dit voor jezelf doet of voor Vera alleen. Wat wil je in de toekomst? Denk daar ook goed over na; wil je Vera nog lang houden en heb je dat geld voor die zadel over of heb je liever een ander paard voor dat geld, omdat je niet meer je hele leven met Vera wil doorgaan? Dit klinkt misschien egoistisch, maar dat helpt wel je keuze te maken en soms is het ook goed om aan jezelf te denken. Je moet het zelf zeker weten willen en niet door anderen laten overhalen (wat Annabel ook al tegen jou zei)...
Succes ermee!
Succes ermee!
! *Live for the moment* ! B + 10!
- Cindy+Uniek
De knoop is niet alleen het zadel, maar ook de strijd de we saampjes al heel lang hebben en eigenlijk ook altijd gehad hebben. Voor de kar is het een geweldig paard, maar zo vaak kan ik niet met de kar weg, omdat ik vrijwel altijd alleen ben. Ik denk dat het wel eens goed is als ik wat anders heb en vera een andere eigenaar, maar kan ik geen geschikt persoon vinden dan blijft ze! (vind het erg moeilijk)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
maak je niet druk over de lengte. Zelf ben ik ook geen kleintje (1.88). Zé weten het toch altijd beter........ Maar vin het prima kunnen hoor, ok mn benen hangen wat ver onder de buik, maar je kan verder prima rijden en een fjord is er sterk genoeg voor.
succes met de toekomst van jullie wat dat ook moge wezen
succes met de toekomst van jullie wat dat ook moge wezen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Lastig.
Als je zelf niet gelukkig bent met de situatie en Vera er onder lijdt, is het misschien inderdaad verstandiger om een leuk ander baasje voor haar te zoeken. Hoe moeilijk zo'n keuze ook is.
Ben er wel heilig van overtuigd dat er voor jullie wel ergens een zadel te vinden is! Kost misschien veel moeite, en geduld, maar moet kunnen.
Wat betreft te groot, hmm, half FW moet dan achter zijn of haar oor krabben denk ik. Ik ben zelf 1.84 lang en mijn pony 1.47.
(Wat ik overigens te groot vind, maar waar ik geen consequenties aan verbind
) 
Als je zelf niet gelukkig bent met de situatie en Vera er onder lijdt, is het misschien inderdaad verstandiger om een leuk ander baasje voor haar te zoeken. Hoe moeilijk zo'n keuze ook is.
Ben er wel heilig van overtuigd dat er voor jullie wel ergens een zadel te vinden is! Kost misschien veel moeite, en geduld, maar moet kunnen.
Wat betreft te groot, hmm, half FW moet dan achter zijn of haar oor krabben denk ik. Ik ben zelf 1.84 lang en mijn pony 1.47.
(Wat ik overigens te groot vind, maar waar ik geen consequenties aan verbind

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Waarschijnlijk wel een verstandige keuze die je gemaakt hebt.. voor Vera.
Als jij door bepaalde dingen niet happy bent met de situatie vind ik dat deze beslissing het beste zal zijn voor Vera.
succes met het vinden naar een geschikte plek voor haar!
Als jij door bepaalde dingen niet happy bent met de situatie vind ik dat deze beslissing het beste zal zijn voor Vera.
succes met het vinden naar een geschikte plek voor haar!
'Je ziet pas wat je hebt,